Κυρ11012020

Last updateΣαβ, 31 Οκτ 2020 1pm

«Σοκ» από τις ουρές χιλιομέτρων…

0Dover5

Σοκ στους μεταφορείς ένθεν κακείθεν των στενών της Μάγχης έχει προκαλέσει η «διαρροή» εγγράφου της Βρετανικής κυβέρνησης η οποία προβλέπει χαοτικές καταστάσεις στα πορθμεία σύνδεσης με την Ευρώπη.

Καλά πληροφορημένες πηγές σχολιάζοντας το γεγονός σημείωναν ότι οι προσομοιώσεις που έχουν γίνει στους αυτοκινητόδρομους που οδηγούν στα βασικά λιμάνια έχουν δείξει ουρές χιλιομέτρων για φορτηγά διεθνών μεταφορών αλλά ακόμη και την κάλυψη περισσότερων της μια λωρίδας από τα φορτηγά. Οι ανησυχίες τους εμπορικού κόσμου για το ενδεχόμενο απορρύθμισης της αγοράς στην μετά Brexit περίοδο, που πρακτικά ξεκινά από την πρώτη Ιανουαρίου του προσεχούς έτους, εκτοξεύτηκαν στα ουράνια με την εν λόγω διαρροή που μάλλον λειτούργησε και ως «προειδοποίηση.

Χάος στο Ντόβερ και το Felixstowe

Το έγγραφο που διέρευσε δημοσιεύθηκε λίγες ώρες αφότου το λιμάνι του Ντόβερ δήλωσε ότι δεν είναι έτοιμο για το Brexit. Να σημειωθεί ότι για το θέμα της προετοιμασίας του εν λόγω λιμένα σχεδόν από τις αρχές των συζητήσεων περί των συνεπειών του Brexit στις μεταφορές, βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων ως προς το θέμα της προετοιμασίας του να δεχθεί τον φόρτο. Ωστόσο εκ των στοιχείων «εικάζεται» και το γεγονός ότι στο σύνολό τους οι υπηρεσίες που εμπλέκονται στους ελέγχους στα λιμάνια μάλλον δεν είναι έτοιμες ως προς τον αριθμό των ελεγκτών που θα απαιτήσουν οι νέες συνθήκες αλλά ούτε και τεχνολογικά.
Ενδεικτικό του πανικού που διακατέχει τους εισαγωγείς στη Βρετανία είναι ότι η αναζήτηση εναλλακτικών για τις εισαγωγές έφερε το λιμάνι του Felixstowe «στο μάτι του κυκλώνα» Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, το λιμάνι έχει παρουσιάσει εβδομαδιαίο όγκο εισαγωγών άνω του 30% που θεωρείται υψηλότερος από τα μέσα επίπεδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία η απότομη αύξηση στις εισαγωγές αποδίδεται στην προσπάθεια του εμπορικού κόσμου να στοκάρει εμπορεύματα έχοντας να αντιμετωπίσει την απειλή του Covid-19 και του Brexit.
Να σημειωθεί ότι η Βρετανική Ένωση Λιμένων είχε εγκαίρως προειδοποιήσει για τις επιπτώσεις στο σύστημα και τις κινήσεις που έπρεπε να γίνουν. Από την πλευρά τους οι Βρετανοί freight forwarders εξακολουθούν να έχουν «σημαντικές επιφυλάξεις» σχετικά με το αν θα έχουν την ικανότητα να χειριστούν τις αλλαγές στις εμπορικές σχέσεις μετά το τέλος της μεταβατικής περιόδου για το Brexit στις 31 Δεκεμβρίου.
Σε έρευνα των μελών της που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Διεθνή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών, σχεδόν τα δύο τρίτα των 267 ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν έχουν επαρκές προσωπικό για να αναλάβουν πρόσθετες τελωνειακές εργασίες που απαιτούνται από την 1η Ιανουαρίου 2021.
Επιπλέον, η πλειονότητα των ερωτηθέντων έκρινε ότι δεν διέθετε επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο προετοιμασίας για το τέλος της μεταβατικής περιόδου, αναφέροντας ότι οι κυβερνητικές ανακοινώσεις, δημοσιεύσεις και πληροφορίες ήταν ανεπαρκείς και έπρεπε να είναι πιο ακριβείς και σαφέστερες.

Πάρκα φορτηγών

Να σημειωθεί τέλος ότι οι αρμόδιες αρχές της Βρετανίας μεταξύ των άλλων εξετάζουν και το ενδεχόμενο ανάπτυξης "πάρκων" για φορτηγά οχήματα κοντά στις κεντρικές οδικές αρτηρίες με κατεύθυνση τα λιμάνια με ορίζοντα διετίας και πλέον με στόχο να φιλοξενούνται σε αυτά τα φορτηγά κατα τις πολύωρες έως και πολυήμερες αναμονές τους.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter