Πεμ04272017

Last updateΠεμ, 27 Απρ 2017 1pm

Ετοιμάζεται και προβληματίζεται για το «περιβαλλοντικό κύμα» η ακτοπλοΐα

sakellis mihalis 05

Προετοιμάζεται ο κλάδος της ακτοπλοΐας ενόψει του 2020 αλλά και των νέων δεδομένων που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση των αέριων ρύπων, ο ακτοπλοϊκός κλάδος, ο οποίος βρίσκεται ενώπιον της προκλήσεως της ανανέωσης των περισσότερων μονάδων που σήμερα συνθέτουν την ελληνική ακτοπλοϊκή πραγματικότητα.

Το θέμα των καυσίμων φαίνεται ότι βρίσκεται μεταξύ των πρώτων θεμάτων στην ατζέντα, καθώς σε αυτή τη φάση διερευνώνται τα πρώτα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στην βόρεια Ευρώπη, όπου ως γνωστόν εφαρμόζονται αυστηρότερες νομοθεσίες για τους αέριους ρύπους.

Σε ερώτηση του TheSeaNation, τόσο ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν., Μ. Σακέλλης, όσο και εντεταλμένα στελέχη σε θέματα τεχνικά που πλαισιώνουν τον Σ.Ε.Ε.Ν. σημείωσαν ότι πολλές εταιρείες βλέπουν την περίπτωση των scrubbers και της τοποθέτησης τους ενώ υπό μελέτη βρίσκεται το θέμα των επιπτώσεων τεχνικά ανάλογα με τους τύπους των σκαφών.

Σε ερώτηση αν τα scrubbers που τυχόν επιλεγούν θα επιφέρουν αλλαγές στη χωρητικότητα των πλοίων τονίστηκε ότι αυτή θα είναι απειροελάχιστη για να σημειωθεί ότι ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις θα απαιτηθεί η ενίσχυση των ηλεκτρομηχανών πράγμα που επιβαρύνει το κόστος το ήδη αυξημένο για την τοποθέτηση scrubbers.

Στην συνέντευξη που δόθηκε προ ολίγου μεγάλη κουβέντα έγινε για το θέμα των καυσίμων την υιοθέτηση των υβριδικών προτάσεων δηλαδή της πρόωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων με βελτιωμένα πετρελαιοειδή αλλά και LNG ενώ καταδείχτηκε από την πλευρά των ακτοπλόων ο προβληματισμός, τόσο για το κόστος όσο και για τη έλλειψη των κατάλληλων υποδομών για τον ομαλό εφοδιασμό των πλοίων με LNG σε περίπτωση που αυτό επιλεγεί ως καύσιμο πρόωσης.

Πέραν του ζητήματος που αφορά στη ανανέωση του στόλου καταδείχτηκε και μια ιδιαίτερη πτυχή της όλης υπόθεσης καθώς οι νησιωτικές υποδομές και δη στα μικρά νησιωτικά συγκροτήματα δεν δικαιολογούν μεγάλα πλοία τα δε νεότευκτα τα οποία θα πρέπει να παραγγελθούν, θα πρέπει να είναι ειδικών προδιαγραφών θέμα που έχει καταδειχθεί και στο παρελθόν χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια πρόβλεψη από την πλευρά του κράτους για στήριξη των δραστηριοτήτων ειδικά σε γραμμές που κακών σήμερα ονομάζονται άγονες γιατί υπό άλλες συνθήκες και με επιλογές κύριων και ακτιδικών γραμμών θα μπορούσαν να βιώνουν μια άλλη ανάπτυξη η οποία όπως τονίστηκε συνδέεται με το κεφάλαιο νησιωτικότητα, συνοχη του ελλαδικού χώρου και ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.

Το συγκεκριμένο ζήτημα όπως αφέθηκε να εννοηθεί ενυπάρχει των συζητήσεων που έχουν ξεκινήσει για την αναθεώρηση του νομικού πλαισίου που διέπει την ακτοπλοΐα, δηλαδή του Ν.2932 όπου το μέγα ζήτημα είναι η διασφάλιση του λειτουργικού κόστους των πλοίων με ανταγωνιστικούς όρους, η αποποινικοποίηση ορισμένων πράξεων που υφίστανται σήμερα αλλά και η ρύθμιση των θεμάτων που σήμερα ενυπάρχουν στο κεφάλαιο δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας.

Στην εν λόγω συνέντευξη επίσης αναφορά έγινε στον ανταγωνισμό από τις αερομεταφορές στα θέματα των λιμενικών υποδομών όπου εκεί υπήρξε η θετική εξέλιξη της εμπλοκής της ΠΕΠΕΝ για τους σχεδιασμούς των λιμένων ενώ στο κεφάλαιο αυτό τονίστηκε ότι αναμένεται η συνάντηση με την ηγεσία του ΟΛΠ ώστε να ρυθμιστούν θέματα που αφορούν το λιμάνι του Πειραιά.

Διαβάστε εδώ αναλυτικά την ομιλία του Προέδρου του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλη

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha