Τετ02192020

Last updateΤρι, 18 Φεβ 2020 8pm

Ρυμουλκό ελληνικών συμφερόντων θα ρυμουλκήσει το "Norman Atlantic"

normhip on fire 1

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες το «Norman Atlantic» πλοίο πρόκειται να ρυμουλκηθεί από ρυμουλκό ναυαγοσωστικό, το οποίο έχει αποπλεύσει από την Πύλο και το οποίο εντός της ημέρας αναμένεται να προσεγγίσει το πλοίο για την μεταφορά του σε ιταλικό λιμάνι.

Στο μεταξύ οι ιταλικές αρχές έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία διερεύνησης των ευθυνών καθώς ο αρμόδιος εισαγγελέας έδωσε την εντολή στο λιμεναρχείο του Μπάρι να επιληφθεί της όλης κατάστασης.

Σημειώνεται ότι ιταλικά μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και ελληνικά, κάνουν αναφορές σε δήλωση Τούρκου διασωθέντα ο οποίος έκανε λόγο για 4 νεκρούς που όμως και οι ιταλικές και οι ελληνικές αρχές δεν επιβεβαιώνουν, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η εκκένωση του πλοίου από τους επιβαίνοντες και το πλήρωμα και γίνει η διασταύρωση των στοιχείων τους με τις επίσημες λίστες που διαθέτουν οι αρχές.

Σε αυτό το σκηνικό κυκλοφόρησαν επίσης και σενάρια περί ύπαρξης λαθρομεταναστών στο πλοίο κάτι το οποίο επίσης δεν επιβεβαιώνεται επίσημα καθώς είναι γνωστό ότι γίνονται αυστηροί έλεγχοι σε Πάτρα και Ηγουμενίτσα, στα εισερχόμενα οχήματα για την αποφυγή τέτοιων κρουσμάτων.

Ακολουθεί η νέα ανακοίνωση της Anek:

"H ΑΝΕΚ ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι έχει ναυλώσει από την ιταλική «VISEMAR di Navigazione S.R.l.», το ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο "NORMAN ATLANTIC", το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα και στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης/12/2014.

Σύμφωνα με την εταιρία, στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών.

Δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της εταιρίας και ότι η ΑΝΕΚ στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά της αποτελέσματα.

Η εταιρία θα επανέλθει με κάθε νεώτερη πληροφορία, καθότι βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση εκκένωσης του πλοίου".

Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο.)

"Το τραγικό περιστατικό του υπό Ιταλική σημαία και Ιταλική πλοιοκτησία επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου "Norman Atlantic" και η πυρκαγιά, που εκδηλώθηκε στο γκαράζ του πλοίου τις πρώτες πρωϊνές ώρες της Κυριακής 28 Δεκεμβρίου 2014, 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών στα στενά του Οτράντο, συνεπεία του οποίου, από τις μέχρι τώρα πληροφορίες έχασε τη ζωή του ένας Έλληνας επιβάτης κυριολεκτικά βύθισε σε οδύνη και πένθος την εορταστική ατμόσφαιρα των εορτών.

Με συνολικά 478 επιβαίνοντες στο πλοίο εκ των οποίων 268 Έλληνες, επιβάτες και μέλη πληρώματος υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η μη έγκαιρη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς, η ασυνήθιστη καθυστέρηση του έργου του απεγκλωβισμού του συνόλου των επιβαινόντων δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά και ενισχύει τις σχετικές πληροφορίες για δυσλειτουργίες, που σημειώθηκαν σχετικά με τον διατιθέμενο για την αντιμετώπιση της κατάστασης σε αριθμό μελών του πληρώματος, που επέτρεπε η σύνθεση του πληρώματος από 55 συνολικά ναυτικούς, να συνδράμουν τους επιβαίνοντες στο έργο της οργάνωσης, καθοδήγησης και εφοδιασμού με σωστικό υλικό (σωσίβια, λέμβους κλπ).

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με πλήθος σχετικών εγγράφων προς το ΥΝΑ με ανάλογα δελτία τύπου και καταγγελίες και μάλιστα πρόσφατα και με αφορμή τις μειωμένες ειδικές οργανικές συνθέσεις των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, τα οποία εκτελούν δρομολόγια Ελλάδας – Ιταλίας είχε κάνει τις ακόλουθες καίριες επισημάνσεις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου «Σας έχουμε τονίσει και πάλι το υπογραμμίζουμε ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό της οποιασδήποτε σκοπιμότητας.»

Ακόμη η Ομοσπονδία μας, αναφερόμενη στις άμεσες συνέπειες των μειωμένων οργανικών συνθέσεων, είχε υπογραμμίσει με ιδιαίτερη έμφαση ότι η αντίστοιχη αύξηση των ωραρίων απασχόλησης των ναυτεργατών προκειμένου να καλύψουν κατά το δυνατόν τις ελλείψεις στελέχωσης και η εκ του λόγου αυτού μείωση των ωρών ανάπαυσης όπως καθορίζεται από την εσωτερική νομοθεσία και τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ελαχιστοποίηση των επιπέδων ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά και των επιβατών και του πληρώματος.

Επιπλέον είχαμε ζητήσει την διενέργεια επί τόπου ελέγχου στα πλοία αυτά προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν ελλείψεις, ο οποίος πραγματοποιήθηκε την 1-9-2014, σε μικρό όμως αριθμό πλοίων στην γραμμή Πάτρας – Ιταλίας.

Επανερχόμεθα όμως στην σκληρή πραγματικότητα και στη συνεχιζόμενη απίστευτη ψυχική και σωματική ταλαιπωρία των επιβαινόντων στο φλεγόμενο πλοίο "Norman Atlantic", ελπίζοντας ότι θα έχει σύντομη και επιτυχή κατάληξη και θα συντελέσει αποφασιστικά στην επανεξέταση της γραμμής που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια, με τις αλλεπάλληλες μειώσεις των επιπέδων στελέχωσης των πληρωμάτων των πλοίων της κατηγορίας αυτής, προκειμένου να μην χρειασθεί στο μέλλον να σημειωθούν ανάλογα περιστατικά και να θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα.

Μετά την εξέταση των δεδομένων του τραγικού δυστυχήματος, επιφυλασσόμεθα υπό το φως των στοιχείων που θα προκύψουν, να καταγγείλουμε και να ζητήσουμε τις ευθύνες, όπου αυτές ανήκουν".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter