Τετ06192019

Last updateΤετ, 19 Ιουν 2019 9pm

Μ. Σακέλλης: Ένα δις οι συσσωρευμένες ζημιές της ακτοπλοΐας

ΣΑΚΕΛΗΣΤο ένα δις ευρώ θα πλησιάσουν οι συνολικές ζημιές του κλάδου της περιόδου 2009-2013,  επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης, σε ομιλία του στη εκδήλωση του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΣΥΜ) με θέμα: «Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών: το πρόβλημα και οι πιθανές λύσεις».

Ο κ. Σακέλλης εκτίμησε ότι τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών θα είναι και το 2013 ζημιογόνα παρά την μείωση των τιμών των καυσίμων κατά 10% σε σύγκριση με το 2012.

Παράλληλα ανέφερε, ότι παρά την ανανέωση του στόλου των πλοίων της ακτοπλοΐας τα τελευταία χρόνια υπάρχει κίνδυνος υποβάθμισης της κίνησης αυτής καθώς το 2013 «δυο παραδοσιακές ακτοπλοϊκές εταιρείες ανέστειλαν την λειτουργία τους, οι γραμμές Πειραιά – Ρέθυμνο και Πάτρας – Σάμης – Ιθάκης διακόπηκαν ενώ αντιμετωπίζονται προβλήματα στην εξυπηρέτηση των γραμμών του βορείου Αιγαίου αλλά και στην γραμμή Ικαρίας – Σάμου».

Αναφορικά με τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση το 2013, είπε ότι εκτός πορθμείων μετακινήθηκαν με πλοία της ακτοπλοΐας 12.800.000 επιβάτες, εκ των οποίων 7.500.000 τουρίστες και από αυτούς 3.300.000 ήταν αλλοδαποί και 4.200.000 έλληνες, ενώ αναφορικά με τις αναμενόμενες αφίξεις τουριστών το 2014 αναμένεται να φτάσουν τα 18.000.000.

Επιπλέον το 2013 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν έσοδα συνολικά 389.000.000 ευρώ και πιο συγκεκριμένα από ναύλους επιβατών 233.400.000 ευρώ και από ναύλους οχημάτων 155.600.000 ευρώ.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων επανέφερε το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ και στην ακτοπλοΐα και πρόσθεσε ότι «ο τρόπος αντιμετώπισης των εταιρειών μας είναι περίεργος πχ η καθυστέρηση εκτέλεσης ενός δρομολογίου έχει σαν αποτέλεσμα την κλήση του πλοιάρχου προς απολογία και την επιβολή προστίμων ενώ εάν καθυστερήσει ένα δρομολόγιο ΚΤΕΛ δεν αποδίδονται ευθύνες σε κανέναν».

Και τόνισε επιπλέον πως «περίεργα φαινόμενα παρατηρούμε και στα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας όπου για τις αεροπορικές συγκοινωνίες κάποια νησιά θεωρούνται άγονα και για την ακτοπλοΐα όχι. Τα γονιμότατα νησιά Πάρος και Νάξος επιδοτούνται για την αεροπορική τους συγκοινωνία όταν το ΥΝΑ προσπαθεί εναγωνίως να εξασφαλίσει κεφάλαια για την εξυπηρέτηση της Κάσου και της Καρπάθου».

Τέος αναφέρθηκε και στα λιμάνια που «δένουν» πλοία της ακτοπλοΐας λέγοντας ότι από τα 93 τα 80 έχουν προβλήματα κυματισμού, τα 46 προβλήματα βάθους, τα 86 προβληματικές ράμπες, τα 65 ανεπαρκείς χερσαίες διευκολύνσεις, τα 91 ανεπαρκείς εξοπλισμούς υποδοχής και τα 70 είναι ακατάλληλα για κρουαζιερόπλοια.

Διαβάστε εδώ αναλυτικά ολόκληρη την ομιλία του κ. Σακέλλη

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter