Η Ινδική κυβέρνηση ενέκρινε χρηματοδότηση και μια σειρά βημάτων που έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν το φιλόδοξο σχέδιο που περιέγραψε ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι για τη μετατροπή της Ινδικής ναυπηγικής βιομηχανίας ώστε να είναι μεταξύ των πέντε κορυφαίων παγκοσμίως.
Αποκαλώντας τη ναυπηγική «μητέρα της βαριάς βιομηχανίας», η κυβέρνηση ενέκρινε μια συνολική επένδυση λίγο κάτω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του Προγράμματος Οικονομικής Βοήθειας Ναυπηγικής που έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει έως τις 31 Μαρτίου 2036. Η αναζωογόνηση του ναυπηγικού και ναυτιλιακού οικοσυστήματος της Ινδίας, ανέφερε σε δηλώσεις του ο Μόντι, θα οδηγήσει σε επενδύσεις και θα δημιουργήσει μεγάλο αριθμό νέων θέσεων εργασίας τόσο για την εγχώρια ναυτιλία όσο και ως εξαγωγέας νεότευκτων πλοίων. Ο βασικός σχεδιασμός περιλαμβάνει τέσσερις πυλώνες που έχουν σχεδιαστεί για την ενίσχυση της εγχώριας ικανότητας, τη βελτίωση της μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης, την προώθηση της ανάπτυξης ναυπηγείων σε αναξιοποίητες και εγκαταλελειμμένες περιοχές, την ενίσχυση των τεχνικών δυνατοτήτων και δεξιοτήτων και την εφαρμογή νομικών, φορολογικών και πολιτικών μεταρρυθμίσεων για τη δημιουργία μιας ισχυρής θαλάσσιας υποδομής. Στο επίκεντρο του προγράμματος βρίσκονται τρία πακέτα χρηματοδότησης. Θα παράσχουν σχεδόν 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για την πρωτοβουλία χρηματοδότησης της ναυπηγικής. Άλλα σχεδόν 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια θα διατεθούν σε ένα ταμείο ναυτιλιακής ανάπτυξης και άλλα 2,25 δισεκατομμύρια δολάρια θα αφιερωθούν στην επέκταση της εγχώριας ναυπηγικής ικανότητας σε 4,5 εκατομμύρια μικτούς τόνους. Η Ινδία εργάζεται επίσης για να αναπτύξει το ενδιαφέρον των κορυφαίων δυτικών ναυτιλιακών εταιρειών, τόσο για την επισκευή όσο και για την κατασκευή πλοίων. Έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τους μεγαλύτερους μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των MSC Mediterranean Shipping Company, Maersk και CMA CGM ενώ έχει γνωστοποιήσει την παροχή κινήτρων στους πλοιοκτήτες να ανακυκλώνουν τα πλοία τους στην Ινδία, προσφέροντας πίστωση αξίας περίπου 40% της αξίας του πλοίου, η οποία μπορεί να εφαρμοστεί εντός τριών ετών για την κατασκευή ενός νέου πλοίου στην Ινδία.
* φωτό αρχείου