Στις ναυπηγήσεις εμπορικών σκαφών όλων των τύπων για την ανάπτυξη του εθνικού της στόλου επιστρέφει η Ρωσία για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο των ξένων κυρώσεων και περιορισμών. Η ναυπηγική βιομηχανία είναι μία από τις πιο σκληρά πληγείσες από τους περιορισμούς στις εξαγωγές προηγμένης τεχνολογίας και μηχανημάτων στη Ρωσία από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Η νέα στρατηγική προβλέπει την κατασκευή περισσότερων από 1.600 πλοίων έως το 2036 και περισσότερων από 2.600 έως το 2050 ενώ άλλες πληροφορίες ανέφεραν ότι θα κατασκευάσουν 713 πλοία μέχρι το 2030. Το σχέδιο επικεντρώνεται σε έργα μεγάλης χωρητικότητας, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, δεξαμενόπλοιων μεταφοράς και πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Το κονδύλι που προβλέπεται να δαπανηθεί είναι της τάξης των 500 δισεκατομμυρίων ρουβλιών (6,2 δισεκατομμύρια δολάρια).