Έκτο συνέδριο Greener Shipping Summit 2016

session 19

Mέσα σε λίγες μέρες από την απόφαση του ΙΜΟ MEPC 70 να δημιουργήσει τον οδικό χάρτη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, είναι προφανές ότι ο οδικός χάρτης δεν παρέχει καθόλου σαφείς κατευθύνσεις. Μολονότι η απόφαση που ελήφθη από τα τέλη Οκτωβρίου χαιρετίστηκε από τη ναυτιλία, καθώς οι ημέρες περνούν τα προβλήματα τήρησης των στόχων γίνονται όλο και σαφέστερα. Ένα από τα πιο εμφανή προβλήματα είναι το κόστος που συνεπάγεται και η επιβάρυνση που θα επωμισθεί η ναυτιλία. Ένας άλλο θέμα είναι η ανάγκη για εναρμόνιση στην προσέγγιση για τη μείωση αερίων του θερμοκηπίου (GHG) μεταξύ του ΙΜΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έπειτα, υπάρχει η ανησυχία για την προμήθεια καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο για να καλυφθεί η ζήτηση για την εφαρμογή ενός παγκόσμιου ορίου σε θείο 0,50% m / m για όλα τα πλοία το 2020, σε σχέση με το τρέχον όριο του 3,50%, όπως προβλέπεται από τον ΙΜΟ.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι εφοπλιστές και διαχειριστές έχουν μια σκληρή σειρά από επιλογές μπροστά τους για να προσαρμοστούν στους νέους κανονισμούς των θαλάσσιων καυσίμων και πολλά περίπλοκα εμπορικά και πρακτικά ζητήματα θα επηρεάσουν τη λήψη αποφάσεων τους επόμενους μήνες.

«Έχουμε ακούσει πολλά για αλλαγές που πρόκειται να έχουν κοστος και η ναυτιλία δεν θα πρέπει να θεωρηθεί υπεύθυνη για την κάλυψη αυτού του κόστους, οι κυβερνήσεις πρέπει να βοηθήσουν», λέει ο Χάρης Γιαντζίκης, τεχνικός διευθυντής της Arcadia Shipmanagement.

Ο Γιαντζίκης έκανε τη συγκεκριμένη αναφορά κατά τη διάρκεια μιας οκτάωρης συζήτησης για οικολογικότερη ναυτιλία, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 15 Νοεμβρίου. Οι 300 περίπου εκπρόσωποι από 19 χώρες και 137 οργανώσεις και εταιρείες καθώς και οι 24 ομιλητές του Greener Shipping Summit 2016, που διοργανώθηκε από τη Newsfront / Νaftiliaki, έφυγαν από το Ίδρυμα Ευγενίδου με τη διαπίστωση ότι αναμφίβολα ο δρόμος της ναυτιλίας παραμένει μια σημαντική πρόκληση.

Στο συνέδριο, που διοργανώθηκε υπο την αιγίδα της Martecma, η διαθεσιμότητα των καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο για να καλύψει τις ανάγκες των επερχόμενων κανονισμών τέθηκε νωρίς στη διαδικασία.

Ο Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers και τακτικό μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στην Imo, προέβλεψε ότι το όριο στην περιεκτικότητα του θείου θα μετατεθεί χρονικά λόγω του ζητήματος του εφοδιασμού.

Ο Adrian Pask, της BP Marine Fuels, είπε ότι η βιομηχανία διύλισης εξακολουθεί να ζητά διευκρινίσεις σχετικά με τις προθεσμίες, αλλά πιστεύει ότι «υπάρχει αρκετός χρόνος για τα διυλιστήρια». «Δεν θα είναι εύκολο, αλλά έχουμε αρχίσει να προετοιμαζόμαστε», είπε.

Ένα άλλο γεγονός που έγινε πολύ εμφανές στο συνέδριο... Η ναυτιλία βρίσκεται πλέον στην ψηφιακή εποχή. Το «Big data» αποτελεί πλέον μέρος της ναυτιλίας. Ο κλάδος που συχνά θεωρείται απρόθυμος στις αλλαγές, τώρα μόλις ανοίγει τα φτερά του στην εποχή του «Big data», οι τεχνολογίες αναπτύσσονται, παρά το φόβο των παραδοσιακών ότι ο ναυτικός γίνεται περιττός, ή τουλάχιστον ότι χάνει τον εν πλω έλεγχο.

Αυτή ήταν μια ιδιαίτερη ανησυχία των αντιπροσώπων, αν και οι ομιλητές την αντιμετώπισαν λέγοντας ότι ένα μέλλον με ηλεκτρονικούς υπολογιστές παρέχει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε σχέση με την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα, αυξάνοντας παράλληλα τη δυναμική των εμπορικών συναλλαγών και συνεπώς την κερδοφορία.

Ο Δημήτρης Θεοδοσίου, md του Danaos Management Consultants, ήταν απόλυτος ότι το πλήρωμα πρέπει να ενθαρρύνεται να παρέχει τα εν πλω δεδομένα καθώς αυτό όχι μόνο αποδεικνύει στο ναυλωτή ότι έχει ένα αποτελεσματικό πλοίο, αλλά κάνει και τη συνολική λειτουργία του πλοίου πιο αποτελεσματική και σίγουρα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στα θέματα συντήρησης. Επισημάνθηκε ότι μπορεί να συλλεχθεί μια πλούσια γκάμα δεδομένων και ότι υπάρχουν "εργαλεία που μπορούν να αναλύουν αυτά τα δεδομένα".

Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και ποιος είναι πραγματικά υπεύθυνος γι’ αυτήν ήταν επίσης ένα σημαντικό θέμα. Ο Torbjorn Moller, της MAN Diesel & Turbo, επεσήμανε "οι ιδιοκτήτες κατέχουν τα δεδομένα που συλλέγονται και τον έλεγχο πως ακριβώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα". Είπε ότι ο IACS εξετάζει το θέμα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, και είναι προς το συμφέρον όλων να συνεργαστούν. Ο Γιαντζίκης τόνισε, "όπως ακριβώς είστε υπεύθυνοι όταν πρόκειται για την ασφάλεια του σπιτιού σας, η εταιρεία είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο".

Ο εφοπλιστής Γιώργος Τσαβλίρης επισήμανε ότι ο Imo είναι υπεύθυνος για τις αλλαγές στον κλάδο. «Η ναυτιλία υπόκειται σε υπερβολικές ρυθμίσεις και πρέπει να αποφεύγονται μονομερείς αποφάσεις και πολιτικές ατζέντες.

Ο ΙΜΟ έχει τις γνώσεις, την εμπειρία, τα ρεαλιστικά στάνταρ και τους στόχους για να μας οδηγήσει προς τα εμπρός», δήλωσε ο Τσαβλίρης. Ήταν μεταξύ εκείνων που αναρωτιούνται εάν υπάρχουν επαρκή κονδύλια στον κλάδο για να κάνει τις αλλαγές που απαιτούνται.

Τόνισε επίσης ότι η ναυτιλία δεν αναφέρεται στο τελικό κείμενο της Συμφωνίας του Παρισιού, και ότι ο συνολικός στόχος για τις εκπομπές αερίων έχει αλλάξει. Στη συνέχεια, είπε ότι υπάρχει και η παράμετρος Τραμπ. Είπε ότι ο εκλεγμένος Πρόεδρος των ΗΠΑ έχει κάνει μια σειρά από δηλώσεις που δείχνουν ότι οι ΗΠΑ μπορεί να εγκαταλείψουν ολοκληρωτικά τη Συμφωνία του Παρισιού σχετικά με την κλιματική αλλαγή.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн