Το ερώτημα περί του αν θα θέσουν σε πρόσκαιρη διαθεσιμότητα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για λόγους που είναι προφανείς στη διεθνή αγορά φαίνεται να ταλανίζει τους αναλυτές που επιχειρούν να αποτυπώσουν τις εξελίξεις στον τομέα και μάλιστα στην αρχή της περιόδου κορύφωσης της κίνησης. Ο «πονοκέφαλος» των αναλυτών σε «πρώτη διάγνωση» αποδίδεται στο γεγονός ότι οι συμμαχίες άλλαξαν βασικές παραμέτρους σε μεγάλες γραμμές όχι στα τέλη της περιόδου κορύφωσης των δράσεων που αρχίζει τώρα και κλείνει κάπου προς τα τέλη του φθινοπώρου αλλά τώρα δηλαδή στην αρχή της κρίσιμης περιόδου όπου και αναμένονται έσοδα.
Οι από-δρομολογήσεις έχουν θολώσει ακόμη περισσότερο την εικόνα με τους αναλυτές να προσπαθούν να αποφασίσουν αν αυτή τακτική των συμμαχιών θα συνεχίσει και ποια είναι τα ελατήρια που ωθούν τα επιτελικά στελέχη στις εν λόγω επιλογές.
Μέσα στο προηγούμενο έτος αναλυτές, εκτιμητές και εμπειρογνώμονες σε θέματα μεταφορών και εμπορίου είχαν διασταυρώσει τα ξίφη τους με βάση τα στοιχεία των ναυπηγήσεων και για το αν η υπερπροσφορά τονάζ – TEU’s θα οδηγούσε σε άλλες επιλογές αρχής γενομένης από της απόσυρσης μικρότερων μονάδων. Κάτι που δεν έγινε όπως βέβαια δεν έγινε και «ορυμαγδός» σε διαλύσεις τέτοιων πλοίων η δραστηριότητα των οποίων καταγράφεται ως αξιοσημείωτη.
Από πάσης πάντως απόψεως όλοι οι εμπειρογνώμονες συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι τα τέλη του έτους θα είναι καθοριστικά χωρίς ωστόσο να προσδιορίζονται οι τομείς όπου οι εξελίξεις θα παρουσιάσουν ενδιαφέρον.