Α.Τσίπρας: «Νιώθουμε την ανάγκη να πείσουμε τους Έλληνες εφοπλιστές να μας εμπιστευτούν στην προσπάθεια μας για μεταρρύθμιση της ελληνικής οικονομίας»

Posidonia 2016 Opening Ceremony

Την αναγκαιότητα θεμελίωσης ενός αναπτυξιακού υπόβαθρου σε κλάδους της οικονομίας που διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα και χαρακτηρίζονται από υψηλή προστιθέμενη αξία, ενώ παράλληλα έχουν και χαρακτήρα εντάσεως εργασίας, τόνισε από του βήματος των Ποσειδωνίων ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας, ο οποίος μεταξύ άλλων κάλεσε τον εφοπλισμό να εμπιστευθεί την προσπάθεια της κυβέρνησης για μεταρρύθμιση της οικονομίας.

Η εναρκτήρια τελετή χαρακτηρίστηκε από την αδιαμφισβήτητη «δύναμη των αριθμών» σε δύο σχετικά σύντομα βίντεο τα οποία απαρίθμησαν την δύναμη της ναυτιλίας αλλά και το ρόλο της στο ευρωπαϊθκό αλλά και διεθνές οικονομικό γίγνεσθαι. Και οι δύο προβολές μμία εκ των οποίων ήταν από την Ένωση των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, αποτέλεσαν σαφές μήνυμα έναντι των πιέσεων που ασκούνται εμμέσως στην ελληνική ναυτιλία η οποία και αποτελεί το μισό της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και άρα το ανταγωνιστικό όπλο της ΕΕ στο διεθνή οικονομικό και εμπορικό στίβο.

Με το κλείσιμο της αξιολόγησης κλείνει ο μεγάλος υφεσιακός κύκλος των προηγούμενων ετών και ανοίγει νέο κεφάλαιο, «η συμφωνία για το χρέος αίρει την αβεβαιότητα οριστικά», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στον χαιρετισμό που απηύθυνε στην τελετή εγκαινίων της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης «Ποσειδώνια 2016», κηρύσσοντας την έναρξή τους.

Ο πρωθυπουργός τόνισε τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που πέρασε ο ναυτιλιακός κλάδος από την έναρξη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και τόνισε ότι όμως «η ελληνική ναυτιλία με σχέδιο και όραμα πέτυχε να θωρακιστεί, να προσαρμοστεί έγκαιρα και να αφομοιώσει τις δίνες μιας πρωτόγνωρης κρίσης».

Ειδικότερα, ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι «από το 2009 ως χώρα βιώσαμε σημαντικές αλλαγές, απότομη απομείωση του ΑΕΠ κατά περίπου 25% ενώ ο ελληνικός λαός υπέστη θυσίες που συνετέλεσαν στην ραγδαία φτωχοποίηση του», για να υπογραμμίσει πως με το κλείσιμο της αξιολόγησης κλείνει ο μεγάλος υφεσιακός κύκλος των προηγούμενων ετών και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «η συμφωνία για το χρέος αίρει την αβεβαιότητα οριστικά και δημιουργεί τις συνθήκες για άμεση επάνοδο της χώρας μας στις αγορές», για να υπογραμμίσει ότι «χάρη στην επίμονη διαπραγμάτευση πέρυσι, το ζήτημα του ελληνικού χρέους τίθεται πλέον σε ρεαλιστική βάση».

Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι καμία κοινωνία και κανένα χρέος δεν είναι βιώσιμο όταν στηρίζεται στην υπόθεση για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 4,5% πολλές δεκαετίες. Τόνισε επίσης ότι «οι Ευρωπαίοι εταίροι συνειδητοποιούν ότι το εγχείρημα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης δεν μπορεί να προχωρήσει όταν στα δύσκολα επανέρχονται οι εθνικές στρατηγικές και οι απλοϊκοί ηθικολογικοί διαχωρισμοί περί ενάρετων και άσωτων».

Υπογράμμισε ότι με την κοινή δέσμευση για αυτόματες παρεμβάσεις επί του χρέους, όποτε κρίνεται σκόπιμο και μάλιστα καθ' όλη της διάρκεια της αποπληρωμής του, το ελληνικό χρέος καθίσταται βιώσιμο και η θέση της Ελλάδος στην Ευρωζώνη αδιαμφισβήτητη. Σημείωσε ότι ταυτόχρονα, η ρήτρα του 15% του ΑΕΠ στην εξυπηρέτηση του χρέους εξασφαλίζει ότι η αποπληρωμή του θα γίνεται με όρους βιώσιμους και για την ελληνική κοινωνία και οικονομία.

«Μόνο μ' αυτό τον τρόπο», τόνισε ο κ. Τσίπρας, «θα διορθωθούν οι αδικίες των προηγούμενων ετών προς τους οικονομικά ασθενέστερους και θα προκύψουν πόροι για διαρθρωτικές επενδύσεις ώστε να συγκλίνουμε με τον ανεπτυγμένο βιομηχανικά Βορρά στη νέα περίοδο της παγκόσμιας οικονομίας». Εξέφρασε ακόμη την πεποίθηση του ότι η κρίση μας βοήθησε να αντιληφθούμε ότι για να μπορέσουμε να αλλάξουμε σελίδα, να αναπτυχθούμε, και το κυριότερο να χτίσουμε από την αρχή μια υγιή σε στέρεες βάσεις οικονομία, πρέπει να γίνουμε περισσότερο ανταγωνιστικοί και πιο εξωστρεφείς.

Από το βήμα της Έκθεσης ο πρωθυπουργός κάλεσε τους εκπροσώπους του ναυτιλιακού κλάδου «να επανεκκινήσουμε έναν μόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο που θα συμβάλει στην ενίσχυση της θέσης της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη, στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την τοποθέτηση της χώρας στο επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Είπε ότι το μοντέλο με το οποίο αναπτύσσεται η ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει θετικό παράδειγμα στην εκπόνηση του νέου αναπτυξιακού υποδείγματος. Τόνισε ότι οι συντελεστές τις ναυτιλίας πέτυχαν την κυριαρχία σε παγκόσμιο επίπεδο και επισήμανε ότι ο ελληνόκτητος στόλος κατατάσσεται στις υψηλότερες θέσεις παγκοσμίως σε αριθμό πλοίων ενώ σε επίπεδο χωρητικότητας και ηλικίας διαχρονικά φλερτάρει με την κορυφή.

Ο πρωθυπουργός επισήμανε και την συνεισφορά στην ελληνική οικονομία, τονίζοντας πως η συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ αντιπροσωπεύει τουλάχιστον το 7%, ενώ παράλληλα παρέχει σημαντική πνοή άμεσα ή έμμεσα στην απασχόληση.

Είπε ακόμη ότι οι πρωτιές της ελληνικής ναυτιλίας τοποθετούν τη χώρα μας στο κέντρο των κοσμογονικών αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία και τόνισε ότι η γεωστρατηγική θέση της χώρας μας σε συνδυασμό με το κομβικό σημείο οριοθέτησης των ελληνικών λιμένων εγγυώνται τις προοπτικές ενίσχυσης του χαρακτήρα της χώρας μας ως στρατηγική πύλη εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη αλλά και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είπε ακόμη ότι οι επενδύσεις για την βελτίωση των υποδομών κρίνονται απαραίτητες για την ανάδειξή τους σε ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που θα ενισχύσει την προσπάθεια της χώρας να ανακάμψει.

Επενδύσεις, όπως είπε, που θα ευνοήσουν παράλληλα και τον τουρισμό αλλά και την δυνατότητα ανάπτυξης επιχειρηματικών συστάδων (clusters) με έδρα ένα διευρυμένο ναυτιλιακό κέντρο, όπου θα επιτευχθεί η ανασύσταση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας συνδυαστικά με την παροχή λιμενικών, ναυτιλιακών και εμπορικών υπηρεσιών. «Ένα παγκόσμιο κέντρο που θα αποτελέσει πόλο έλξης επιχειρηματικών συμφωνιών και συνεργασιών με φόντο την ελληνική ναυτιλία», πρόσθεσε.

«Στο παρελθόν, πέρα από τα ευχολόγια, η εκάστοτε πολιτική ηγεσία έβρισκε την ευκαιρία να κάνει έκκληση για επενδύσεις και να ζητάει από τους εφοπλιστές να συνδράμουν», είπε ο κ. Τσίπρας, για να προσθέσει ότι «εμείς νιώθουμε την ανάγκη να πείσουμε τους Έλληνες εφοπλιστές να μας εμπιστευτούν στην προσπάθεια μας για μεταρρύθμιση της ελληνικής οικονομίας». «Να θεμελιώσουμε», συνέχισε, «το αναπτυξιακό υπόβαθρο μας σε κλάδους της οικονομίας που διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα και χαρακτηρίζονται από υψηλή προστιθέμενη αξία ενώ παράλληλα έχουν και χαρακτήρα εντάσεως εργασίας».

«Να ενσωματώσουμε τα διδάγματα που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα μας» και «να ανοικοδομήσουμε μια αμφίδρομη σχέση με απώτερο στόχο την διαχρονική ευμάρεια της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας στο σύνολό της που θα μας θωρακίσει κόντρα στις φουρτούνες του αύριο». Τέλος, «να επενδύσουμε στον ανθρώπινο παράγοντα εντός ενός πλαισίου συνεχούς εκπαίδευσης με σεβασμό στις εξελίξεις και τις τάσεις της ναυτικής βιομηχανίας παρέχοντας ουσιαστική συμβολή στην ανάπτυξη της χώρας».

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τα «Ποσειδώνια» τη μεγαλύτερη σύναξη στο ημερολόγιο της διεθνούς ναυτιλίας, θεσμό διεθνούς κύρους, γιορτή της ναυτικής βιομηχανίας και σημείο συνάντησης της διεθνούς επιχειρηματικής κοινότητας για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών. Είπε ότι για το 2016 καταγράφεται νέο ρεκόρ συμμετοχών, περισσότερες από 1.800 εταιρείες και οργανισμοί από τουλάχιστον 90 χώρες, ενώ οι επισκέπτες αναμένεται να ξεπεράσουν τους 20.000.
Αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά των Ελλήνων πλοιοκτητών (εξωστρέφειας, διορατικότητας και καινοτομίας στις επενδύσεις και στον τρόπο λήψης αποφάσεων), αλλά και τη συνεισφορά των Ελλήνων ναυτικών ως βασικό συστατικό για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων στους χώρους της ελληνικής ναυτιλίας.

Επισήμανε ακόμη ότι οι Έλληνες αξιωματικοί συγκαταλέγονται μεταξύ των καλύτερων του κόσμου. «Στόχος μας», είπε, «να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες συνθήκες για την περαιτέρω βελτίωση και αναβάθμιση τόσο της ναυτικής εκπαίδευσης όσο και των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού». «Επιθυμία μας», συνέχισε, «να επιστρέψουν τα ελληνικά πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας και όχι μόνο για την ενίσχυση της απασχόλησης».

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεόδωρος Δρίτσας, είπε: «Στη διάρκεια των τελευταίων ετών, ο ναυτιλιακός κλάδος, μία από τις πιο παγκοσμιοποιημένες βιομηχανίες στο χώρο του διεθνούς εμπορίου, έχει έρθει αντιμέτωπος με μεγάλες προκλήσεις.

Αυτές σχετίζονται με την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την επιβράδυνση του εμπορίου, την έλλειψη χρηματοδότησης από τα τραπεζικά ιδρύματα, την απότομη πτώση στις αγοραπωλησίες πλοίων, την αβεβαιότητα στις τιμές του πετρελαίου και τον έντονο ανταγωνισμό. Αναπόφευκτα, αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν σε σημαντική πίεση στις τιμές των ναύλων, ιδίως στην ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Η σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην ύφεση και προοδευτικά στην εξάλειψη αυτών των φαινομένων».

«Παρά την ύπαρξη δυσκολιών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, η Ελληνική ναυτιλία κατόρθωσε να διατηρήσει τη πρωτοκαθεδρία της παγκοσμίως. Σήμερα, η Ελλάδα ελέγχει το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έναν από τους μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως, τοποθετούμενος στην έβδομη (7η) θέση σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο στον Πειραιά, ξεπερνούν τις 1.350 ναυτιλιακές εταιρείες, αποτελώντας τον κινητήριο μοχλό για μία σειρά συναφών οικονομικών δραστηριοτήτων. Η Ελληνική ναυτιλία παραμένει ένας σημαντικός και άκρως επιτυχημένος, οικονομικός παράγοντας της εθνικής οικονομίας συνεισφέροντας άνω του 7% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ), προσφέροντας περίπου 200.000 θέσεις εργασίας στη θάλασσα και στην ξηρά, και καλύπτοντας άνω του 30% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου» κατέληξε ο κ. Δρίτσας.

Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), κ. Lim Kitack, δήλωσε: «Η ναυτιλία έχει την εκπληκτική ικανότητα να αξιοποιεί τα πλούσια κοιτάσματα καινοτομίας και υπεροχής σε κρίσιμους τομείς, από τη ασφάλεια στη θάλασσα μέχρι τη φιλική στο περιβάλλον ναυτιλία –και σε πολλούς ακόμα. Διοργανώσεις όπως τα Ποσειδώνια προσφέρουν μια πολύτιμη ευκαιρία να αναδειχθεί όλη αυτή η δημιουργικότητα και η θετική ενέργεια, αλλά και μια ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων, δικτύωση, γνωριμία με καινούριους φίλους και νέες επιχειρηματικές συνεργασίες».

Μιλώντας στην τελετή των εγκαινίων, ο κ. Matej Zakonjšek, επικεφαλής του γραφείου του Επιτρόπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δήλωσε: «Χαίρομαι για τη ζωτικότητα που βλέπω στον κλάδο, παρά τις δυσκολίες – με εντυπωσιακό αντιπροσωπευτικό παράδειγμα τη διοργάνωση αυτής της έκθεσης από την Ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Η ναυτιλία έχει το δυναμικό να φέρει ευημερία στην Ευρώπη, όπως και η απόφασή μας να συνεργαστούμε με όλους εσάς ώστε να ξεπεράσουμε μαζί κάθε φουρτούνα».

Απηχώντας τις θέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών, ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, πρόσθεσε: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες και το ελληνικό Κράτος, ως εκπρόσωποι μιας χώρας με τεράστια ναυτιλιακή παράδοση, που σήμερα συγκεντρώνει περίπου το 50% του ευρωπαϊκού και το 20% του παγκόσμιου στόλου σε επίπεδο χωρητικότητας, είναι σταθεροί υποστηρικτές του θεσμικού ρόλου της Διεθνούς Οργάνωσης Ναυτιλίας (ΙΜΟ) ωε του μόνου αρμόδιου νομοθετικού σώματος για τη ναυτιλία. Ο λόγος είναι ένας αλλά πολύ σημαντικός: η ναυτιλία ως διεθνής δραστηριότητα, που είναι απολύτως εκτεθειμένη στο διεθνή ανταγωνισμό, απαιτεί ένα ενιαία εφαρμοζόμενο νομοθετικό πλαίσιο. Η ΙΜΟ στη διάρκεια των ετών έχει ανταποκριθεί με επιτυχία στις προκλήσεις και έχει υιοθετήσει διεθνείς συμβάσεις που επιτυγχάνουν την απαιτούμενη ισορροπία μεταξύ των κρατών-μελών της».

«Ακόμα και οι επικριτές της αναγνωρίζουν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία υπόκειται σε ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο εγγυάται την ασφάλεια των ναυτιλιακών μεταφορών και την προστασία του περιβάλλοντος. Ειδικά σήμερα, που βρίσκεται σε εξέλιξη η εντατική διαβούλευση για την κλιματική αλλαγή και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, η ΙΜΟ καλείται να αναλάβει ηγετικό ρόλο και να υπερασπιστεί τον κλάδο με αποτελεσματικές, μακροπρόθεσμες λύσεις.

Θέλω να τονίσω ότι η προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους νομοθέτες πρέπει να είναι να διαμορφώσουν μία ναυτιλιακή πολιτική η οποία θα επικεντρώνεται στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Κοινοτικής ναυτιλίας.

Μία πολιτική η οποία θα λαμβάνει υπόψη τον διεθνή χαρακτήρα της ναυτιλίας και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να είναι ανταγωνιστική και βιώσιμη, ώστε να συνεχίσει να αποδίδει προς όφελος της ευρωπαϊκής οικονομίας, του δημόσιου συμφέροντος και του παγκόσμιου εμπορίου» συνέχισε ο κ. Βενιάμης.
Εκ μέρους των διοργανωτών, ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε:

«Πρόκειται για τα μεγαλύτερα Ποσειδώνια στη 46χρονη ιστορία του θεσμού, καθώς οι συμμετοχές ξεπερνούν τους 1.800 εκθέτες από 89 χώρες, καλύπτοντας όλο το φάσμα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, και μεταξύ των εκθετών περιλαμβάνονται περισσότερα από 200 ναυπηγεία, 19 εθνικά περίπτερα, πάνω από 80 εταιρείες από τον παγκόσμιο κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και δεκάδες εταιρείες εξειδικευμένες στη διαχείριση του έρματος των πλοίων. Αναμένουμε, επίσης, να υποδεχτούμε περίπου 20.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο, γεγονός που επιβεβαιώνει τη φήμη των Ποσειδωνίων ως του κορυφαίου παγκόσμιου ναυτιλιακού γεγονότος».

Στην τελετή των εγκαινίων παρόντες ήταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κ. Μητσοτάκης, αλλά και εκπρόσωποι και άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης βουλευτές καθώς και εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн