Ναυτεργασία: Προς χάραξη «στίγματος» για τη βελτίωση της απασχόλησης

dritsas th 1w

Στοιχεία που θα μπορούσαν να στοιχειοθετήσουν το «στίγμα» μίας γενικότερης προσπάθειας για την ανάπτυξη θέσεων εργασίας για το ναυτεργατικό δυναμικό καταγράφονται το τελευταίο διάστημα. Το όλο θέμα επανήλθε στο προσκήνιο από το γεγονός ότι το γενικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ανέδειξε για μία ακόμη φορά τα θέματα της απασχόλησης του ναυτεργατικού δυναμικού αλλά και από επισημάνσεις κατά την ομιλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγίου Θ. Δρίτσα στη Ναυτιλιακή Λέσχη.

Όπου η ηγεσία του υπουργείου εμφανίστηκε έτοιμη να ενθαρρύνει επιτυχημένα πρότυπα και πρακτικές που καταγράφονται μεταξύ των ναυτιλιακών επιχειρήσεων για την αύξηση της απασχόλησης των ναυτεργατών. Να σημειωθεί ότι μεταξύ των επισημάνσεων του υπουργού η αναφορά ότι στις επιδιώξεις του είναι να υπάρξει συζήτηση μεταξύ των εκπροσώπων ναυτικών και των πλοιοκτητών για την αναζήτηση των δυνατοτήτων αύξησης της απασχόλησης διανοίγει δίαυλο επικοινωνίας και μάλιστα σε χρονική συγκυρία που εδραιώνεται η πεποίθηση ότι σημαντική μπορεί να είναι η συμβολή της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας που κλονίζει τον κοινωνικό ιστό, με την προσφορά θέσεων εργασίας επί των πλοίων.

Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός η απασχόληση Ελλήνων ναυτικών στα πλοία αποτελεί την βασική προϋπόθεση για την ανανέωση και επέκταση της τεχνογνωσίας στην οποία στηρίζει την ανάπτυξή της η ελληνική ναυτιλία. Κατά συνέπεια, είναι προς το συμφέρον όλων να αναζητηθούν οι δυνατότητες αύξησης της απασχόλησης, με τρόπο που θα είναι επωφελής και για ναυτικούς και επιχειρήσεις αλλά και για την ελληνική οικονομία.

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι στην παρούσα φάση παρούσα φάση διαφαίνεται ότι υπάρχει συναντίληψη με τον εφοπλισμό για τη σημασία και το ρόλο της ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και της εμπέδωσης μιας άλλης αντίληψης για αυτήν.

Συναντίληψη όμως καταγράφεται και στο ζήτημα της ανάδειξης του Πειραιά όπου επίσης ωριμάζει η «διάθεση» να καταστεί πόλος έλξης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, και όχι μόνο, από το διεθνή χώρο. Ο Πειραιάς αποτελεί το σημείο αλληλεπίδρασης γιατί συνιστά το πλαίσιο εντός του οποίου συνυπάρχουν πολλά επιμέρους στοιχεία που υπό άλλες συνθήκες θα επέτρεπε ίσως τη σχηματοποίηση ενός ευέλικτου σχεδίου-πολιτικής ώστε να διασφαλίζεται μεταξύ των άλλων και μία δυναμική έναντι του ανταγωνισμού που ο Πειραιάς δέχεται από άλλα ναυτιλιακά κέντρα εντός και εκτός ΕΕ.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн