Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται με βάση τα στοιχεία της πλατφόρμας DNV Alternative Fuels Insight (AFI) να ηγούνται μακρά των άλλων τομέων της ναυτιλίας στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ικανό να λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα (52,3% του βιβλίου παραγγελιών ανά ολική χωρητικότητα, 46,8% ανά αριθμό σκαφών και 1.145 πλοίων σε υπηρεσία ή μετασκευή σε σύνολο 6.350 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων). Τ0 78% των πλοίων του τομέα με LNG εξαρτώνται από μόνο 30 λιμάνια για την προμήθεια καυσίμου ενώ η μεθανόλη είναι, επι του παρόντος, διαθέσιμη σε λιγότερα από 15 λιμάνια παγκοσμίως.