Η αγορά capesize κλείνει το έτος με μια έκρηξη δυναμικής που σπάνια παρατηρείται καθώς η μείωση της χωρητικότητας και η ενίσχυση των εμπορικών οδών μεγάλων αποστάσεων οδηγούν τους ναύλους spot στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων δύο ετών.
Οι ναύλοι spot εκτινάχθηκαν κατά περισσότερα από 6,000 δολάρια χθες για να πλησιάσουν το όριο των 45,000 δολαρίων.
Στις παγκόσμιες αγορές χάλυβα , με την παραγωγή να μειώνεται κατά 1,5% σε ετήσια βάση και την παραγωγή της Κίνας να μειώνεται κατά 4% , οι όγκοι σιδηρομεταλλεύματος που μεταφέρονται διά θαλάσσης αυξάνονται. Η Jefferies, απέδωσε την ισχύ εν μέρει στη μείωση της κινεζικής παραγωγής ορυχείων, οδηγώντας σε αυξημένη εξάρτηση από τις εισαγωγές. Σε βάση τονομιλίων, η ζήτηση capesize αυξήθηκε κατά 8% έως τον Νοέμβριο, ξεπερνώντας σημαντικά την αύξηση του στόλου μόλις 2% την ίδια περίοδο. Μια διαρθρωτική αλλαγή στις εμπορικές ροές στηρίζει περαιτέρω το τμήμα capesize. Τα τελευταία τρία χρόνια, η Δυτική Αφρική έχει αναδειχθεί ως τρίτη μεγάλη περιοχή φόρτωσης μαζί με την Αυστραλία και τη Βραζιλία. Η Jefferies σημείωσε ότι οι αποστολές σιδηρομεταλλεύματος μεγάλων αποστάσεων από τη Βραζιλία και οι εξαγωγές βωξίτη μεγάλων αποστάσεων από τη Δυτική Αφρική οδήγησαν σε αύξηση 5% στις συνολικές φορτώσεις capesize φέτος, ενώ οι όγκοι της Αυστραλίας παραμένουν σταθεροί.
Η Fearnleys έχει επισημάνει την αυξανόμενη στενότητα στην άμεση διαθεσιμότητα. «Η χωρητικότητα του έρματος είναι πολύ περιορισμένη για τις ημερομηνίες του Δεκεμβρίου και σχετικά μεγαλύτερη χωρητικότητα διαθέσιμη για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Η χωρητικότητα spot από την Άπω Ανατολή είναι περιορισμένη», υπογραμμίζοντας την έλλειψη κοντινής προσφοράς για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης στην Ασία.