Μελέτη που εκπονήθηκε από το Center for Research and Communication (CRC) of the University of Asia and the Pacific και το Association of Licensed Manning Agencies (ALMA Maritime Group), με θέμα: “The Overseas Seafarers’ Industry Profile, Structure, and Impact on the Philippine Economy,” υπολόγισε ότι ένας από τους μεγαλύτερους κινητήρες της οικονομίας των Φιλιππίνων δεν βρίσκεται στην ξηρά αλλά στη θάλασσα, με τη ναυτική βιομηχανία της χώρας να παράγει συνολικά 17 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική δραστηριότητα το 2024. Ο κλάδος, ο οποίος υποστηρίζει άμεσα σχεδόν 400.000 θέσεις εργασίας, συνεισφέρει περίπου το 4% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας, με τους πλοιοκτήτες να ξοδεύουν 923,3 εκατομμύρια δολάρια στη χώρα. Πιο κρίσιμα, οι ναυτικοί παρέχουν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε εισόδημα νοικοκυριού. Το 2024, τα εμβάσματα από ναυτικούς ανήλθαν σε 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια, πόροι που εισέρρευσαν στις τοπικές κοινωνίες με θετικές επιπτώσεις της τόνωσης της κατανάλωσης, της επιχειρηματικής ανάπτυξης και των φορολογικών εσόδων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει απειλήσει στο παρελθόν να απαγορεύσει στους Φιλιππινέζους ναυτικούς να εργάζονται σε πλοία με σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω ζητημάτων που σχετίζονται με την υποβαθμισμένη ναυτική εκπαίδευση και την αποτυχία των Φιλιππινέζων ναυτικών να πληρούν τα διεθνή πρότυπα για την ασφάλεια στη θάλασσα.
Τους τελευταίους μήνες, οι ΗΠΑ διεξάγουν καταστολή των Φιλιππινέζων ναυτικών αφού η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε περιοριστικές πολιτικές μετανάστευσης και βίζας. Αναφορές δείχνουν ότι τουλάχιστον 130 Φιλιππινέζοι ναυτικοί έχουν συλληφθεί από πράκτορες της Υπηρεσίας Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων και έχουν απελαθεί, κάτι που έχει πυροδοτήσει διαμαρτυρίες από την πρεσβεία των Φιλιππίνων στην Ουάσιγκτον, DC.