Πρόκληση για την «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας η έλλειψη «καταρτισμένων» αξιωματικών

naftiki ekpaidefsi 88

Το ισοζύγιο προσφοράς ζήτησης για αξιωματικούς θα παραμένει αρνητικό σε ορίζοντα δεκαετίας σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αμβούργου, που ανατέθηκε από το ICS. Νεότερη έκθεση ωστόσο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αδυναμία προσέλκυσης και διατήρησης ναυτικών μπορεί να αποτελέσει σημαντική πρόκληση για την «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας ενώ σύμφωνα με τον DNV η προσέλκυση και η διατήρηση κατάλληλα καταρτισμένων ναυτικών θα αποτελέσει πρόκληση όσον αφορά την εφαρμογή νέων τεχνολογιών που σχετίζονται με την απανθρακοποίηση εν πλω. Η πρόκληση αυτή ενδέχεται να επιδεινωθεί περαιτέρω στο μέλλον, καθώς και άλλοι κλάδοι θα ανταγωνίζονται για τις ικανότητες που θα χρειαστούν οι μελλοντικοί ναυτικοί, όπως οι ψηφιακές δεξιότητες ή το υπόβαθρο stem. Επί της ουσίας μελέτη που εκπονήθηκε από τη Menon προβλέπει αυξανόμενο ανταγωνισμό για την πρόσληψη σχετικού προσωπικού, ιδίως προσωπικού με ψηφιακές και τεχνολογικές συνδυαστικά ικανότητες. Σε αυτό το πλαίσιο, η μελέτη της ΕΕ SkillSea σχολιάζει ότι το πρόβλημα απασχόλησης της ναυτιλίας είναι ότι θεωρείται χαμηλής τεχνολογίας σε σύγκριση με τομείς όπως η αεροπορία, η αυτοκινητοβιομηχανία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το «καμπανάκι» έχουν κτυπήσει από το 2021 ο BIMCO και το ICS το οποίο και δημοσιοποίησε έκθεση- έρευνα του BIMCO. Βάσει των στοιχείων κατά την πρόσληψη πιστοποιημένων ναυτικών STCW, οι εταιρείες ανέφεραν το υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας στην πρόσληψη Αξιωματικών Μηχανικών και Ηλεκτροτεχνικών Αξιωματικών, ενώ θεωρούσαν ευκολότερο να προσληφθούν «ειδικοί» για να εργαστούν τόσο στο κατάστρωμα όσο και στο μηχανοστάσιο. Η έκθεση επισήμαινε μια τρέχουσα έλλειψη 26.240 πιστοποιημένων αξιωματικών STCW, υποδεικνύοντας ότι η ζήτηση για ναυτικούς το 2021 είχε ήδη ξεπεράσει την προσφορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Ναυτιλιακή και Αεροπορική Διάσκεψη Asia Logistics στο Χονγκ Κονγκ ο αναπληρωτής οικονομικός διευθυντής της Orient Overseas Container Line, Michael Fitzgerald τόνισε μεταξύ άλλων την αναγκαιότητα εκπαίδευσης των ναυτικών στις νέες τεχνολογίες και τα νέα καύσιμα σημειώνοντας ότι η OOCLπαράγγειλε πρόσφατα επτά πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης 24.000 teu στο πλαίσιο των προσπαθειών για την απανθρακοποίηση του στόλου της γεγονός που σημαίνει ειδική εκπαίδευση για 400 ναυτικούς που θα κληθούν να τα επανδρώσουν.
Ενώ είναι συναρπαστικό το γεγονός ότι ορισμένοι πλοιοκτήτες σχεδιάζουν και παραγγέλνουν πλοία χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες καυσίμων, οι σχετικοί παγκόσμιοι τεχνικοί κανονισμοί παραμένουν σε μεγάλο βαθμό απόντες, σύμφωνα με τον Simon Bennett, αναπληρωτή γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, ο οποίος θέλει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός να θέσει ως στόχο να έχει όλους τους νέους κανονισμούς για τη διαχείριση της ασφάλειας των δυνητικά επικίνδυνων νέων καυσίμων σε ισχύ έως το 2028 το αργότερο.
Αυτό θα απαιτούσε αναθεώρηση των προτύπων εκπαίδευσης στη Διεθνή Σύμβαση για τα Πρότυπα Εκπαίδευσης, Πιστοποίησης και Τήρησης Φυλακών των Ναυτικών, είπε.

Η δίκαιη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας «έχει επίσης να κάνει με τη διασφάλιση ότι κάνουμε το σωστό για τους ναυτικούς μας όσον αφορά τις δεξιότητες που χρειάζονται, καθώς κινούμαστε προς το καθαρό μηδέν», δήλωσε ο κ. Bennett.
Το πώς θα μετακυλιστεί το υψηλότερο κόστος από την υιοθέτηση των νέων καυσίμων στα προϊόντα επί των πλοίων είναι ένα άλλο σημαντικό θέμα, πρόσθεσε ο κ. Fitzgerald.
«Ο κόσμος θέλει να έχουμε αυτά τα καθαρότερα καύσιμα και αυτό δεν έρχεται δωρεάν. Αυτός ο βαθμός μετάδοσης και αυτή η συζήτηση δεν έχει γίνει ακόμα».
Οι προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και τα μέτρα πράσινης ναυτιλίας βρίσκονται σε έναν μακρύ κατάλογο κριτηρίων που εξετάζουν οι πελάτες των ναυτιλιακών εταιρειών, αν και δεν είναι ακόμη ο αποφασιστικός παράγοντας. «Επίσης σε αυτή τη λίστα, φυσικά, είναι η τιμή», είπε.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн