Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ESPO για MEPC75: Ανάγκη για πιο φιλόδοξα μέτρα…

rypoi naftilia 057288

Θέση έναντι των αποφάσεων της MEPC75 του ΙΜΟ έλαβε ο ESPO ο οποίος και κάνει λόγο για την αναγκαιότητα λήψης πιο φιλόδοξων μέτρων για την μείωση των αέριων ρύπων


Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) θεωρεί τη συμφωνία ως ένα πρώτο βήμα, αλλά τονίζει την ανάγκη για υψηλότερες φιλοδοξίες σε διεθνές επίπεδο προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του ΙΜΟ του 2018[1] και οι φιλοδοξίες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Ωστόσο, ο ESPO πιστεύει ότι ο ΙΜΟ CO του 2018 (2) στόχος δεν είναι ενδεχομένως αρκετά φιλόδοξος υπό το πρίσμα του στόχου της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για τη μη καθαρή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου το 2050 και των υψηλότερων στόχων της ΕΕ για το 2030. Ως εκ τούτου, οι λιμένες της Ευρώπης υποστηρίζουν την προσέγγιση της ΕΕ για στενή παρακολούθηση και αξιολόγηση του κατά πόσον σημειώνεται επαρκής πρόοδος σε διεθνές επίπεδο έως το 2023. Ο ESPO ελπίζει ότι ο ΙΜΟ θα επιτύχει έως το 2023 και ζητεί να καταβληθούν νέες προσπάθειες για να συμφωνηθούν πιο φιλόδοξα μέτρα που θα βασίζονται στην αγορά στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC76).
Ο ESPO θεωρεί τη συμφωνία του ΙΜΟ την προηγούμενη εβδομάδα ως σημείο εκκίνησης για πιο φιλόδοξα μέτρα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, για να διασφαλιστεί η ευρωστία και η αποτελεσματικότητα των συμφωνηθέντων μηχανισμών, οι επικείμενες εκτελεστικές εργασίες θα πρέπει να καταστούν όσο το δυνατόν αυστηρότερες όσον αφορά την επιβολή. Μαζί με τη Διεθνή Ένωση Λιμένων και Λιμένων (IAPH), η ESPO εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι η συμφωνηθείσα δέσμη μέτρων συμβιβάζεται με χαμηλότερες φιλοδοξίες όσον αφορά το πεδίο εφαρμογής, την επιβολή και τους παράγοντες μείωσης των μέτρων.
Όπως έχει ήδη επισημανθεί στη θέση του σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, ο ESPO επαναλαμβάνει την υποστήριξή της στην αρχική στρατηγική του ΙΜΟ για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, για να επιτευχθούν οι στόχοι της, οι προσεχείς συζητήσεις για μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα πρέπει να προβλέπουν υψηλότερες φιλοδοξίες μέσω ισχυρών και εφαρμόσιμων πολιτικών. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, θα πρέπει να αναπτυχθούν προτάσεις για ένα διεθνές μέτρο που θα βασίζεται στην αγορά. Άλλα μέτρα που δεν αποτελούν μέτρο που βασίζεται στην αγορά, όπως η υφιστάμενη πρόταση για ένα Διεθνές Συμβούλιο Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης, μπορούν να εξεταστούν παράλληλα.
Ο ESPO αναγνωρίζει ότι είναι προτιμότερη μια σφαιρική προσέγγιση, δεδομένης της διεθνούς φύσης του ναυτιλιακού τομέα. Όλες οι προσπάθειες θα πρέπει να καταβληθούν για την εξεύρεση μιας τέτοιας προσέγγισης, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές στρεβλώσεις της αγοράς στον εξαιρετικά διεθνή ναυτιλιακό τομέα. Ωστόσο, εάν μια επαρκώς φιλόδοξη προσέγγιση δεν υλοποιηθεί σε διεθνές επίπεδο έως το 2023, ο ESPO τάσσεται υπέρ ενός περιφερειακού μέτρου που εξασφαλίζει πραγματικές και σημαντικές μειώσεις των εκπομπών και υλοποιεί την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, ενώ λαμβάνει υπόψη πιθανές στρεβλώσεις της αγοράς σε περιφερειακό επίπεδο. Τα περιφερειακά μέτρα θα πρέπει να σχεδιάζονται κατά τρόπο ώστε να μπορούν να επεκταθούν ή να αναπαραχθούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτές οι περιφερειακές προτάσεις πρέπει επίσης να εξεταστούν διεξοδικά προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα του τομέα των λιμένων της ΕΕ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter