Συνεδριάζει η MEPC

rupoi ploion6

Κρίσιμα μέτρα για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία συζητούνται στην Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ, η οποία συνεδριάζει αυτή την εβδομάδα (16-20 Νοεμβρίου).


Πρώτον, η MEPC αναμένεται να εγκρίνει τροποποιήσεις στη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από πλοία (MARPOL) για να ενισχύσει σημαντικά τις απαιτήσεις «φάσης 3» του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI)– πράγμα που σημαίνει ότι τα νέα πλοία που κατασκευάζονται από το 2022 θα πρέπει να είναι σημαντικά πιο ενεργειακά αποδοτικά. Οι τροποποιήσεις αυτές εγκρίθηκαν κατά την προηγούμενη σύνοδο της επιτροπής (MEPC 74) τον Μάιο του 2019.
Επιπλέον, η MEPC θα συζητήσει σχέδια προτεινόμενων τροποποιήσεων στη MARPOL σχετικά με βραχυπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση της έντασης του άνθρακα της ναυτιλίας. Στόχος είναι να προστεθούν περαιτέρω απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης, οι οποίες θα ισχύουν και για τα υπάρχοντα πλοία, με τη λήψη δύο μέτρων: ενός νέου Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) για όλα τα πλοία και ενός δείκτη carbon intensity indicator (CII) ο οποίος θα ισχύει για πλοία ολικής χωρητικότητας 5.000 τόνων και άνω. Τα εν λόγω σχέδια τροποποιήσεων συμφωνήθηκαν από τη διασυνεδριακή ομάδα εργασίας του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία (ISWG-GHG 7) τον Οκτώβριο. Εάν εγκριθούν σε αυτή τη σύνοδο της επιτροπής, θα μπορούσαν στη συνέχεια να υποβληθούν προς έγκριση κατά την επόμενη σύνοδο του MEPC 76, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο του2021. Η συνθήκη MARPOL απαιτεί τα σχέδια τροποποιήσεων να κυκλοφορούν για τουλάχιστον έξι μήνες πριν από την έγκρισή τους, και μπορούν να τεθούν σε ισχύ μετά από τουλάχιστον 16 μήνες μετά την έγκρισή τους.
Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim κάλεσε τους εκπροσώπους να συναντηθούν για να καταλήξουν στις απαραίτητες συμφωνίες. «Είναι υψίστης σημασίας ο ΙΜΟ να συνεχίσει να υλοποιεί την εφαρμογή της αρχικής στρατηγικής για τα αέρια του θερμοκηπίου μέσω συγκεκριμένων μέτρων, τα οποία θα διασφαλίσουν την επίτευξη των επιπέδων φιλοδοξίας όπως ορίζονται στην αρχική στρατηγική για τα αέρια του θερμοκηπίου του ΙΜΟ, παρέχοντας ένα παγκοσμίως εναρμονισμένο κανονιστικό πλαίσιο», δήλωσε ο κ. Lim. Η αρχική στρατηγική, η οποία περιέχει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών από τη ναυτιλία, εγκρίθηκε το 2018.
Ο Γενικός Γραμματέας κάλεσε επίσης το Committee να συζητήσει πρόταση των βιομηχανικών οργανισμών για την εκπόνηση διεθνούς συμβουλίου θαλάσσιας έρευνας και ανάπτυξης και του συνδεδεμένου ταμείου . Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό βήμα για την προώθηση και τη διευκόλυνση της έρευνας και ανάπτυξης των καθαρών καυσίμων και των τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα. "Ο ΙΜΟ πρέπει να διασφαλίσει ότι καμία χώρα δεν θα μείνει πίσω στη μετάβαση στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της διεθνούς ναυτιλίας", πρόσθεσε ο κ. Lim.
Αυτή η 75η σύνοδος του MEPC αναμένεται επίσης να εγκρίνει σχέδια τροποποιήσεων της σύμβασης για τη διαχείριση των υδάτων έρματος (BWM),σχετικά με τη θέση σε λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης των υδάτων έρματος και τη μορφή του διεθνούς πιστοποιητικού διαχείρισης των υδάτων έρματος.
Η επιτροπή θα εξετάσει επίσης, ενόψει της έγκρισης, σχέδια τροποποιήσεων της MARPOL για την εισαγωγή απαγόρευσης της χρήσης και της μεταφοράς για χρήση ως καύσιμο βαρέος μαζούτ (HFO) από πλοία στα ύδατα της Αρκτικής την 1η Ιουλίου 2024 και μετά. Εάν εγκριθούν, τα σχέδια τροποποιήσεων θα διανεμηθούν προς έγκριση σε συνεδρίαση της MEPC το 2021.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн