Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στο σύστημα εμπορίας ρύπων η Ευρωπαϊκή ναυτιλία

rypoi naftilia 057288

Αλλο ένα ισχυρό κτύπημα , εκ των έσω, δέχθηκε η ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας.Στο σύστημα εμπορίας ρύπων εντάσσεται η Ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε την πρόταση της βουλευτή των Πρασίνων Jutta Paulus σχετικά με τις αλλαγές στον κανονισμό παρακολούθησης, υποβολής εκθέσεων και επαλήθευσης που καλύπτει τις εκπομπές και τη συλλογή δεδομένων στην ΕΕ για πλοία 5.000 τόνων και άνω.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε την πρόταση ότι, στο πλαίσιο αυτών των τροπολογιών, η ναυτιλία θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί στο σύστημα εμπορίας εκπομπών, αρχής γενομένης από το 2022. Σύμφωνα με την εγκριθείσα πρόταση, τα μεγάλα πλοία που θα «πιάνουν» σε λιμένες της Ευρώπης θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τους κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030. Η απόφαση του κοινοβουλίου ανοίγει το δρόμο για διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της ΕΕ, το οποίο εκπροσωπεί τις κυβερνήσεις της ΕΕ.Η κ. Paulus δήλωσε ότι δεν είναι βέβαιη ότι το Συμβούλιο υπό την τρέχουσα γερμανική Προεδρία θα ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία τριμερούς διαλόγου κατά τη διάρκεια της θητείας του.
Να σημειωθεί ότι στο σύνολό τους οι φορείς της ναυτιλίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο είχαν εναντιωθεί στο ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί η ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών με το επιχείρημα ότι πρόκειται για περιφερειακό μέτρο που επηρεάζει τους διεθνείς πλόες, δημιουργεί διοικητικό φόρτο, ιδίως για τις μικρότερες επιχειρήσεις, και δεν θα είναι αποτελεσματική στη μείωση των εκπομπών. Σημειώνεται ότι στο εισαγωγικό μήνυμά του στην ετήσια έκθεση της Ε.Ε.Ε. ο πρόεδρος της κ. Θ. Βενιάμης, μεταξύ άλλων τόνιζε ότι «ως υπεύθυνοι πολίτες, υποστηρίζουμε το «Green Deal» και το όραμα της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία του περιβάλλοντος και της ζωής στον πλανήτη αλλά σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει, επ ονόματι στου σκοπού αυτού, να αναπτυχθούν περιφερειακές πολιτικές εισπρακτικού χαρακτήρα με καθαρά και μόνο οικονομική στόχευση, όπως στην περίπτωση των προτάσεων αναθεώρησης και επέκτασης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS)".

«Θα πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου ότι ο de facto διεθνής χαρακτήρας της ναυτιλίας απαιτεί την εφαρμογή παγκόσμιων ενιαίων κανόνων και προτύπων, τα οποία αντιστοιχούν στις λεπτομέρειες και τις πρακτικές λεπτομέρειες της διεθνούς ναυτιλίας και διατηρούν ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης στο Capital Link China Shipping Forum.
Ο κ. Πλακιωτάκης, που ως γνωστόν, έχει ταχθεί κατά των περιφερειακών προσεγγίσεων για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων στον ναυτιλιακό τομέα, πρόσθεσε ότι η φύση του προβλήματος στην παγκόσμια κλιματική αλλαγή «δεν αφήνει χώρο για περιφερειακή προσέγγιση», καθώς ζήτησε τη σύναψη συνολικής συμφωνίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη διεθνή ναυτιλία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter