Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ναυτιλιακά καύσιμα: Και το υδρογόνο για την πρόωση πλοίων

0ΜΑΝ

Την ανάπτυξη ενός marine fuel-gas system υγροποιημένου υδρογόνου ανακοίνωσε η MAN Cryo σε συνεργασία με την Multi Maritime στην Νορβηγία το οποίο πιλοτικά θα κινεί το Fjord1.

Να σημειωθεί ότι το πλοίο έχει σχεδιαστεί από την Multi Maritime και έχει λάβει την προέγκριση του DNV-GL. Σύμφωνα με τα στοιχεία το εν λόγω σύστημα μπορεί με κλιμακούμενη ανάπτυξη να καλύψει όλους του τύπους πλοίων. Μόλις υγροποιηθεί, υδρογόνο μειώνεται στο 1/800ης του όγκου, σε σύγκριση με την αέρια φάση,ενώ η καύση του δεν παράγει αέριους ρύπους. Βέβαια υγροποιημένο υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για φόρτιση μπαταριών αλλά και για ηλεκτρική πρόωση μέσω της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου. Μία πάντως από τις προκλήσεις σχεδίασης του προαναφερθέντος συστήματος ήταν η ασφάλεια καθώς το υδρογόνο στους -253 βαθμούς διατηρεί το εύφλεκτό και την εκρηκτική του φύση. Με ορίζοντα πάντως το 2050 εκτιμάται ότι το υγροποιημένο υδρογόνο έχει μέλλον σε εφαρμογές που στοχεύουν σε παραγωγή μηδενικών ρύπων.
Στο μεταξύ τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία ξεκίνησε την εμπορική λειτουργία του πρώτου τρένου υδρογόνου στον κόσμο, ονόματι Coradia iLint, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τοποθετημένες πάνω από τα βαγόνια. Όπως ένα συμβατικό ηλεκτρικό τραίνο, το Coradia iLint δεν παράγει άμεση ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά μπορεί να λειτουργήσει χωρίς πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Οι αμαξοστοιχίες με υδρογόνο όπως το Coradia iLint θα μπορούσαν να δρομολογηθούν σε μη ηλεκτροφόρες γραμμές σε περιοχές όπου εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται πετρελαιοκινητήρες, μειώνοντας σημαντικά τις επιβλαβείς εκπομπές σε σχέση με τις τεχνολογίες εσωτερικής καύσης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter