Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αύξηση 60% στα «εξευγενισμένα» καύσιμα «βλέπει στον ορίζοντα» ο Drewry

aerioi rypoi 0

Αύξηση της τάξης ακόμη και του 60% στις τιμές των καυσίμων που θα χρησιμοποιηθούν από το 2020 και μετά «βλέπει στον ορίζοντα» ο Drewry. Κάνοντας αναγωγή στους ρυθμούς συμμόρφωσης των πλοιοκτητών στα νέα δεδομένα που θα ισχύσουν με την απόφαση του ΙΜΟ ο γνωστός για τι αναλύσεις του οίκος σημειώνει μεταξύ άλλων ότι είναι άγνωστες οι επιπτώσεις στο κόστος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία είτε της προσαρμογής είτε λόγω των τιμών των νέων καυσίμων που υπολογίζει ότι θα διαμορφωθούν ανοδικά λόγω της ζήτησης. Τα στοιχεία έρχονται σε χρονική συγκυρία που σοβεί ο «πόλεμος» των scrubbers καθώς τα κόστη είναι υψηλά, οι μηχανές σε αριθμό δεν επαρκούν για τον παγκόσμιο στόλο που ουσιαστικά του απομένει το 2019 να προσαρμοστεί και οι επισημάνσεις ότι η επιλογή των scrubbers απλά θα μεταθέσει το πρόβλημα από τους αέριους στους θαλάσσιους ρύπους ισχυροποιούνται διεθνώς. Μόλις πρόσφατα η HELMEPA, που είναι ταγμένη από της συστάσεώς της στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, εξέφρασε ανησυχίες για πιθανές απορρίψεις θείου στη θάλασσα από την χρήση “ανοικτών scrubbers” η οποία με ανακοίνωσή της ουσιαστικά επέστησε την προσοχή των αρμοδίων για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Μάλιστα στη σχετική ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων σημείωνε τα ακόλουθα: «Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή καθώς και περαιτέρω επιστημονική μελέτη της παρατηρούμενης αυξητικής τάσης να χρησιμοποιηθούν ισοδύναμοι εναλλακτικοί τρόποι προσαρμογής με τον νέο αυτό Κανονισμό. Ιδιαίτερα, τεχνικές μέθοδοι στα πλοία, που θα αφαιρούν το θείο από τα καυσαέρια το οποίο, στη συνέχεια, πιθανώς θα απορρίπτεται σωρευτικά στη θάλασσα μαζί με υπολείμματα της καύσης και ορισμένα επιβλαβή μέταλλα και θρεπτικά άλατα. Αυτές οι απορρίψεις δημιουργούν στη HELMEPA πολλά ερωτηματικά και έντονη ανησυχία για τις μακροχρόνιες επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. Και είναι αδιανόητο σήμερα, στην τόσο προηγμένη τεχνολογικά εποχή μας, αναγκαίες παγκόσμια προσπάθειες μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης να αποβούν τελικά επικίνδυνες για το ήδη επιβαρυμένο θαλάσσιο οικοσύστημα».
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, την περασμένη εβδομάδα, τέσσερα μεγάλα νηολόγια που εκπροσωπούν περίπου το 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας με συμμάχους τους οργανισμούς διεθνούς ναυτιλίας ανέδειξαν τα σοβαρά θέματα ασφαλείας που ανακύπτουν από την αναμενόμενη χρήση των νέων καυσίμων και ζήτησαν από τον ΙΜΟ να υπάρξει μια περίοδος μελέτης των προβλημάτων εφαρμογής του νέου μέτρου, η λεγόμενη Experience Building Phase. Το αίτημα θα εξετασθεί σε λίγες εβδομάδες από την επιτροπή προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος MEPC, του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Το βασικό επιχείρημα όσων ζητούν μια μεταβατική περίοδο προσαρμογής είναι ότι υπάρχουν σοβαρά θέματα ασφάλειας των πληρωμάτων, θέματα ευθύνης και ασφαλιστικής κάλυψης από τυχόν αστοχίες στη χρήση των νέων καυσίμων, ενώ εγείρονται ζητήματα διαθεσιμότητας των νέων καυσίμων ή του εξοπλισμού αποθείωσης, των περίφημων scrubbers. Ειδικά για τα scrubbers εγείρονται και ζητήματα για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που συνεπάγεται η χρήση τους, καθώς μπορεί να αποτρέπουν τη δημιουργία ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ωστόσο απορρίπτουν τη ρύπανση στη θάλασσα.

Άλλο η αναβολή και άλλο η Experience Building Phase

Στο μεταξύ φορείς τη ναυτιλίας προέβησαν σε διευκρινίσεις με στόχο να αποτρέψουν την ασάφεια περί της θέσης τους όσον αφορά στην εφαρμογή της απόφασης για τα νέα καύσιμα που θα ισχύσουν από την 1-1-2020 ενόψει και της συζήτησης το προσεχές διάστημα σε επιτροπή του ΙΜΟ στις 22 τρέχοντος μηνός. Να σημειωθεί ότι οι φορείς ανέδειξαν τα σοβαρά θέματα ασφαλείας που ανακύπτουν από την αναμενόμενη χρήση των νέων καυσίμων και ζήτησαν από τον ΙΜΟ να υπάρξει μια περίοδος μελέτης των προβλημάτων εφαρμογής του νέου μέτρου, η λεγόμενη Experience Building Phas όχι όμως τη μετάθεση ή την αποδυνάμωση της εφαρμογής την 1-1-2020.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter