Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ναυτιλία και αέριοι ρύποι: Μικρότερη… η συμβολή της στους αέριους ρύπους

rypoi ploiwn 1

Τα έλεγαν προ ετών οι Έλληνες αλλά ποιοι τους άκουγαν. Νεότερες εκτιμήσεις που «κατέπλευσαν» υπό μορφή έκθεσης στον ΙΜΟ εμφανίζει μικρότερη, των αρχικών εκτιμήσεων, τη συμβολή της ναυτιλίας στην εκπομπή αέριων ρύπων που προσδιορίζουν το πολυσυζητημένο θέμα του «φαινομένου του θερμοκηπίου».

Το ρηθέν λοιπόν από ελληνικής πλευράς ότι το θέμα των καυσίμων και της ποιότητάς τους δεν. Είναι θέμα της ναυτιλίας αλλά των μεγάλων ανά τον κόσμο διυλιστηρίων , υπό τις παρούσες συνθήκες, φαίνεται ότι κατέστη αποδεκτό εκ των αρμοδίων που τώρα φωτογραφίζουν τα διυλιστήρια ως τα κέντρα που αφ ενός θα μπορούσαν να ετοιμάζουν καύσιμα για την ναυτιλία σε καταφανώς καλύτερες ποιότητες και με χαμηλότερες προσμείξεις θείου αλλά και να προστατεύσουν αυτήν από μία ενδεχόμενη ανεξέλεγκτη άνοδο στις τιμές των συγκεκριμένων καυσίμων. Κάτι δηλαδή που συνέβη τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα η φορτηγός ναυτιλία να στραφεί σε διάφορες επιλογές για τη συγκράτηση των ανελαστικά δαπανών χρήσης των στόλων με πρώτη τη μείωση των ταχυτήτων πυροδοτώντας μελέτες και εφαρμογές για χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων αλλά και κατασκευών πλοίων με βελτιωμένες υδροδυναμικές αποκρίσεις και άρα μειωμένες ανάγκες σε καύσιμα πρόωσης.
Ανεξαρτήτως των μελετών και των εκτιμήσεων το γεγονός ότι θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί όλο αυτό το κομφούζιο στη ναυτιλία και το διεθνές εμπόριο αν εξ αρχής τα διυλιστήρια είχαν πάρει την υπόθεση επάνω τους παραμένει. Όπως παραμένει και η διαπίστωση, ελληνική και αυτή, ότι τα βελτιωμένα καύσιμα απαιτούσαν και θα απαιτήσουν επενδύσεις από τα διυλιστήρια, το κόστος των οποίων θα κληθούν να πληρώσουν εν κατακλείδι οι τελικοί καταναλωτές μεταξύ των οποίων και η ναυτιλία διεθνώς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter