Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι ναυτεργάτες- Νέα 24ωρη απεργία αύριο- Προβλήματα και στα εμπορικά λιμάνια

aktoploia apergia 460

Σε νέα 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν αύριο οι ναυτεργάτες - μέλη των 13 Ενώσεων – μελών της ΠΝΟ με την προοπτική περεταίρω κλιμάκωσης με την άκαρπη συνάντηση που είχαν με την ηγεσία του ΥΝΝΠ.


Στη σχετική κοινή ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα: «Η 48ωρη Πανελλαδική προειδοποιητική απεργία που κήρυξαν από κοινού τα 13 Ναυτεργατικά Σωματεία και η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη, σημειώνει τεράστια επιτυχία εξασφαλίζοντας την καθολική συμμετοχή των Ναυτεργατών σε αυτή.
Η μαζική αυτή απόκριση των Ναυτεργατών καταδεικνύει ότι οι στόχοι, τα αιτήματα, οι διεκδικήσεις μας και η επιβαλλόμενη απόκρουση της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης εφοπλιστών γίνεται υπόθεση όλου του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Αναδείξαμε στην απεργία το επίμαχο ζήτημα που αφοράτον νόμο έκτρωμα της κυβέρνησης 4714/2020 με τον οποίο επιχειρείται η κατάργηση των ΣΣΕ, της κοινωνικής ασφάλισης και των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων για όλους τους Ναυτεργάτες.
Ανταποκριθήκαμε σήμερα στην πρόσκληση του ΥΕΝ για συνάντηση μαζί του προκειμένου να πληροφορηθούμε τις τελικές θέσεις της κυβέρνησης για τα δίκαια αιτήματά μας όπως είναι η κατάργηση των αντιδραστικών νόμων 4714/2020, 4150/2013, 4770/2021, επίσης για τα κοινωνικοασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά και εργασιακά προβλήματα που έχουν οξυνθεί όλο το τελευταίο διάστημα από την κυβερνητική πολιτική.
Ο Υπουργός Ε.Ν στην απάντησή του ορθά - κοφτά ξεκαθάρισε ότι δεν κάνει βήμα πίσω για τον νόμο 4714/2020 προβάλλοντας το περισπούδαστο επιχείρημα ότι οι ρυθμίσεις αυτές συνιστούν μονόδρομο για την συγκράτηση της διαρροής των ποντοπόρων πλοίων από το εθνικό - ελληνικό νηολόγιο, μάλιστα προκλητικότατα συνέδεσε την μείωση των πλοίων από την ελληνική σημαία με τον κίνδυνο αφελληνισμού της ελληνικής ναυτιλίας... και κατά συνέπεια η στήριξη - ενίσχυση και η εξασφάλιση νέων προνομίων στο εφοπλιστικό κεφάλαιο είναι η μόνη και ενδεδειγμένη συνταγή επιτυχίας!!!
Η πολιτική αυτή οδηγεί στον εξοβελισμό των Ναυτεργατών με δικαιώματα, στην κατάργηση των ΣΣΕ και των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων που γίνονται για άλλη μια φορά θυσία στον βωμό της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών.
Επίσης υπερθεμάτισε της ασκούμενης πολιτικής και στον χώρο της Ακτοπλοΐας δηλώνοντας περήφανος για τα 67 εκατομμύρια ευρώ που διατέθηκαν έως τώρα (εν μέσω πανδημίας) και επιπλέον 30 εκατομμύρια ευρώ αύξηση στα πλοία των επιδοτούμενων γραμμών για το 2021 μαζί με την πλήρη απαλλαγή των ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών για τις ναυτιλιακές εταιρίες της Ακτοπλοΐας.
Επίσης θεώρησε μεγάλο επίτευγμα ότι στηρίχθηκαν μέσα σε αυτό το πλαίσιο και οι Ναυτεργάτες με το φτωχοεπίδομα των 534 ευρώ το οποίο καθυστερεί να δοθεί για 6ο συνεχή μήνα!!!
Επιχείρησε ανεπιτυχώς να παρουσιάσει ότι οι σχετικές ανακοινώσεις του για την "επιτάχυνση των συντάξεων" και του ειδικού επιδόματος covid-19 δίνουν λύση στα προβλήματα!!
Τέλος συγκαλυμμένα και ανοιχτά προσπάθησε να στοχοποιήσει την απεργία θέτοντας ζητήματα που αφορούν την τρέχουσα οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην χώρα μας σε συνδυασμό με την πανδημία και την σχετική τροφοδοσία των νησιών, παίρνοντας άμεσα την απάντηση ότι υπεύθυνη και υπόλογη για την βαθμιαία καταστροφή των εργατικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και η παταγώδης αποτυχία της διαχείρισης του υγειονομικού προβλήματος είναι η κυβέρνηση και ο ίδιος στον χώρο της Ναυτιλίας.
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έχει στο επίκεντρο τα συσσωρευμένα και οξυμένα Ναυτεργατικά προβλήματα και τα δίκαια αιτήματά μας αλλά τα απορρίπτει συλλήβδην, αντιμετωπίζει εχθρικά τους αγώνες για τα εργατικά αιτήματα, προτάσσει όλη αυτή την περίοδο και στηρίζει διαδοχικά τα συμφέροντα του κεφαλαίου και φορτώνει τις συνέπειες της κρίσης στις πλάτες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Η αδιαλλαξία και η άρνηση της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση των Ναυτεργατικών προβλημάτων, η ξεδιάντροπη προσπάθεια σύνδεσης αλλά και ενοχοποίησης του δίκαιου απεργιακού μας αγώνα με την πανδημία μας επιβάλει να συνεχίσουμε και να κλιμακώσουμε τον αγώνα βάζοντας μπροστά τα προβλήματα και τα δίκαια Ναυτεργατικά αιτήματα.
Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω δεδομένα σε σύσκεψη που έγινε μετά την συνάντηση με τον Υπουργό Ε.Ν οι Πρόεδροι των 13 Ναυτεργατικών Σωματείων κατέληξαν ομόφωνα στην πρόταση για συνέχιση της απεργίας (24ωρης με προοπτική κλιμάκωσης).
Η σχετική πρόταση θα εγκριθεί τις αμέσως επόμενες ώρες από τα αρμόδια Δ.Σ των 13 Ναυτεργατικών Σωματείων που θα συνέλθουν έκτακτα για τον σκοπό αυτό.
Καλούμε τους Ναυτεργάτες να συνεχίσουν με την ίδια αγωνιστική θέληση και αποφασιστικότητα την απεργία, να την περιφρουρήσουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Απευθυνόμαστε σε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να εκφράσουν με κάθε δυνατό τρόπο την αλληλεγγύη τους στους Ναυτεργάτες και στον αγώνα τους.
Καλούμε τους Ναυτεργάτες και τους απόμαχους της θάλασσας σε συγκέντρωση την οποία διοργανώνουμε αύριο 25/2/2021 στις 10 π.μ έξω από το πλοίο BLUE STAR DELOS (απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά μέσα στο λιμάνι του Πειραιά)».

Πρόβλημα και στα εμπορικά λιμάνια

Η κινητοποίηση των ναυτεργατών έχει συμπαρασύρει και τον τομέα των ρυμουλκών γεγονός που έχει σαν αποτελεσμα σοβαρές καθυστερήσεις στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Εμπορικά πλοία ως γνωστόν δεν μπορούν να προσεγγίσουν χωρίς την συμβολή των ρυμουλκών και εκτιμάται ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα υπάρξουν σοβαρές αναμονές στις ράδες με ότι αυτό συνεπάγεται. Ήδη κυκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και των παραγωγικών τάξεων έχουν εκφράσει την αγωνία τους για τις εξελίξεις στην περίπτωση που οι 13 ναυτεργατικές Ενώσεις κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις. 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter