Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επιμένουν οι Κύπριοι για την ακτοπλοϊκή γραμμή Κύπρου-Ελλάδας

pilidikypros

Τον Ιανουάριο του 2020 αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας. Στόχος του Υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι η λειτουργία της επιβατικής γραμμής να γίνει πραγματικότητα από τον Μάϊο του 2020.


Απώτερος σκοπός είναι να ολοκληρωθούν όλες οι προπαρασκευαστικές διεργασίες και να ληφθούν οι σχετικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός.
Αυτό ανέφερε σε απάντηση της στην Βουλευτή του ΔΗΣΥ, Αννίτα Δημητρίου, η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου.
Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, με σκοπό την εκτίμηση του χρηματοδοτικού ελλείμματος που υπάρχει ώστε να καθίσταται οικονομικά βιώσιμη η λειτουργία τακτικής θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης της Κύπρου με την Ελλάδα, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει εκπονήσει μελέτη με τη συνδρομή εξωτερικών συμβούλων, η οποία ολοκληρώθηκε στις 5 Αυγούστου 2019.
Όπως αναφέρει η ίδια, με βάση τα ευρήματα της μελέτης, το Υφυπουργείο είναι τώρα σε θέση να στοιχειοθετήσει σχετικό αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ), καθώς επίσης να ετοιμάσει τους σχετικούς όρους του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί για την επαναλειτουργία της γραμμής μετά τη σχετική έγκριση της ΕΕ.
''Σημειώνεται σχετικά ότι τυχόν χρηματοδοτήσεις από κρατικούς πόρους ή ευρωπαϊκούς πόρους, ρυθμίζονται από το συναφές κεκτημένο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις και ειδικότερα από τις Κοινοτικές Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Κρατικές Ενισχύσεις στον Τομέα των Θαλασσίων Μεταφορών (ΕΕ 17.01.2004, 2004/C 13/03) οι οποίες υπόκεινται στην έγκριση και στον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παρέχονται κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις για παροχή δημόσιας συγκοινωνίας (υποχρεώσεις όπως χρονική διάρκεια, ύψος χρηματοδότησης, διαδικασία ανάθεσης κλπ.). Αυτό συνεπάγεται ότι τόσο η παροχή κρατικής ενίσχυσης, όσο και το ύψος της επιχορήγησης, θα πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια συγκεκριμένης διαδικασίας κοινοποίησης του Σχεδίου ενίσχυσης''.
Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε σε μια πρώτη επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της οποίας έχει διασαφηνιστεί η νομική βάση στην οποία μπορεί να στηριχτεί το σχετικό αίτημα της Κύπρου.
Όπως εξηγεί η Υφυπουργός Ναυτιλίας, πρόθεση του Υφυπουργείου είναι όπως σε στενή συνεργασία με το γραφείο του Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων ετοιμαστεί πλήρως τεκμηριωμένο αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο οποίο θα πρέπει να δίνονται τα απαιτούμενα συγκεκριμένα στοιχεία και πληροφορίες.
Παράλληλα, και με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών, θα αρχίσει και η επεξεργασία των όρων του διαγωνισμού, η οποία συνεπάγεται εντατική εργασία και διαβούλευση με συντελεστές και φορείς του τομέα της ναυτιλίας (Κυπριακό Ναυτικό Επιμελητήριο και Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών). Επιπρόσθετα, απαιτείται να γίνουν διαβουλεύσεις και συνεννοήσεις με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής της Ελλάδας.
'' Η κατάθεση αυτούσιας της μελέτης υπολογισμού του χρηματοδοτικού ελλείμματος δεν ενδείκνυται στο παρόν στάδιο, εφόσον τα ευρήματά της συνδέονται άμεσα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με συγκεκριμένες οικονομικές παραμέτρους που θα ήταν καλό να μην δοθούν στη δημοσιότητα στο παρόν στάδιο. Ωστόσο, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας ευχαρίστως θα μπορούσε να ενημερώσει προφορικά και σε κλειστή συνεδρία τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, για τα γενικά ευρήματα'', σημειώνει η ίδια.
Η διατήρησή της θαλάσσιας τακτικής επιβατικής γραμμής Κύπρου - Ελλάδας είχε καταστεί οικονομικά ασύμφορη για τους πλοιοκτήτες επιβατικών πλοίων, με αποτέλεσμα να διακοπεί το 2000.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter