Δηλώσεις Ν.Πηλείδου για το Κυπριακό νηολόγιο και την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδος Κύπρου

pilidikypros

Για τα επιτεύγματα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, προέβη με δηλώσεις της την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019, στο «Πρωινό Δρομολόγιο» του Τρίτου Προγράμματος Ραδιοφώνου του ΡΙΚ, η Υφυπουργός Ναυτιλίας κα Νατάσα Πηλείδου.

Οι σχετικές ερωτοαπαντήσεις έχουν ως ακολούθως:

«Ερώτηση: Τι έχει επιτευχθεί μετά από ένα χρόνο λειτουργίας του Υφυπουργείου Ναυτιλίας;

Απάντηση: Σίγουρα η προσπάθεια που καταβάλλεται είναι τεράστια. Τα αποτελέσματα είναι θετικά, υπό την έννοια ότι αυξήθηκαν οι εταιρίες που εντάσσονται στο φορολογικό σύστημα χωρητικότητας - δηλαδή το σύστημα για τη Ναυτιλία- από 168 σε 203 και αυτή η αύξηση θεωρείται σημαντική, ειδικά σε σύγκριση με την προηγούμενή μας πορεία.

Υπάρχει ,επίσης, αύξηση και στο νηολόγιο. Βρισκόμαστε τώρα στα 24,3 εκατομμύρια κόρους χωρητικότητα στο νηολόγιό μας. Βλέπουμε λοιπόν ότι η πορεία μας είναι θετική, όμως χρειάζεται να γίνουν πάρα πολλά πράγματα. Έχουμε ήδη προχωρήσει στην αυτοματοποίηση αρκετών από τις υπηρεσίες μας.

Έχουμε ανανεώσει την ιστοσελίδα μας πλήρως, καθώς και την εικόνα, το λογότυπό μας κ.ά, επομένως η εικόνα που παρουσιάζουμε προς τα έξω είναι ανανεωμένη. Χρειάζεται έντονη προσπάθεια για τη σύσφιξη των διεθνών σχέσεων για τον ρόλο που διαδαματίζουμε ως Κύπρος, ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, αλλά πιστεύω ότι οι δράσεις που έχουν δρομολογηθεί θα μας επιτρέψουν να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας. Είναι αλήθεια ότι η φήμη της Κύπρου σε κάποιους άλλους τομείς έχει δυστυχώς πληγεί τα τελευταία χρόνια.

Βλέπουμε ,όμως, ότι στη ναυτιλία δεν ισχύει το ίδιο, λόγω του ότι διαχρονικά η Κύπρος έχει μια πολύ καλή εικόνα σε αυτό τον τομέα, η οποία έχει αναγνωριστεί και πρόσφατα από κάποιες πολύ μεγάλες εταιρίες που επέλεξαν είτε μεταφορά πλοίων είτε τη δημιουργία παρουσίας στην Κύπρο.

Αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Σίγουρα το ναυτιλιακό σύμπλεγμα πρέπει να εξελίσσεται και από πλευράς τεχνολογίας και από πλευράς φάσματος των υπηρεσιών, οι οποίες προσφέρονται εδώ στην Κύπρο από τον ιδιωτικό και από τον δημόσιο τομέα. Αυτό είναι πάρα πολύ βασικό στην ενδυνάμωση του συμπλέγματος και της εικόνας μας επίσης.

Ερώτηση: Τι δράσεις προγραμματίζονται;

Απάντηση: Περιληπτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι προγραμματίζεται η περαιτέρω αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση του αρχείου μας που έχει ήδη αρχίσει, η μεταστέγαση του Υφυπουργείου σε έναν πιο λειτουργικό χώρο, η συνέχιση της προσπάθειας προώθησης και προβολής της Κύπρου, η επανεκλογή μας στο Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (πολύ σημαντικός στόχος) προκειμένου ν’ αυξηθούν οι θέσεις εργασίας και οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται εδώ. Αυτό είναι το όραμα και οι στόχοι που έχουν τεθεί σχετίζονται με αυτό το όραμα, όπως επίσης και η απλοποίηση των τελών και των διαδικασιών.

Υπάρχουν αρκετά νομοσχέδια και διαδικασίες που αλλάζουν τώρα, είναι σε διαδικασία ανασχεδιασμού και, σιγά σιγά, η κάθε προσπάθεια θα ολοκληρώνεται. Έχουμε προχωρήσει ,επίσης, σε πλήρη αναδιοργάνωση του Υφυπουργείου η οποία –πιστεύω- είναι πιο πελατοκεντρική και με την 24ωρη εξυπηρέτηση και με την προσέγγισή μας για διευκόλυνση των πελατών μας, πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να κάνουμε τη διαφορά. Γίνονται και προσπάθειες αυτοματοποίησης διότι, αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, χωρίς την αυτοματοποίηση δεν μπορεί να γίνει απλοποίηση των διαδικασιών.

Ερώτηση: Επηρεαζόμαστε από το Brexit;

Aπάντηση: Σίγουρα δεν θεωρούμε το Brexit θετική εξέλιξη. Σίγουρα ,όμως, η Κύπρος έχει επωφεληθεί ,καθώς κάποιες χώρες επέλεξαν να μεταφέρουν πλοία τους ή κάποιες δραστηριότητές τους στην Κύπρο. Σίγουρα αυτό βοηθά διότι ακούγεται και το όνομα της Κύπρου τόσο ως νηολόγιο όσο και ως ναυτιλιακός κόμβος, το οποίο φυσικά ενισχύει την εικόνα της Κύπρου ως δυνατό ναυτιλιακό κέντρο.

Σίγουρα όμως το μέλλον είναι αβέβαιο, διότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα πλαίσια της συμφωνίας μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ευρωπαϊκής Ένωσης και ,σίγουρα, τα δεδομένα μπορούν να επηρεάσουν. Σύμφωνα όμως με τις αναλύσεις και τις μελέτες που έχουμε κάνει, δεν αναμένεται στη ναυτιλία ο αντίκτυπος να είναι ιδιαίτερα αρνητικός σε οποιοδήποτε σενάριο εκτός αν το Ηνωμένο Βασίλειο προχωρήσει με πάρα πολύ επιθετική προωθητική πολιτική και αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο πολύ δραστικά.

Ερώτηση: Γιατί ενώ έχει αναπτυχθεί η ναυτιλία μας, οι Κύπριοι δεν δείχνουν ενδιαφέρον να εργαστούν σε πλοία υπο κυπριακή σημαία;

Απάντηση: Συμφωνώ ότι όντως συμβαίνει αυτό. Θυμίζω ,όμως, ότι πριν από 4-5 χρόνια, ο αριθμός των φοιτητών που επέλεγε ναυτικές σπουδές ήταν σχεδόν μηδενικός.

Σήμερα έχουμε 300 άτομα που φοιτούν σε τέτοιες σχολές στην Κύπρο και 40 άτομα που φοιτούν σε αντίστοιχες σχολές στην Ελλάδα. Επομένως, έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος. Κάνουμε πάρα πολύ έντονη προσπάθεια και με επισκέψεις στα σχολεία και σε στρατόπεδα και με εκθέσεις για να ενημερώσουμε τους νέους για τις ευκαιρίες αυτές.

Ερώτηση: Πού βρισκόμαστε σχετικά με το θέμα δημιουργίας ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας;

Απάντηση: ‘Εχουμε βγει σε προσφορές για την εκπόνηση της μελέτης η οποία θα εντοπίσει το χρηματοδοτικό κενό. Αναμένεται ότι αυτή η μελέτη θα ολοκληρωθεί σε περίπου 12-13 εβδομάδες και μόλις έχουμε αυτά τα αποτελέσματα θα αποταθούμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτως ώστε να παρουσιάσουμε τα ευρήματα και να ζητήσουμε κάποιους τρόπους χρηματοδότησης. Αυτή η δραστηριότητα είτε χρηματοδοτηθεί μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων είτε μέσω των διαρθρωτικών ταμείων, θα πρέπει ,ούτως ή άλλως, να λάβουμε έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διότι η οποιαδήποτε χρηματοδότηση είναι κρατική ενίσχυση.

Όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι σε αρχικά στάδια αυτή η δραστηριότητα δεν θα είναι κερδοφόρα, επομένως η χρηματοδότηση είναι απαραίτητη για να προχωρήσει αυτό το έργο.

ΠΗΓΗ:KYΠΕ

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн