Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

WISTA HELLAS- Ετήσιο φόρουμ: «Η ναυτιλία στηρίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη»

0Βίστα

Το ετήσιο φόρουμ της WISTA HELLAS έγινε πλέον θεσμός στη ναυτιλιακή κοινότητα καθώς υποστηρίζεται σταθερά από ομιλητές, χορηγούς και συμμετέχοντες. Η φετινή διοργάνωση με τίτλο «Η ναυτιλία στηρίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη» πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018, στο ξενοδοχείο Χίλτον, και συγκέντρωσε άνω των 270 ατόμων από τη ναυτιλία αλλά και άλλους κλάδους της αγοράς που άκουσαν με ενδιαφέρον τους ομιλητές, αλλά και συμμετείχαν με σχόλια στα 3 πάνελ συζήτησης.
Η πρόεδρος της WISTA HELLAS Αγγελική Χάρτμαν, κηρύσσοντας εκ μέρους του ΔΣ την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, επεσήμανε ότι το 2018 το σωματείο γιορτάζει τα 25 έτη λειτουργίας του και με την ευκαιρία εξέφρασε ευχαριστίες προς τα μέλη αλλά και τα επτά προηγούμενα διοικητικά συμβούλια που έχτισαν με υπομονή και επιμονή το σημερινό οικοδόμημα του σωματείου. Λόγω ακριβώς του εορτασμού του πρώτου τετάρτου της ζωής της, η WISTA HELLAS επέλεξε ως θεματολογία του συνεδρίου του 2018 τους τρόπους με τους οποίους η ναυτιλία στηρίζει τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης επισφραγίζοντας την απόφασή της να κάνει ό,τι απαιτείται για την επίτευξή τους, καθώς είναι ο μόνος τρόπος να διασφαλιστεί η ζωή στον πλανήτη Γη.
Στο πρώτο πάνελ συζήτησης με θέμα «Πώς η επίτευξη των βιώσιμων στόχων επηρεάζει τη λειτουργία και την κουλτούρα μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού» και συντονίστρια την Έφη Μπόνη, Διευθύντρια της Face-to-Face Consultants, οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν τους τρόπους με τους οποίους η ναυτιλία υποστηρίζει συγκεκριμένους βιώσιμους στόχους. Η Έλενα Αθουσάκη, Head of Maritime Sustainability της PwC, κατέθεσε τις απόψεις της για τον «Στόχο 9: Βιομηχανία, Καινοτομία και Υποδομές» ως επικεφαλής του τμήματος βιωσιμότητας στη ναυτιλία σε μία από τις τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες-δίκτυα παροχής πολλαπλών υπηρεσιών ελέγχου και επιθεωρήσεων και ανέλυσε τη σχέση κόστους-οφέλους που επιφέρει η ανάπτυξη της τεχνολογίας σημειώνοντας ότι ζούμε σε έναν κόσμο ευρέως μετασχηματισμού σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, τεχνολογίας και περιβάλλοντος. Η Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, President της WISTA International και CEO της TOTOTHEO, μοιράστηκε την εμπειρία της ως πρόεδρος μιας πολυπληθούς σε μέλη αλλά και με ευρεία γεωγραφική διασπορά γυναικείας οργάνωσης σχετικά με τον «Στόχο 5: Ισότητα των φύλων» τονίζοντας ότι μαζί πρέπει να δουλέψουμε για το καλύτερο. Ο Πάνος Ζαχαριάδης, Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers Management Ltd, ανέλυσε με γλαφυρό τρόπο τις επιπτώσεις των διαφόρων πολιτικών των διεθνών οργανισμών για την επίτευξη του «Στόχου 13: Δράση για το κλίμα» ειδικότερα, αλλά πρότεινε και μια διαφορετική απόδοση του όρου «βιώσιμη ανάπτυξη» θεωρώντας ότι η «ισορροπημένη ανάπτυξη» τον αποδίδει καλύτερα. Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρος της HEMEXPO και Executive Vice President της Environmental Protection Engineering, τεκμηρίωσε πολύ εμπεριστατωμένα τη γνώμη της για τον «Στόχο 14: Ζωή στο νερό» και τον» Στόχο 6: Καθαρό νερό και αποχέτευση» όπως διαμορφώνεται από την πολυετή εμπειρία της σε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα προστασίας του περιβάλλοντος και τόνισε ότι και στις δράσεις στη στεριά πρέπει να επιβληθούν κανονισμοί όπως επιβάλλονται ήδη στις δράσεις στη θάλασσα. Ο Βασίλης Σταματόπουλος, Business Development Manager της BUREAU VERITAS VERIFUEL ανέλαβε τον «Στόχο 7: Φθηνή και καθαρή ενέργεια» υποστηρίζοντας τους τρόπους διασφάλισης της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτές, αξιόπιστες, βιώσιμες και σύγχρονες μορφές ενέργειας.
Στο δεύτερο πάνελ συζήτησης με τίτλο «Πώς η επίτευξη των βιώσιμων στόχων επηρεάζει τη λειτουργία και την κουλτούρας μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού» και συντονιστή τον Γιώργο Ξηραδάκη, Managing Director της XRTC Business Consultants και President, The Propeller Club (Port of Piraeus), κάθε συμμετέχων ανέπτυξε τους τρόπους με τους οποίους ειδικότερα η εταιρεία του ή ο οργανισμός τον οποίο εκπροσωπεί υποστηρίζει κάποιο στόχο, αλλά και γενικότερα τις απόψεις που έχει αναπτύξει η εταιρεία του για την κουλτούρα της υποστήριξης των βιώσιμων στόχων. Οι συμμετέχοντες Βαλέντιος (Έντυ) Βαλεντής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Pyxis Tankers, Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος της Aegeus Shipping S.A., Γιάννης Πλατσιδάκης, Managing Director της Maran Dry Management Inc. και Chairman της INTERCARGO, Σπυρίδων Ταράσσης, General Manager της Olympic Vision Maritime Inc. (Onassis Group) και Άκης Τσιριγκάκης, CEO της Sevenseas Capital Management διάρθρωσαν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και πολύπλευρη συζήτηση την οποία εμπλούτισαν και με θέματα πλέον της αρχικής δομής. Είτε με βάση την εμπειρία τους στο τιμόνι εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε διάφορες αγορές φορτίου, είτε εκπροσωπώντας οργανισμούς, είτε έχοντας πολυετή εμπειρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία έδωσαν απαντήσεις σε ερωτήματα του συντονιστή αλλά και του κοινού.
Σε μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα συζήτηση με τη δημοσιογράφο Πηνελόπη Γαβρά ο Ανδρέας Παπανδρέου, καθηγητής Περιβαλλοντικών Οικονομικών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έδωσε μια πολυδιάστατη άποψη για τα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης από πλευράς περιβαλλοντικής, οικονομικής αλλά και γεωπολιτικής. Τεκμηρίωσε τη σημαντικότητά τους για κοινωνίες, κυβερνήσεις και οικονομία και έδωσε εναύσματα για γενικότερη συζήτηση στην αίθουσα και τόνισε τον ρόλο της διακρατικής προσπάθειας και της στενής συνεργασίας της επιστημονικής κοινότητας με την κοινωνία των πολιτών, την επιχειρηματική κοινότητα και τη δημόσια διοίκηση. Ο κύριος Παπανδρέου υπογράμμισε ότι σχεδόν όλοι οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης σχετίζονται με τη ναυτιλία (άλλωστε και ο ΙΜΟ έχει επικοινωνήσει καμπάνιες που αναδεικνύουν αυτή τη στενή διασύνδεση). Παρότι αρχικώς φαίνεται ότι Στόχος 14 για τη βιώσιμη χρήση των ωκεανών, των θαλασσών και των θαλάσσιων πόρων έχει ευθέως άμεση σχέση με τη ναυτιλία, με μια δεύτερη ανάγνωση διακρίνεται για παράδειγμα ότι η ναυτιλία παίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του Στόχου 1 (Μηδενική φτώχεια), του Στόχου 2 (Μηδενική πείνα) και του Στόχου 10 (Μείωση της ανισότητας μεταξύ των εθνών και λαών) λόγω του καθοριστικού ρόλου της στο παγκόσμιο εμπόριο. Επίσης, πολλοί στόχοι σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με μείωση της και η πιο άμεση και επίκαιρη πρόκληση της ναυτιλίας αφορά την ατμοσφαιρική (και θαλάσσια) ρύπανση. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον πλανήτη αλλά και για την ναυτιλία σχετίζεται με τον Στόχο 13 για Κλιματική Δράση. Γενικότερα, η άποψη του καθηγητή Παπανδρέου είναι ότι η ελληνική ναυτιλία έχει μια ιδιαίτερη ευκαιρία. Η Ελλάδα ως χώρα είναι πολύ μικρή για να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, όμως ο ελληνικός εφοπλισμός μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Είναι ίσως η μοναδική περίπτωση που μια μικρή χώρα μπορεί να έχει δυσανάλογα μεγάλη επίδραση στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Θα ήθελα λοιπόν να δω τον Έλληνα εφοπλιστή στην αιχμή της προσπάθειας της τεχνολογικής μετάβασης χωρίς φυσικά να εγκαταλείψει την επιδίωξη κερδοφορίας. Αλλά το να οδηγήσει την «κούρσα» της τεχνολογικής μετάβασης υψώνοντας τη φωνή για φιλόδοξους στόχους μπορεί να επιφέρει μια σημαντική αναγνώριση, να επιτρέψει μεγαλύτερη επιρροή στην μορφή των μελλοντικών ρυθμίσεων, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Τέλος, ο κύριος Παπανδρέου, ως Co-chair of the Sustainable Development Solutions Network Greece (SDSNGreece) το οποίο υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και σχετίζεται με την προώθηση της καινοτομικότητας στην κλιματική αλλαγή, απηύθυνε έκκληση προς την ελληνική ναυτιλία να συμβάλει στο να μετατραπεί η Ελλάδα σε κόμβος καινοτομικότητας για την κλιματική αλλαγή. Το συνέδριο χαιρέτισαν με ομιλίες ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης εκ μέρους του Υπουργού, ο Βουλευτής ΝΔ και Τομεάρχης Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Πρεσβευτής ΙΜΟ για την Ελλάδα Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης σημειώνοντας ότι το «ευ γίγνεσθαι» του πλανήτη είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το «ευ γίγνεσθαι» της ναυτιλίας. Το συνέδριο έκλεισε με κοκτέιλ προς τιμήν ομιλητών, χορηγών και συνέδρων. Το συνέδριο υποστηρίχθηκε χορηγικά από: • Τον Platinum Sponsor: Bureau Veritas Hellas A.E. • Τους Gold Sponsors: Marine Tours, IRI-The Marshall Islands Registry, ΤΕ.ΜΙ.ΚΑ. LTD και STARBULK • Τους Silver Sponsors: American Hellenic Hull Insurance Company Limited, Hill Dickinson, Marichem Marigases Worldwide Services, MATRIX Broker at Lloyds, Panamanian Services SA, West of England P&I Club, QBrokers Hellas S.A., ShipMoney, TMS-Bulkers • Τους Bronze Sponsors: Blue Aigaion, DORIC Shipbrokers, Groupama Ασφαλιστική, Future Care, Hellenic Marine Adjusters, Margetis Maritime Consulting, Orion International Brokers and Consultants LTD, Thomas Cooper • Τον Badges Sponsor: Gulf Agency Co (GAC) • Τους media partners: AllaboutShipping, Economia, efoplistesnews.gr, ELNAVI, Hellenic Shipping News, H ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, naftemporiki.gr, maritimes.gr, ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, nafsgreen.gr, Newsfront NAFTILIAKI, Safety4Sea, SHIPPING. Και το στήριξαν οι φορείς: • ALBA Graduate Business School • Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) • HELMEPA • Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) • Piraeus Association for Maritime Arbitration

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter