Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μια ιδέα για τα βραβεία AMVER

3ac69c92e14243c8a25a1d429a87459c

Τα βραβεία AMVER αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια, από το 1971, ένα κομβικό σημείο της αναγνώρισης της προσφοράς της ναυτιλίας των Ελλήνων στην παγκόσμια κοινότητα καθώς καταδεικνύουν κάθε φορά το πόσο ναυτικός είναι αυτός ο λαός.

Χθες σε μια ειδική εκδήλωση του Propeller Club του Λιμένα Πειραιά, τιμήθηκαν από την Αμερικανική Ακτοφυλακή τουλάχιστον 1.800 πλοία που τελούν υπό την διαχείριση 229 ναυτιλιακών εταιριών Ελληνικών συμφερόντων για την εθελοντική συμμετοχή τους στο σύστημα αυτόματης προειδοποίησης διάσωσης στην θάλασσα, των ΗΠΑ.

Σαφώς και εξαιρετική τιμή, αλλά αναρωτιέμαι μήπως θα έπρεπε τα πράγματα να γίνονται αντίστροφα;

Να τιμούσε δηλαδή το Propeller Club μαζί με τις 200 τόσες εταιρίες την Αμερικανική Ακτοφυλακή για την πρωτοβουλία της να δημιουργήσει το σύστημα AMVER.

Διότι όταν ως λαός έχεις ήδη από το 1570 π.Χ. εθιμικούς άγραφους ναυτικούς νόμους (Μινωικός πολιτισμός) και από το 500 π.Χ. γραπτούς ναυτικούς νόμους (Ναυτικός Κώδικας της Ρόδου) για την διάσωση ανθρώπων και αγαθών στην θάλασσα, ακόμη και για τα ναυλοσύμφωνα, ποια μεγαλύτερη αίγλη θα μπορούσαν να σου προσθέσουν οι άλλοι ;

Και για να μη νομίζει κανείς πως ξαφνικά θυμήθηκα τους Ροδίους θα ήθελα να επισημάνω πως πάνω στους γραπτούς ναυτικούς νόμους τους στηρίχθηκαν όλοι οι επόμενοι ναυτικοί νόμοι και των Ρωμαίων και του Βυζαντίου και του Μεσαίωνα, ακόμη και το Αγγλικό Ναυτικό Δίκαιο που σήμερα χρησιμοποιούμε, κάτι που και οι ίδιοι οι Άγγλοι νομικοί αναγνωρίζουν διαχρονικά.

Για την ιστορία πάντως στην διάρκεια του 2017 διασώθηκαν στην θάλασσα 153 άτομα εκ των οποίων τα 110 από πληρώματα πλοίων Ελληνικών συμφερόντων, ενώ από το 2.000 έχουν διασωθεί παγκοσμίως 3.500 άνθρωποι.

Και μια επικαιροποίηση των στοιχείων αν μου επιτρέπετε.

Η ναυτιλία των Ελλήνων δεν είναι η 7η ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη, όπως ελέγχει στην διάρκεια της εκδήλωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ (3 Οκτωβρίου 2018) είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως σε χωρητικότητα (330 εκατ. τόνοι) με δεύτερη την Ιαπωνία (223,6 εκατ. τόνοι) και δεύτερη σε αριθμό πλοίων άνω των 1.000 τόνων gross (4.371) με πρώτη την Κίνα (5.512).

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter