Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Τροχιοδεικτικές βολές» Βενιάμη στο συνέδριο της «Ν»

0VENIAMHSΤροχιοδεικτικές βολές εξαπέλυσε προ ολίγου ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης από του βήματος του 4ου ναυτιλιακού συνεδρίου της Ναυτεμπορικής εστιάζοντας στο «μέγα», όπως αποδεικνύεται θέμα που έχει προκύψει με τα ναυτιλιακά καύσιμα ενόψει της συμμόρφωσης της ναυτιλίας από 1/1/2020 με το νέο κανονισμό για χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και τους χειρισμούς περί αυτού.

Ειδικότερα ο κ. Βενιάμης στηλίτευσε την άδικη, όπως τη χαρακτήρισε, στάση αλλά και υποκρισία σε διεθνές επίπεδο, των νομοθετών, έναντι της ναυτιλίας σημειώνοντας ότι πρόκειται για μία πραγματικά συνταρακτική τεχνολογική αλλαγή στη λειτουργία της ναυτιλίας με προεκτάσεις οικονομικές και εμπορικές, αλλά κυρίως σχετικές με την ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος.

Ο χρόνος τρέχει, είπε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, και σε δεκαπέντε μήνες η παγκόσμια ναυτιλία θα κληθεί να εφαρμόσει έναν Κανονισμό για τον οποίο δεν έχουν εξετασθεί εγκαίρως οι συνέπειές του και δεν έχουν διαμορφωθεί δικλείδες ασφαλείας για την αντιμετώπισή τους.

Όπως μεταξύ άλλων ανέφερε προ ολίγων μηνών, τέσσερα μεγάλα νηολόγια που εκπροσωπούν σχεδόν το 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας, με συμμάχους τους οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας, ανέδειξαν τα σοβαρά θέματα ασφαλείας που ανακύπτουν από την αναμενόμενη χρήση των νέων καυσίμων.

Στο σημείο αυτό συνεχάρη τον ΙΜΟ όπου, αν και καθυστερημένα όπως παρατήρησε , είχε το πολιτικό θάρρος να αναγνωρίσει τα κενά της νομοθετικής του πρόβλεψης και να δεχθεί να εξετάσει το θέμα.

Από τις βολές Βενιάμη δεν γλύτωσε ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτε βέβαια και οι Νηογνώμονες για την «αφωνίας τους στο θέμα των καυσίμων, όπως χαρακτηριστικά είπε.

«Θα περιμέναμε ίσως ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τους διαχρονικά υψηλούς στόχους της, θα είχε επιληφθεί του θέματος της ασφάλειας.

Δεν συνέβη, αλλά ας ελπίσουμε ότι τώρα τουλάχιστον θα αναγνωρίσει το πρόβλημα που διαφαίνεται. Ήδη εκατοντάδες πλοία αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα υπάρχοντα καύσιμα αλλά κανείς δεν καταδικάζει τις εταιρείες πετρελαίου για την κακή ποιότητα καυσίμων που διαθέτουν στη ναυτιλία. Παρατηρούμε δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Υπερβολική αυστηρότητα στα πλοία, ανοχή για τις εταιρείες πετρελαίου. Ακόμη και μια πρόσφατη πρόταση των ίδιων προαναφερόμενων νηολογίων και οργανισμών της ναυτιλίας για μια περίοδο μελέτης των προβλημάτων εφαρμογής του νέου μέτρου, η λεγόμενη Experience Building Phase, που θα εξετασθεί σε λίγες εβδομάδες από την MEPC αντιμετωπίζεται με καχυποψία και αρνητισμό, ως δήθεν τακτική κωλυσιεργίας για τη μετάβαση στη νέα εποχή καυσίμων.

Εντελώς λάθος εκτιμήσεις που πηγάζουν από ένα αδικαιολόγητο αρνητισμό εναντίον της ναυτιλίας. Όλοι οι φορείς της ναυτιλίας είμαστε, δεδηλωμένα, υπέρ της χρήσης αποθειωμένων καυσίμων, τα οποία όμως απαιτούμε να μας τα παρέχει η πετρελαϊκή βιομηχανία.

Αποθειωμένα καύσιμα, αλλά και συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τη λειτουργία των πλοίων μας και άρα ασφαλή».

Τα θέματα ασφάλειας, παρατήρησε ο κ. Βενιάμης, δεν μπορούν να επιλυθούν με έκδοση εγχειριδίων οδηγιών όπως προτείνουν οι εταιρείες πετρελαίου, για να επισημάνει αν υπάρχει αντίληψη για τα τεράστια θέματα ευθύνης και ασφαλιστικής κάλυψης αυτών από τυχόν αστοχίες στη χρήση των νέων καυσίμων.

Αστοχίες, που όπως είπε, απειλούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων, τη ζωή των πληρωμάτων και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, καθώς και να διαταράξουν τις εμπορικές σχέσεις πλοιοκτητών – ναυλωτών λόγω του επιμερισμού των ευθυνών που θα ανακύψουν.

Επίσης, κατακριτέα και απαράδεκτη χαρακτήρισε τη πλήρη απουσία της φωνής των νηογνωμόνων από το πεδίο των αντιπαραθέσεων.

Οι σύμβουλοι ασφαλείας της βιομηχανίας μας, οι ελεγκτές της ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων μας, «τηρούν σιωπή ιχθύος για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα επηρεάσει την ασφάλεια των μηχανών των πλοίων.

Τόσο ο IACS όσο και οι νηογνώμονες μέλη του καλούνται να τοποθετηθούν επισήμως επί των ερωτημάτων που εγείρονται» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης.

Πόλωση λόγω scrubbers- Περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμης και αναφερόμενος στο θέμα των scrubbers έκανε λόγο για σφοδρές αντιπαραθέσεις που διχάζουν την ίδια τη ναυτιλιακή κοινότητα, λόγω θεμάτων που άπτονται αμιγώς εμπορικών και οικονομικών παραμέτρων.

Όπως ανέφερε «η εναλλακτική, στον κανόνα καύσης αποθειωμένου καυσίμου, μέθοδος αποθείωσης των αερίων εκπομπών των καυσίμων εν πλω μέσω της χρήσης scrubbers έχει δημιουργήσει πόλωση μεταξύ της ευρείας ναυτιλιακής βιομηχανίας και της μειονότητας των εφοπλιστών που έχουν ήδη ή προτίθενται να εφοδιάσουν τα πλοία τους με scrubbers».

Στο σημείο αυτό και υπό τον θεσμικό του ρόλο ως Προέδρου της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του αντιπροσωπευτικού οργάνου της ελληνόκτητης ναυτιλίας που, εκπροσωπεί περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου με 4.800 πλοία, έθεσε το ερώτημα προς τους νομοθέτες της Ευρώπης αλλά και παγκοσμίως, αν έχουν βεβαιωθεί επιστημονικά για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των scrubbers.

Νομίζω ότι η απάντηση είναι αρνητική, είπε ο κ. Βενιάμης ο ποίος εξέφρασε την ελπίδα ότι, αφού ετησίως δαπανώνται μεγάλοι προϋπολογισμοί σε ποικίλες μελέτες τεχνολογικής φύσεως, θα υπάρξει, έστω και καθυστερημένα, επιστημονική τεκμηρίωση επί του θέματος.

Μάλιστα έστρεψε και στην Clean Shipping Alliance τα μέλη της οποίας που έχουν εφοδιάσει με scrubbers τα πλοία τους, για να τονίσει χαρακτηριστικά ότι « θα πρέπει να ασχοληθεί κατά προτεραιότητα με αυτήν την παράμετρο και όχι να στρέφεται εναντίον των θεμιτών προσπαθειών της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας για ομαλή και ασφαλή μετάβαση της συντριπτικής πλειοψηφίας των πλοίων στην νέα εποχή».

Κλείνοντας την ομιλία του ο πρόεδρος της ΕΕΕ εξέφρασε την ελπίδα ότι ο ΙΜΟ «με τη νομοθετική σοφία που έχει αποκτήσει και μέσα από μεμονωμένες αστοχίες του παρελθόντος, θα μείνει ανεπηρέαστος από κερδοσκοπικά παιχνίδια ναυτιλιακών παραγόντων, εμπλεκομένων ακόμα και στη μεγάλη βιομηχανία παραγωγής scrubbers και θα εξετάσει ενδελεχώς τα ανακύπτοντα θέματα ασφαλείας, έχοντας ως εχέγγυο τη δέσμευση της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στον στόχο του 2020 για μια μετάβαση στη νέα εποχή καυσίμων, χωρίς προβλήματα δυσλειτουργίας στη ροή του παγκόσμιου εμπορίου και χωρίς επικινδυνότητες για τα πλοία και τους ναυτικούς».

Επίσης κάλεσε την ελληνική πολιτεία να συνειδητοποιήσει την υπεροχή που της προσδίδει η μεγάλη ναυτιλία που εκπροσωπεί και να υψώσει την φωνή της αναλόγως στα διεθνή ναυτιλιακά fora που συμμετέχει και κυρίως στον ΙΜΟ, διεκδικώντας ηγετικό ρόλο στη διαμόρφωση των εξελίξεων.

Τέλος καυτηρίασε την σε επίπεδο ΕΕ προσπάθεια φίμωσης της αυτοτελούς εκπροσώπησης κάθε Κράτους Μέλους αυτής στις διεργασίες του ΙΜΟ, μέσω του μηχανισμού υιοθέτησης ενιαίας κοινής θέσης, σημειώνοντας πως θα ήταν σκόπιμο να τονισθεί στα νομοθετικά όργανά της ότι θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά προτεραιότητα οι τεκμηριωμένες θέσεις των ναυτιλιακών Κρατών Μελών της ΕΕ και πάνω από όλα το θεμιτό συμφέρον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και να μην την «θυσιάζουν» στον βωμό ελκυστικών αλλά μη ρεαλιστικών πολιτικών.

Ο πρόεδρος της ECSA κ. Π. Λασκαρίδης

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ECSA κ. Π. Λασκαρίδης από του βήματος του συνεδρίου κατέδειξε τη διαφορετική οπτική γωνία που βλέπει- κατανοεί η Ευρώπη τη ναυτιλία.

Βλέπει το ευρύτερο ναυτιλιακό cluster , παρατήρησε ο κ. Λασκαρίδης απαριθμώντας του λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό και όχι τη ευρωπαϊκή ναυτιλία ως μέγεθος και το ρόλο της στο παγκόσμιο εμπόριο.

Πρέπει να ξαναφέρουμε την υπερπόντια ναυτιλία στο προσκήνιο παρατήρησε ο κ. Λασκαρίδης κάνοντας λόγο για μία προσπάθεια που πρέπει να εξελιχθεί για να σημειώσει ότι στην αποψινή συνεδρίαση της ECSA θα επιχειρήσει να θέσει στοιχεία του προβληματισμού που κατέδειξε αναφορικά με το πώς η ΕΕ εννοεί τη ναυτιλία σήμερα και το πώς θα πρέπει να την εννοεί με αιχμή την ποντοπόρο ναυτιλία της.

Ο αντιπρόεδρος του ΝΕΕ κ. Γ. Αλεξανδράτος

Μεταφέροντας τον χαιρετισμό του προέδρου του ΝΕΕ ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου κατέδειξε συντομογραφικά μία σειρά μεγάλων θεμάτων που απασχολούν την ναυτιλία και τους επί μέρους τομείς της όπως το θέμα των καυσίμων, τα αυτόνομα πλοία, οι αέριοι ρύποι κλπ.

Στο σημείο αυτό ο κ. Αλεξανδράτος κάλεσε τους εμπλεκόμενους φορείς να στηρίξουν το maritime cluster που έχουν συν-δημιουργήσει η ΕΕΕ, το ΝΕΕ και το ΕΒΕΠ αλλά και να υποστηρίξουν δυναμικά το κοινωνικό έργο που επιτελεί ο εφοπλισμός δια μέσου της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ.

Ο υπουργός ΝΝΠ κ. Φ. Κουβέλης

Στη δυναμική που πρέπει να προσλάβει η «απονευρωμένη» όπως τη χαρακτήρισε οικονομία εστίασεο από την πλευρά του ο υπουργός ΝΝΠ κ. Φ. Κουβέλης ο οποίος ως ήταν φυσικό εστίασε στο θέμα της αξιοποίησης της ναυτιλίας της χώρας, τη δυναμική που αυτή έχει.

Για τη ναυτιλία είπε ότι αποτελεί έναν πλούτο, ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και μοχλό ανάπτυξης που δεν αξιοποιείται στον βαθμό που χρειάζεται.

Παράλληλα, επισήμανε ότι οι ναυτικοί μας, ενώ διαθέτουν το υψηλότερο επίπεδο ικανότητας και εμπειρίας σύμφωνα με την αξιολόγηση της διεθνούς κοινότητας, πολλοί από αυτούς παραμένουν άνεργοι, παρά το γεγονός ότι το 25% της παγκόσμιας θαλάσσιας μεταφορικής ικανότητας παγκοσμίως ανήκει σε ελληνόκτητα πλοία και τα οποία ελάχιστα από αυτά είναι ενταγμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Κουβέλης φάνηκε να «συμπλέει» με τη «ρότα Βενιάμη» για το θέμα των χειρισμών για τα καύσιμα και τα ερωτήματα ήγειρε ο πρόεδρος της ΕΕΕ για να αναφερθεί στη συνέχεια στο νομοθετικό έργο του υπουργείου που είναι στα σκαριά για τη ναυτική εκπαίδευση, τα λιμάνια αλλά και τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα

Ο τομεάρχης ναυτιλίας της ΝΔ κ. Ι. Πλακιωτάκης

Αναφορά στις παθογένειες της ναυτιλίας έκανε ο τομεάρχης ναυτιλίας της ΝΔ κ. Ι. Πλακιωτάκης υπενθυμίζοντας σε αυτό το πλαίσιο της αναφοράς του και το κόστος που συνεπάγεται για τη ναυτιλία από την διαρκή συμμόρφωση στο διαρκώς εκτεινόμενο για αυτή νομοθετικό πλαίσιο.

Μάλιστα κατέκρινε την «ακαμψία» της ΕΕ σημειώνοντας ότι υπάρχει κίνδυνος να απολέσει τη δύναμή της στη ναυτιλία από την τακτική αυτή.

Χρειάζεται, είπε ο κ. Πλακιωτάκης μία εθνική στρατηγική για τη ναυτιλία για να απαριθμήσει εν συνεχεία το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθεί προσεχώς η ΝΔ.

Οι εργασίες του συνεδρίου είναι σε εξέλιξη.

Στην ενότητα «Ψηφιακή επανάσταση και ναυτιλία» εκφράστηκαν οι προβληματισμοί για την ομαλή μετάβαση της ναυτιλίας στη νέα εποχή, καταδείχθηκε ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και των πιθανών ορατών και αόρατων κινδύνων που ελλοχεύουν.lde N

Στην ενότητα «Περιβαλλοντικές ρυθμίσεις: Η ναυτιλία αποτελεί μέρος της λύσης και όχι το πρόβλημα» καταδείχθηκε ότι η ναυτιλία είναι εκείνη η οποία ουσιαστικά έχει κληθεί να πληρώσει τις μεγαλύτερες προσαρμογές εν αντιθέσει με άλλους κλάδους της διεθνούς οικονομίας, με την παγκόσμια βιομηχανία των διυλιστηρίων να μένει εκτός κάδρου κάτι όμως το οποίο στη σημερινό συνέδριο εκπρόσωποι της ναυτιλίας είπαν ότι πρέπει να επιμεριστούν οι ευθύνες γιατί η ναυτιλία από μόνη της και πρώτη ανέλαβε τη περιβαλλοντική προστασία ξεκινώντας από το θαλάσσιο περιβάλλον.

Της τελευταίας ενότητας, όπου ουσιαστικά έγινε μια συνόψιση των επιμέρους θεμάτων που θίχτηκαν στις προηγούμενες,  προηγήθηκε η εναρκτήρια της ενότητας ομιλία του Πρεσβευτή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στην Ελλάδα και Πρόεδρου του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη.

Τέλος καταδείχτηκε η σημασία της ναυτικής εκπαίδευσης και της δημιουργίας και ανάπτυξης καταρτισμένων στελεχών αλλά και ο ρολος του ανθρώπινου δυναμικού για την ελληνική ναυτιλία τονίστηκε το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί η ελληνική ναυτιλία εν αντιθέσει με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια ναυτιλία ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα επιμέρους στοιχεία που παρέθεσαν οι ομιλητές του συγκεκριμένου πάνελ στο οποίο συμμετείχε και ο Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στην Ελλάδα και Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης.

 Ο Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στην Ελλάδα και Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης

Αναλυτικότερα στην ομιλία του ο Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στην Ελλάδα και Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης ανέφερε τα ακόλουθα:

“Μετά από τις πρωινές πολυθεματικές και άκρως ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις για τις γεωπολιτικές εξελίξεις, το ελεύθερο εμπόριο και τον προστατευτισμό, τις επιπτώσεις των περιβαλλοντικών ρυθμίσεων, την σημασία της ψηφιακής επανάστασης και αφού μεσολάβησε το όμορφο και χαλαρό γεύμα, θα μου επιτρέψετε να καταθέσω επιγραμματικά κάποιες σκέψεις μου, καθώς και μία θέση- κλειδί σχετικά με την ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής/Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας.

Σήμερα, στη δίνη των απόνερων της κρίσης του 2008, παρά τη δυναμική των χρηματαγορών των τελευταίων χρόνων και τις ευοίωνες βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες προοπτικές, υπάρχει έντονη ανησυχία για τις οικονομικές εξελίξεις σε βάθος διετίας και πέραν.

Η πραγματικότητα κάποιες φορές επιβραδύνει, αλλά τις περισσότερες επιταχύνει τις εξελίξεις και διαψεύδει τις αγορές, των οποίων η απόδοση ανά πάσα στιγμή προεξοφλεί και τις μελλοντικές προσδοκίες. Παρόλο που οι ορατές συνέπειες είναι λιγότερο έντονες του προσδοκώμενου, άραγε ποιος θα πίστευε δέκα χρόνια πριν ότι ο προστατευτισμός αναπόφευκτα θα χτυπούσε την πόρτα της παγκόσμιας οικονομίας;

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Ναυτιλία, της οποίας η συνεισφορά δεν έχει πλήρως ακόμη αναγνωριστεί, ειδικά από τους ευρωπαϊκούς θεσμικούς εταίρους, καλείται να δράσει σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον βαλλόμενη υπέρμετρα, κατά την ταπεινή μου άποψη, ειδικά σε θέματα αντιμετώπισης ρύπων, περιβάλλοντος και διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.

Δυστυχώς, όμως, η φωνή της Ναυτιλίας λόγω της κατακερματισμένης της μορφής δεν είναι τόσο ισχυρή όσο άλλων οργανωμένων οικονομικών ομάδων, όπως εκείνες του τομέα της ενέργειας.

Ταυτόχρονα, ο περιορισμός και η σχεδόν απόσυρση του Ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος από τη Ναυτιλία, χωρίς την υπαιτιότητα της Ελληνικής Ναυτιλίας, η οποία υπήρξε ως επί το πλείστον συνεπέστατη στις υποχρεώσεις της, δυσχεραίνει ιδιαίτερα την χρηματοδότηση ειδικά των μικρομεσαίων ναυτιλιακών εταιρειών, την βάση δηλαδή της Ελληνικής Ναυτιλίας, της πρώτης ναυτιλίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και της πρώτης ναυτιλίας παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας.

Μία Ελληνική Ναυτιλία, η οποία όμως εξακολουθεί να αγωνίζεται και να διατηρεί την δεσπόζουσα θέση της, μια και σε όλη την ιστορία της άντεξε και αντέχει σε όλους τους καιρούς.

Κυρίες και κύριοι, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, η μεγαλύτερη απειλή προέρχεται από την Ανατολή και αυτό είναι ένα θέμα εύκολα αντιληπτό απ’ όλους.

Η Ελληνική Ναυτιλία στήριξε όλες τις μεγάλες οικονομίες τις Άπω Ανατολής, μέσω των πολύ μεγάλων ναυπηγήσεων και του τεράστιου μεταφορικού της έργου, ειδικά στην ενέργεια και τις πρώτες ύλες, που αποτελούν και τον ακρογωνιαίο λίθο λειτουργίας οιασδήποτε οικονομίας.

Η Ανατολή είχε την δυνατότητα τις τελευταίες δεκαετίες να δραστηριοποιηθεί ιδιαίτερα δυναμικά σε ένα απόλυτα ανοικτό και προσβάσιμο διεθνές εμπόριο, χωρίς η ίδια να έχει μπορέσει να ανοίξει κατά τον ίδιο τρόπο σε πολλές περιπτώσεις τα δικά της οικονομικά συστήματα σε επίπεδα διαφάνειας και προσβασιμότητας.

Θεωρούμε σημαντικό ότι η Ελληνική πολιτεία, αντιλαμβανόμενη την διαχρονική σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας, την υποστηρίζει σταθερά, ενώ ταυτόχρονα πιστεύουμε ότι θετικά βήματα αρχίζουν να γίνονται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε επίπεδο αντιμετώπισης της Ναυτιλίας ως βασικού πυλώνα της Ευρωπαϊκής Οικονομικής δύναμης αλλά και δυναμικής.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επικεντρωθώ σε έναν βασικό και καθοριστικό παράγοντα, προαπαιτούμενο ύπαρξης μιας ισχυρής Ελληνικής Ναυτιλίας: «την συνέχιση της τεχνογνωσίας και της ναυτοσύνης που χρειάζεται η ναυτιλία μας», όπως πολύ σωστά επεσήμανε και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στον τελευταίο ετήσιο απολογισμό της.

Υπό την ιδιότητα λοιπόν του πρέσβη του ΙΜΟ στην Ελλάδα και στο πλαίσιο της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλλει η Διεθνής Ναυτιλιακή Κοινότητα όπως και η Ευρωπαϊκή Ένωση για την προσέλκυση Ελλήνων και Ελληνίδων νέων στα Ναυτικά και Ναυτιλιακά Επαγγέλματα, θα ήθελα να επαναλάβω την διαχρονική μας στήριξη στη σωστή προσέλκυση όπως και στην παροχή επαρκών γνώσεων και δεξιοτήτων κατά την εκπαιδευτική και μαθησιακή τους πορεία.

Κυρίες και κύριοι,

Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο 21ος αιώνας χαρακτηρίζεται ως το Big Bang της Ανθρώπινης γνώσης, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τόσο ο OECD όσο και η Ε.Ε. υιοθέτησαν για την σημερινή κοινωνία τον όρο «Κοινωνία της Γνώσης».

Δεν μπορεί λοιπόν η πρώτη Ναυτιλιακή Δύναμη στον κόσμο, η Ελλάδα, να μην διαθέτει τα κατάλληλα συστήματα και εκείνες τις διαδικασίες που θα προσελκύουν τους νέους και τις νέες (ειδικά αυτούς και αυτές που το έχουν μέσα τους) στο επάγγελμα του Ναυτικού.

Η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Ένωση, και σε αυτό το κλειδί αναφέρθηκα στην αρχή της τοποθέτησής μου, θα πρέπει σαν καθοριστικό παράγοντα, ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας να εξασφαλίζουν σύγχρονη και αποτελεσματική Ναυτική εκπαίδευση αλλά και μαθητεία που θα παράγει επαρκώς καταρτισμένους αξιωματικούς του αύριο για τα σύγχρονα πλοία και οι οποίοι θα μπορούν να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του μέλλοντος τόσο στο πλοίο όσο και στην στεριά, ειδικά ενόψει των νέων τεχνολογιών.

Προαπαιτούμενος για τον καθορισμό των επιθυμητών γνώσεων και δεξιοτήτων του αύριο είναι ο γόνιμος διάλογος μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων με ειδική βαρύτητα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία γνωρίζει καλύτερα από οιονδήποτε άλλο τις μελλοντικές γνωστικές απαιτήσεις των ναυτικών.

Ούριο άνεμο λοιπόν στο ταξίδι της γνώσης και της ναυτοσύνης για τους νέους και τις νέες, γιατί η ναυτική μας κληρονομιά προεξοφλεί την προσαρμογή όλων μας στις μελλοντικές απαιτήσεις για μία καλύτερη ναυτιλία και για ένα καλύτερο αύριο, όπως προτάσσει και το σύνθημα του ΙΜΟ για την World Maritime Day 2018, ο IMO, που φέτος συμπληρώνει 70 χρόνια ζωής.

Κλείνοντας και εν αναμονή των ομιλιών των εξαιρετικών συμμετεχόντων που θα ακολουθήσουν, τους περισσότερους από τους οποίους γνωρίζω και εκτιμώ το ήθος και τις θέσεις τους για τις προκλήσεις της Ελληνικής/Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας μέσα σε ένα αστάθμητο διεθνές περιβάλλον, εύχομαι η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ευρώπη μας, με όραμα και δράσεις να στηρίξουν την Ναυτιλία και να την βοηθήσουν να έχει την πυξίδα της στραμμένη στη σωστή κατεύθυνση, στο μέλλον”.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter