Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μελέτη, προκαλεί σοβαρούς προβληματισμούς, για την χρησιμότητα του LNG

LNG1234

Μια νέα μελέτη που διεξήχθη από την ερευνητική και συμβουλευτική εταιρεία UMAS για λογαριασμό της μη κερδοσκοπικής European Federation for Transport and Environment «βάζει πάγο» στην ιδέα ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα μπορούσε να βοηθήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς εκπομπών αερίων ρύπων.

Η έκθεση, με τίτλο «LNG as a marine fuel in the EU: Market, bunkering infrastructure investments and risks in the context of GHG reductions» διαπίστωσε ότι η ανάπτυξη της αναγκαίας υποδομής για την τροφοδότηση των πλοίων που θα χρησιμοποιούν LNG στην Ευρώπη θα κόστιζε 22 δισεκατομμύρια δολάρια και θα καταφέρει να μειώσει μόλις κατά 6% τις εκπομπές των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου έως το 2050 σε σύγκριση με το παραδοσιακό καύσιμο ντίζελ.

Το LNG είναι χρήσιμο εάν ο στόχος είναι η μείωση των εκπομπών θείου (0,5% από το 2020) γιατί δεν εκπέμπει διοξείδια του θειου όταν καίγεται όμως δεν παύει να είναι μίγμα υδρογονανθράκων (κυρίως μεθανίου), που σημαίνει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) θα εξακολουθούν να αποτελούν ζήτημα ενώ ειδικά το μεθάνιο είναι 28 φορές πιο ισχυρό από το CO2 ως αέριο θερμοκηπίου.
Ως εκ τούτου, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι το LNG δεν θα ήταν η κατάλληλη λύση για τη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, αλλά άλλοι θεωρούν ότι το LNG είναι τεχνολογία «γέφυρα», που θα μπορούσε να βοηθήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του 2020, ενώ στο μεταξύ θα αναπτύσσονται άλλα καύσιμα για την εκπλήρωση της προθεσμίας του 2050 (μείωση αερίων ρύπων CO2 κατά 50%). Ωστόσο είναι ένα ερώτημα κατά πόσο είναι αναγκαίες επενδύσεις δισεκατομμυρίων για υποδομές σε LNG ως «μεταβατικό» καύσιμο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter