Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θ. Βενιάμης: Να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαικής ναυτιλίας

theodoros beniamis proedros tis enosis ellinon efopliston arxeiou

Η ομιλία του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στα Ποσειδώνια 2018

"Εκ μέρους της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, έχω την ιδιαίτερη χαρά και τιμή να σας καλωσορίσω στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση των Ποσειδωνίων του 2018, σε αυτόν το θεσμό και παράλληλα γιορτή της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες θα ήθελα να εκφράσω στον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, κ. Kitack Lim, και στην Επίτροπο Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Violeta Bulc, που τιμούν και φέτος με την παρουσία τους τα Ποσειδώνια.

Για άλλη μια φορά τα Ποσειδώνια φέρνουν στο διεθνές προσκήνιο τον αναντικατάστατο ρόλο και την πολυδιάστατη σημασία της ναυτιλίας για την ευημερία των λαών του πλανήτη μας, καθώς και το αναμφισβήτητο γεγονός ότι αποτελεί το θεμέλιο για την ανάπτυξη της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Μια υπενθύμιση απολύτως αναγκαία για την κοινωνία και τους πολιτικούς αξιωματούχους και νομοθέτες σε παγκόσμιο επίπεδο δεδομένου ότι ο καταλογισμός στη ναυτιλία δυσανάλογων ευθυνών, σε σχέση με άλλες βιομηχανίες, για οριζόντια περιβαλλοντικά θέματα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες που αυτή προσφέρει δεν είναι ευρέως αντιληπτές στους πολίτες.

Νιώθω υποχρεωμένος, εκπροσωπώντας θεσμικά την πρώτη ναυτιλία στην παγκόσμια κατάταξη, να υπενθυμίσω ότι οι πλοιοκτήτες καλούμαστε απλώς να ανταποκριθούμε με άρτιο και υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό στις θαλάσσιες μεταφορικές ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο συνεχώς αναπτύσσεται λόγω των απαιτήσεων της σύγχρονης κοινωνίας.

Δεν έχουμε συμμετοχή στην κατασκευή των μηχανών των πλοίων μας, ούτε ευθυνόμαστε για την ποιότητα των καυσίμων που υποχρεούμεθα να χρησιμοποιούμε. Είναι πασιφανές ότι αν και οι κρίκοι στην αλυσίδα υπευθυνότητας είναι πολλοί, ο εύκολος στόχος, σε πολιτικό επίπεδο, είναι η πλοιοκτησία, επιλογή λανθασμένη και εντέλει μη αποτελεσματική στην πράξη.

Πρόσφατο παράδειγμα είναι η υποχρέωση από το έτος 2020 χρήσης καυσίμων 0,5% περιεκτικότητας σε θείο. Ποιές είναι όμως οι δοθείσες εγγυήσεις από τις πετρελαϊκές εταιρείες για τη διαθεσιμότητα ικανών ποσοτήτων του απαιτούμενου καυσίμου;

Ποιές είναι οι εγγυήσεις από τις κατασκευάστριες εταιρείες των μηχανών πλοίων για την ασφάλεια χρήσης καυσίμων με προσμίξεις;

Η μόνη ουσιαστικά δεσμευόμενη πλευρά είναι η πλοιοκτησία, η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ελέγξει τις ανωτέρω παραμέτρους. Έχουμε όμως το δικαίωμα ως υπεύθυνη βιομηχανία να τις προβάλλουμε και να απαιτήσουμε την έγκαιρη συνεκτίμηση αυτών.

Συναφής είναι η πρόσφατη συμφωνία ορόσημο στον ΙΜΟ, με την οποία η ναυτιλία έγινε ο πρώτος βιομηχανικός κλάδος που υιοθέτησε συγκεκριμένη στρατηγική με στόχους για τη μείωση των συνολικών εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Απαιτείται όμως, η αναγνώριση και η ανάληψη των ευθυνών από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να παράσχουν τα απαραίτητα εργαλεία για την επιτυχή εφαρμογή της στρατηγικής αυτής.

Σε κάθε περίπτωση, θα επαναλάβω ότι ο ΙΜΟ είναι το μοναδικό νομοθετικό όργανο για τη διαμόρφωση διεθνών νομοθετικών πλαισίων για τη ναυτιλία, έχοντας αποδείξει επανειλημμένως τη δυνατότητα που κατέχει για ισορροπημένες πολιτικές συμφωνίες.

Κυρίες και Κύριοι,

Ως Έλληνες νιώθουμε ιδιαίτερα περήφανοι που η ελληνική ναυτιλία στηρίζει και ενδυναμώνει την Ευρωπαϊκή ναυτιλία, αποτελώντας το 50% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ελέγχει σήμερα το 40% του παγκόσμιου στόλου, εξασφαλίζοντας έτσι το εξαγωγικό της εμπόριο και τις ανάγκες της για εισαγωγές απαραίτητων αγαθών για την οικονομία και την ευημερία της. Η πρωτοκαθεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι όμως, δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Χωρίς ανταγωνιστικές συνθήκες λειτουργίας, η ναυτιλία ως διεθνής δραστηριότητα, ούτε επιβιώνει, ούτε εξελίσσεται. Αυτό είναι μια θεμελιώδης αρχή που δεν πρέπει να παραγκωνίζεται από οριζόντιες πολιτικές.

Όπως κάθε ναυτιλιακό κράτος, έτσι και η Ευρωπαϊκή Ένωση, καλείται να διατηρήσει τη ναυτιλία της ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη, μέσω ενός στρατηγικού σχεδιασμού με μέτρα υποστήριξης της διεθνούς φυσιογνωμίας της, προκειμένου να καρπώνεται τα συνολικότερα οφέλη από τον επιχειρηματικό αυτό παραγωγικό πυλώνα.

Θα ήθελα επίσης παρουσία των ξένων προσκεκλημένων μας, να δηλώσω ότι θεωρώ απόδειξη πολιτικής ωριμότητας του έθνους μας αλλά και της ελληνικής Πολιτείας, το γεγονός ότι με σύμπνοια και υπευθυνότητα έχουν αναγνωρίσει τον υπερκομματικό χαρακτήρα της ναυτιλίας των Ελλήνων ως εθνικό κεφάλαιο μεγάλης εμβέλειας με οικονομικά και στρατηγικά οφέλη για τον τόπο καθώς και την ειλικρινή επιθυμία των Ελλήνων πλοιοκτητών να διατηρήσουν τους στενούς τους δεσμούς με την πατρίδα και να συνδράμουν στην αναζωπύρωση της ναυτοσύνης του λαού μας.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Κλείνοντας τον χαιρετισμό μου θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά εκ μέρους της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας για την παρουσία σας σήμερα εδώ, που αποτελεί έμπρακτη απόδειξη αυτών που μόλις προανέφερα.

Με την υπεύθυνη στάση της πολιτικής ηγεσίας, η χώρα μας μπορεί να αναδειχθεί σε πόλο έλξης πολλών επιχειρηματικών ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων, με την ποντοπόρο ναυτιλία να αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο ενός φιλόδοξου αναπτυξιακού σχεδίου.

Κλείνοντας, εύχομαι σε όλους τους συμμετέχοντες στα Ποσειδώνια 2018 μια εβδομάδα γεμάτη εποικοδομητικές επιχειρηματικές συνεργασίες και προοπτικές, που θα επισφραγίσουν τη δεδομένη, ας μου επιτραπεί να προτρέξω, επιτυχία και της φετινής έκθεσης.
Και τώρα θα ήθελα να καλέσω στο βήμα τον Πρωθυπουργό μας, κ. Αλέξη Τσίπρα".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter