Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Containers: Σταθεροποιείται η αγορά

CMA CGM Marco Polo HongKong 2012 11 121

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η ανοδική πορεία του πρώτου τριμήνου συνεχίστηκε και τον Απρίλιο με τη μέση τιμή των ναύλων να σημειώνει άνοδο κατά 1,6% για δεύτερη συνεχή εβδομάδα.

Ο δείκτης HRCI αυξάνεται για 24 διαδοχικές εβδομάδες και ο μέσος ημερήσιος ναύλος είναι αυξημένος κατά 34,5%, σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου του 2017.

Αξίζει να σημειωθεί πως περίπου 65 πλοία κλείστηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Αν και οι πλοιοκτήτες στα περισσότερα μεγέθη επωφελήθηκαν από την ανοδική τάση, υπήρξε μια ενίσχυση στον τομέα των PANAMAX και αναμένονται περαιτέρω κέρδη.

Περίπου 12 πλοία ναυλώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα και άλλα βρίσκονται στο στάδιο διαπραγματεύσεων, γεγονός που υποδηλώνει τη σημαντική μείωση της διαθεσιμότητας για το Μάιο.

Επιπρόσθετα, είδαμε την τελευταία εβδομάδα αρκετά κλεισίματα με τα επίπεδα χρονοναύλωσης σχεδόν σε όλα τα τμήματα να εμφανίζουν μια ανοδική δυναμική. Γενικά, ο αριθμός των άμεσα διαθέσιμων πλοίων παραμένει περιορισμένος και η αγορά είναι ισορροπημένη.

Αναμένουμε ότι τα επίπεδα των ναύλων θα παραμείνουν σταθερά αλλά θα μπορούσαν να αυξηθούν περαιτέρω.

Ας δούμε όμως πως κινείται η ναυλαγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας άνω των 3000 TEUs, είδαμε τα «8,5άρια» να εμφανίζουν αυξομειώσεις. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ενώ ένα πλοίο των 8500 TEUs επέκτεινε πρόσφατα του χρονοναύλωση του για άλλους 12 μήνες για $ 21Κ/ημέρα, είδαμε ένα άλλο ίδιου μεγέθους να χρονοναυλώνεται για 24 μήνες έναντι $ 18Κ/ημέρα.

Στα λίγο μικρότερα πλοία της κατηγορίας, χωρητικότητας 4250 TEUs, είδαμε μερικά νέα κλεισίματα πάνω από τα επίπεδα της τελευταίας περιόδου.

Στην Ασία, τα τελευταία κλεισίματα έγιναν στην περιοχή των $ 11,25Κ/ημέρα, ωστόσο στην περιοχή της Ευρώπης η COSCO επέκτεινε τη χρονοναύλωση 2 αδερφών πλοίων, για 6 μήνες, στα $ 12,8Κ/ημέρα. Αυτά τα ναύλα αποτελούν σημάδι για την έλλειψη πλοίων PANAMAX στην περιοχή του Ατλαντικού. Όσο ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παραμένει μικρός, μπορούμε να περιμένουμε περαιτέρω κέρδη αυτή την εβδομάδα.

Στα πλοία μεταξύ 2000-3000 TEUs, η ζήτηση για πλοία GEARLESS των 2700/2800 TEUs στην Ασία διατηρείται έντονη και οι πλοιοκτήτες διατηρούν σε υψηλά επίπεδα τα ναύλα, $ 11,5 -12Κ/ημέρα, ανάλογα με τις προδιαγραφές των σκαφών και για περιόδους μέχρι 12 μήνες. Τα «2,5άρια» ακολουθούν την θετική πορεία των μεγαλυτέρων πλοίων κι έχουν πλέον φθάσει σε επίπεδα παρόμοια με εκείνα των ελαφρώς μεγαλυτέρων ($ 11–11,5Κ /ημέρα).

Στα πλοία των 1000-2000 TEUs, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει κάποια ζήτηση και οι OPERATORS προσπαθούν να εξασφαλίσουν χωρητικότητα για πιθανές ημερομηνίες, τα FEEDERS εμφάνισαν την προηγούμενη εβδομάδα μικρές διακυμάνσεις. Ομοίως και τα «700άρια», τα οποία εξακολουθούν να είναι αρκετά ενεργά και οι ναύλοι έχουν σταθεροποιηθεί στα $ 5,5Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter