Ξηρό Φορτίο: Συνεχίζουν ανοδικά τα CAPES, χωρίς μεγάλες αλλαγές τα μικρότερα μεγέθη

capes ploia

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Αύξηση παρουσίασαν οι εισαγωγές νικελίου της Κίνας, καθώς η Ινδονησία συνέχισε να αποδεσμεύει τα πλεονάσματα της. Το Μάιο οι εισαγωγές της έφτασαν τους 1,36 εκατ. τόνους και σημείωσαν τη μεγαλύτερη μηνιαία τιμή από το 2013, όταν η Ινδονησία εφήρμοσε την πρώτη απαγόρευση εξαγωγής μη μεταποιημένων ορυκτών μεταλλευμάτων.

Η Ινδονησία είναι ο κορυφαίος εξαγωγέας νικελίου, μέχρι στιγμής, για το 2018, έχοντας εξάγει στην Κίνα 3,3 εκατ. τόνους, μόνο το πρώτο τρίμηνο. Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2014 οι Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν σ’ αυτό το εμπόριο με την Κίνα, που έφτασε τους 29 εκατ. τόνους, το 2017.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 19,5K /ημέρα (+ $ 4,5Κ, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 33K /ημέρα, αυξημένα κατά $ 2Κ/ ημέρα, σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα.

Παρατηρείται μεγάλη αύξηση φορτίων και στις 2 διαδρομές και σημαντική μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας, οπότε αναμένουμε περαιτέρω αύξηση των ναύλων.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 16K /ημέρα, σταθερή σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένο όγκο συναλλαγών.

Η ισχυρή ώθηση στον Ειρηνικό κατά τη διάρκεια της εβδομάδας φαίνεται να έχει μειώσει περαιτέρω τα κενά πλοία στη Βραζιλία. Η έλλειψη κενών πλοίων που παρατηρείται της τελευταίες 3 εβδομάδες, ελπίζουμε να οδηγήσει σε κάποια άνοδο των επιπέδων.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 16,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, αυξημένο κατά $ 1,5K σε σχέση με την προηγούμενη, λόγω των αυξημένων φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από ανθρακωρύχους. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται να αυξάνεται, ωστόσο περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και οι ανθρακωρύχοι.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Το κλίμα στις διαδρομές μεταξύ Ανατ. Ακτής Νοτ. Αμερικής (ECSA) και Άπω Ανατολής έχει ατονίσει, λόγω των περισσότερων κενών πλοίων.

Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 14,8Κ/ ημέρα +480$ Ballast Bonus, εμφανίζοντας πτώση. Ο όγκος των φορτίων παραμένει ικανοποιητικός, αλλά τα αρνητικά crush margins ίσως επηρεάσουν αρνητικά τις μεταφορές σιτηρών.

Βόρειος Ατλαντικός

Δεν παρατηρήθηκε κάποια μεταβολή στην αγορά του Β. Ατλαντικού. Οι μεταφορές άνθρακα από την Αν. Ακτή της Αμερικής προς την Ευρώπη είναι περιορισμένες και τα κυκλικά ταξίδια πλήρωναν την προηγούμενη εβδομάδα γύρω στα $ 10Κ/ημέρα. Η προσφερόμενη χωρητικότητα παραμένει μεγάλη, ενώ οι μεταφορές άνθρακα αναμένονται να μειωθούν.

Νότιος Ειρηνικός

Οι ναύλοι για τα πλοία που ανοίγουν στο Νότιο Ειρηνικό εξακολουθούν να πιέζονται λόγω των μειωμένων μεταφορών άνθρακα στην Κίνα, δεδομένων των περιορισμών των εισαγωγών. Επιπλέον, οι βροχοπτώσεις στην Ινδονησία περιόρισαν την προσφορά άνθρακα.
Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Η αγορά του Βορ. Ειρηνικού κατέγραψε, την προηγούμενη εβδομάδα, αύξηση και τα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC πετύχαιναν ναύλα ύψους $ 12Κ/ημέρα.

Τα φορτία άνθρακα από την Ανατ. Ακτή της Αυστραλίας προς την Ινδία και τη Μαλαισία δίνουν μια υποστήριξη στην αγορά. Η στενότητα της χωρητικότητας το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να συνεχιστεί, λόγω των αυξημένων όγκων σιτηρών από τον Καναδά και την Αν.

Ακτή της Αυστραλίας.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά της ECSA την περασμένη εβδομάδα κινήθηκε πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναυλωτές άσκησαν πιέσεις στην αγορά, εκμεταλλευόμενοι την αυξημένη προσφερόμενη χωρητικότητα που ανοίγει άμεσα και τις περιορισμένες απαιτήσεις για τα τέλη Απριλίου και το Μάιο, έτσι οι πλοιοκτήτες με άμεσα διαθέσιμα πλοία έπρεπε να μειώσουν τις απαιτήσεις τους.

Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας κάποια SUPRAMAXes έκλεισαν στα $ 14,5Κ /ημέρα για ταξίδι στη Μεσόγειο, αλλά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οι αντίστοιχοι ναύλοι μειώθηκαν στα $ 13,5Κ /ημέρα. Στις διαδρομές προς την Άπω Ανατολή οι ναύλοι υποχώρησαν ελαφρώς.

Συγκεκριμένα, τα SUPRAMAXes έκλειναν στα $ 13.250/ημέρα + 325Κ για ταξίδι στο PG και $ 13.750 /ημέρα + 375Κ για ταξίδι προς Σιγκαπούρη και Ιαπωνία).

Από την άλλη πλευρά, τα ULTRAMAXes για υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν κατά 500 $/ημέρα, ενώ για ταξίδια προς Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 14,7Κ /ημέρα + 470Κ Ballast Bonus.

Για αυτή την εβδομάδα δεν αναμένουμε περαιτέρω μείωση των ναύλων, καθώς η χωρητικότητα που αποδεσμεύεται ως τις 10 Μαΐου έχει μειωθεί σημαντικά.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η περιοχή USG /NCSA έχασε επίσης έδαφος την περασμένη εβδομάδα, αλλά κυρίως για τα άμεσα διαθέσιμα πλοία. Από τη μεριά των φορτίων, δεν περιμένουμε πολλά πράγματα για αυτή την εβδομάδα, αλλά η προσφερόμενη χωρητικότητα είναι μικρότερη. Οι ναυλωτές τηρούν στάση αναμονής αντί να κλείσουν στα επίπεδα που επιθυμούν οι πλοιοκτήτες.

Μεσόγειος

Η αγορά της Ανατολικής Μεσογείου είχε αρνητικό πρόσημο, ωστόσο η Δυτική Μεσόγειος είδε κάποια σημάδια βελτίωσης με μερικά γρήγορα φορτία clinker προς τη Δυτ. Αφρική που έκλεισαν στα $ 13Κ/ημέρα. Τα ταξίδια στο USG με SUPRAMAX πλήρωναν στα $ 7Κ/ημέρα και στη Β. Ευρώπη στα $ 8-9Κ/ημέρα.

Ευρώπη

Η Ευρώπη ήταν σταθερή χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα και με πολύ λίγα κλεισίματα. Τα SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο έκλειναν στα $ 15,5Κ /ημέρα. Εάν η ροή φορτίων αυξηθεί, η αγορά θα αντιδράσει καθώς η χωρητικότητα δεν είναι μεγάλη.

Νότια Αφρική (SAFR)

Η εβδομάδα έκλεισε με οριακή πτώση και σε γενικές γραμμές όλος ο ινδικός ωκεανός δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ωστόσο, τα κενά πλοία έχουν μειωθεί, αλλά από την άλλη πλευρά υπάρχουν πολύ λίγες απαιτήσεις για το διάστημα 1-10 Μαΐου. Οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από Νότια Αφρική προς PG / Δυτ. Ακτή Ινδίας είναι στα $ 12Κ/ημέρα +200Κ bps και προς Άπω Ανατολή στα $ 12,5Κ /ημέρα +200Κ.

Γι’ αυτή την εβδομάδα δεν περιμένουμε σημαντικές αλλαγές, ελπίζοντας ότι η αγορά θα βελτιωθεί στα μέσα Μαΐου.

Περσικός Κόλπος /Ινδία

Η δραστηριότητα στην περιοχή PG / WCI μειώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με αποτέλεσμα την μικρή μείωση των δεικτών, αν και ακόμα διατηρούνται σε αξιοπρεπή επίπεδα .

Νοτιοανατολική Ασία

Η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ήταν σταθερή την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά προς το τέλος είδαμε τους ναύλους να ανεβαίνουν λίγο για ορισμένες άμεσες δουλειές. Η Κίνα εξακολουθεί να έχει περιορισμένα φορτία άνθρακα, αλλά από την άλλη πλευρά βλέπουμε περισσότερα φορτία από την Αυστραλία.

Ένα SUPRAMAX με βάση επαναπαράδοσης τη Σιγκαπούρη έκλεισε στο τέλος της εβδομάδας στα $ 12-13Κ/ημέρα, και με βάση την Κίνα στα $ 11Κ/ημέρα.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Η καλή δραστηριότητα που εμφανίζει η Β. Κίνα έχει διατηρήσει τους ναύλους σε ικανοποιητικά επίπεδα. Τα φορτία χάλυβα και μεταλλεύματος νικελίου έδωσαν αυτοπεποίθηση στην αγορά.

Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας είναι ότι η κινεζική χωρητικότητα έχει σταθεροποιηθεί, ενώ παράλληλα οι εισαγωγές άνθρακα περιορίζονται στα νότια λιμάνια.

Tα ταξίδια στο NOPAC έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11Κ/ ημέρα, και τα φορτία χάλυβα για Ν.Α. Ασία στα $ 8-9Κ/ημέρα. Τέλος, τα φορτία προς τον Ατλαντικό παρέμειναν σταθερά στα $ 7-8Κ/ημέρα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн