Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ξηρό Φορτίο: Σταθεροποιήθηκαν τα Capes, κρατιούνται τα Kamsarmaxes

capesize 09

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η κυβέρνηση Trump έχει αποκαλύψει σχέδια για επιβολή εισφοράς 25% στις ετήσιες εισαγωγές από την Κίνα. Ο Ντόναλντ Τραμπ σχεδιάζει την επιβολή δασμών στα κινεζικά προϊόντα για την αποκατάσταση του εμπορικού ελλείμματος με την Κίνα.

Από την άλλη πλευρά, η Κίνα απάντησε στους αμερικάνικους σχεδιασμούς επιβάλλοντας δασμούς σε 128 προϊόντα της Αμερικής, όπως αιθανόλη, φροούτα, ξηρούς καρπούς, χοιρινό, ανακυκλωμένο αλουμίνιο κ.α.

Όπως φαίνεται, έως τώρα δεν επηρεάζεται το εμπόριο σιτηρών, αλλά οποιαδήποτε επιβολή δασμών στους εισαγόμενους σπόρους σόγιας, θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για το ξηρό φορτίο.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το 2017 η Κίνα εισήγαγε 33 εκ. τόνους σπόρους σόγιας από τις ΗΠΑ, (3 εκ. τόνους λιγότερους σε σχέση με το 2016). Το εμπόριο σόγιας αποτιμάται στα 12 δις. δολάρια για την οικονομία των ΗΠΑ και ισοδυναμεί με το 57% των εξαγωγών σόγιας των ΗΠΑ και το 34% των εισαγωγών της Κίνας.

Όσον αφορά το σιδηρομετάλλευμα, παρατηρήθηκε μείωση στην τιμή του κατά 5% και του χάλυβα κατά 4,8%, κυρίως λόγω των τεταμένων εμπορικών σχέσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Ας δούμε, όμως, πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά τύπο πλοίου και περιοχή:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 6K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 20,5K /ημέρα, σταθερά σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα. Παρατηρήθηκε περιορισμένη δραστηριότητα στα Υπερατλαντικά ταξίδια και ελαφρώς αυξημένα φορτία.

Η διαθέσιμη χωρητικότητα του B. Ατλαντικού παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με τα φορτία, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να μην κλείνουν συμφωνίες στα ισχύοντα χαμηλά επίπεδα των ναύλων. Περιμένουμε να δούμε την αγορά να κινείται σε καλύτερα επίπεδα αυτή την εβδομάδα.
Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11K /ημέρα, με μείωση κατά $0,5K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένη δραστηριότητα. Επίσης, υπάρχουν πολλά κενά πλοία για τα τέλη Μαρτίου και το 1ο 15ημερο του Απριλίου, στοιχείο που θα περιορίσει τις προοπτικές αύξησης των ναύλων.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 11 K /ημέρα την περασμένη εβδομάδα (μείωση κατά $ 0,5K σε σχέση με την προηγούμενη). Η χωρητικότητα στην Άπω Ανατολή φαίνεται να είναι σχετικά ισορροπημένη.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Την περασμένη εβδομάδα, οι πλοιοκτήτες στην Αν. Ακτή της Νοτ. Αμερικής (ECSA) έκλειναν τα πλοία τους γύρω στα $ 16,25 Κ + 625Κ ballast bonus. Οι δείκτες στην περιοχή βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Απαιτούνται περισσότερα φορτία, προκειμένου να διατηρηθεί η αγορά σε αυτά τα επίπεδα.
Πιθανόν να δούμε πτώση των δεικτών αυτή την εβδομάδα, η οποία θα περιοριστεί αφού μειώνεται ο αριθμός των κενών πλοίων για το 2ο μισό του Απριλίου.

Βόρειος Ατλαντικός

Στις Υπερατλαντικές διαδρομές είδαμε όλη η δραστηριότητα να επικεντρώνεται γύρω από την Αμερικάνικη Ανατ. Ακτή USEC και τη Βόρεια Ακτή της Νοτ. Αμερικής. Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα γύρω στα $ 14Κ/ ημέρα. Ωστόσο, η αγορά εξακολουθεί να έχει μεγάλη προσφορά και χρειάζεται περισσότερα φορτία από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική για να κινηθεί ανοδικά.

Νότιος Ειρηνικός

Εξακολουθεί να υπάρχει στενότητα της χωρητικότητας και δραστηριότητα σ’ αυτή την περιοχή, αλλά οι ναυλωτές περιόρισαν τη ζήτησή τους. Τα πλοία που κινούνται από την Ινδονησία προς την Ιαπωνία και την Κορέα επιτυγχάνουν ναύλα ύψους $ 13Κ /ημέρα με παράδοση στην Ταϊβάν.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Παρατηρήσαμε την προηγούμενη εβδομάδα την αγορά του Βορ. Ειρηνικού να κινείται σε υγιή επίπεδα. Τα KAMSARMAXes που άνοιγαν στην Ιαπωνία πετύχαιναν ναύλα ύψους $ 15Κ/ημέρα για κυκλικά ταξίδια στην Ανατ. Ακτή της Αυστραλίας και $ 15,5Κ/ημέρα για κυκλικά δρομολόγια στο NOPAC με σιτηρά. Αναμένουμε ότι τα επίπεδα θα παραμείνουν υποστηριζόμενα και αυτή την εβδομάδα.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)
Η ισχυρή αγορά του Νοτίου Ατλαντικού αυτή την περίοδο στηρίζεται μόνο στις καλλιέργειες της Βραζιλίας για να δει αυξημένα φορτία. Η εβδομάδα που πέρασε ήταν ιδιαίτερα ασταθής με τους δείκτες να αυξάνονται τόσο στα Transatlantic όσο και στα Fronthauls ταξίδια και στις δύο κατηγορίες, SUPRAMAXes και ULTRAMAXes.

Παρατηρείται ένα αρνητικό κλίμα για τα PANAMAXes, το οποίο κάνει τους ναυλωτές να συγκεντρώνουν περισσότερα φορτία ώστε να αποφεύγουν τα ακριβότερα ULTRA/ SUPRA και να επιλέγουν τα φτηνότερα PANAMAXes.
Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Την προηγούμενη εβδομάδα, οι δείκτες υποχώρησαν με τα τελευταία φορτία του Μαρτίου να έχουν κλεισθεί και να απομένουν μόνο αυτά του Απριλίου. Αυτό το στοιχείο είχε αντίκτυπο στις μέρες αναμονής και στην πτώση των ναύλων. Δεδομένης της αύξησης των κενών πλοίων, αναμένεται πως οι δείκτες θα δεχθούν πιέσεις και αυτή την εβδομάδα.

Μεσόγειος

Η έλλειψη φορτίων έχει ατονίσει την αγορά της Μεσογείου. Στη Μαύρη Θάλασσα παρατηρήσαμε δραστηριότητα προς την Άπω Ανατολή, ωστόσο οι δείκτες δεν είναι ισχυροί.

Ευρώπη

Η αγορά της Ευρώπης υποχωρεί, αλλά υπάρχει ακόμα κέρδος για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή και για τις παγωμένες περιοχές. Η αίσθηση για τον Απρίλιο είναι λίγο αρνητική.

Νότια Αφρική

Η προηγούμενη εβδομάδα δε διέφερε από την προηγούμενη περίοδο, καθώς επικράτησε ηρεμία αλλά με κάποια σημεία έντονης δραστηριότητας. Αφού πραγματοποιήθηκαν κάποια κλεισίματα πλοίων άμεσα διαθέσιμων σε χαμηλότερα επίπεδα, μερικοί ναυλωτές ναύλωσαν πλοία, που είναι διαθέσιμα στο κοντινό μέλλον, με ευνοϊκότερους ναύλους.

Περσικός Κόλπος /Ινδία

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ιδιαίτερα ενεργή για την αγορά της Αν. Ακτής της Ινδίας, με συνεχή υποστήριξη από την περιοχή της Νότιας Αφρικής και της Σιγκαπούρης /Ινδονησίας. Πολλοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να παραμείνουν στον ινδικό ωκεανό, δεδομένου ότι οι ισχυροί δείκτες είναι σταθεροί.

Με τα παράκτια φορτία της Ινδίας να είναι λιγότερα, πολλοί πλοιοκτήτες φαινέται ότι κινούνται κενοί φορτίου προς Ν.Α. Ασία και Ν. Αφρική, ώστε να βρουν φορτία προς Περσικό Κόλπο και Δυτ. Ακτή Ινδίας. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, ορισμένοι ναυλωτές είχαν δυσκολίες να βρουν διαθέσιμα πλοία για τη διαδρομή ECI -Κίνα. Παρόλα αυτά η αγορά παρέμεινε σταθερή. Καθώς βλέπουμε περισσότερα φορτία στη γειτονική περιοχή που τραβούν την παράκτια χωρητικότητα, η τάση της αγοράς αναμένεται να συνεχιστεί με παρόμοιο τρόπο.

Με τις αγορές της Δυτ. Ακτής της Ινδίας και του Περσικού Κόλπου να βλέπουν εξαιρετικά κέρδη τις τελευταίες εβδομάδες, πολλοί πλοιοκτήτες θέλουν είτε να παραμείνουν στην περιοχή, είτε να βρουν φορτία από την περιοχή της Σιγκαπούρης /Ιαπωνίας που κατευθύνονται προς αυτή την περιοχή. Αυτό φυσικά έχει οδηγήσει σε μια ασθενέστερη αγορά αυτή την εβδομάδα.

Νοτιοανατολική Ασία

Η αγορά της Ν.Α. Ασίας κινήθηκε θετικά την προηγούμενη εβδομάδα. Οι πλοιοκτήτες ζητούν υψηλότερα ναύλα για φορτία μεταλλευμάτων νικελίου από τις Φιλιππίνες κατά τη διάρκεια του Απριλίου.

Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε πώς θα κινηθεί η αγορά στο μέλλον, αλλά αξίζει να σημειωθεί πως η Κίνα αυξάνει τις εισαγωγές ακατέργαστων χύδην προϊόντων.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Η ζήτηση για χάλυβα ήταν σταθερή και πρόσφατα υπήρχαν μερικά ακόμη φορτία εκτός του Βόρειου Ειρηνικού, αν και δεν υπήρξαν πολλά κλεισίματα. Τα κυκλικά δρομολόγια στο NOPAC βρίσκονται στο επίπεδο των $ 12.5Κ/ημέρα με παράδοση στη περιοχή της Ιαπωνίας. Βλέπουμε την εξαγωγή χάλυβα σε διάφορους προορισμούς να είναι βελτιωμένη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter