Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ξηρό Φορτίο: Υποχωρούν τα Capes, σταθερά τα Kamsaraxes, Ultramaxes και Supramaxes

capesize1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Θετικές είναι οι προβλέψεις για τη διετία 2018-2019 για τις 20 μεγαλύτερες οικονομικές περιφέρειες, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του ΟΟΣΑ, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα.

Τη μεγαλύτερη μεγέθυνση του ΑΕΠ τους θα τη δουν οι ΗΠΑ, η Βραζιλία, η Νοτ. Αφρική, η Ρωσία και η Ινδία.

Οι χαμηλοί μισθοί και ο πληθωρισμός των τιμών, παρά την αύξηση των ποσοστών απασχόλησης, οδήγησε τις περισσότερες κεντρικές τράπεζες να συγκρατήσουν σε χαμηλά επίπεδα τα επιτόκια τους. Παράλληλα, οι 7 ισχυρότερες οικονομίες (ιδιαίτερα οι ΗΠΑ και η Γερμανία) χαλάρωσαν τους δημοσιονομικούς τους περιορισμούς, όσον αφορά τα δημοσιονομικά ελλείμματα.

Από την άλλη πλευρά, αύξηση κατά 30% (σε σχέση με το 2010) παρουσίασε το ιδιωτικό και δημόσιο χρέος των G20, κυρίως λόγω της Κίνας. Επιπλέον, αν οι εμπορικοί εταίροι των ΗΠΑ προχωρήσουν σε αντίποινα έναντι των δασμών στον αμερικάνικο χάλυβα και αλουμίνιο, τότε τίθεται σε κίνδυνο η ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου.

Παρόλα αυτά, οι μεσοπρόθεσμες προβλέψεις παραμείνουν θετικές.

Σχετικά με το ξηρό φορτίο, τα τελευταία 2,5 χρόνια παρατηρείται ανάκαμψη της ζήτησης επενδύσεων για τις βιομηχανίες, καθώς επίσης και για το διεθνές εμπόριο, το οποίο αυξήθηκε κατά 5,2% το 2017, μετά από πέντε χρόνια.

Ας δούμε, όμως, πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά τύπο πλοίου και περιοχή:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 6K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 20,5K /ημέρα, μειωμένα κατά $ 2K, σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα. Παρατηρήθηκε περιορισμένη δραστηριότητα στα Υπερατλαντικά ταξίδια και ελαφρώς αυξημένα φορτία. Η διαθέσιμη χωρητικότητα του B. Ατλαντικού έχει αρχίσει να μειώνεται, αφού έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 12 μηνών, ενώ ανταγωνίζεται τα κενά πλοία της Βραζιλίας.

Πρέπει να δούμε περισσότερα φορτία TA / FH για να κινηθεί η αγορά σε καλύτερα επίπεδα.

Βραζιλία / Νότια Αφρική

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11,5K /ημέρα, με μείωση κατά $ 1,5K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένη δραστηριότητα και επανεμφάνιση της VALE. Επίσης, σημειώνεται αύξηση στα κενά πλοία για τα τέλη Μαρτίου και το 1ο 15ημερο του Απριλίου, στοιχείο που θα περιορίσει τις προοπτικές αύξησης των ναύλων.
Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 11,5 K /ημέρα την περασμένη εβδομάδα (μείωση κατά $ 2K σε σχέση με την προηγούμενη). Παρατηρήσαμε περισσότερη δραστηριότητα από τους ανθρακωρύχους αλλά και αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας με αποτέλεσμα την πτώση των ναύλων.
Αναμένουμε από τους ανθρακωρύχους να μετακινηθούν στο διάστημα 1-5 Απριλίου. Επίσης, περιμένουμε σταθερή ροή φορτίων άνθρακα από την Αυστραλία αυτή την εβδομάδα. Επιπρόσθετα, η χωρητικότητα στην Άπω Ανατολή φαίνεται να είναι σχετικά ισορροπημένη και τα κινέζικα λιμάνια είναι πλέον ανοιχτά.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Την περασμένη εβδομάδα, οι πλοιοκτήτες στην Αν. Ακτή της Νοτ. Αμερικής (ECSA) έκλειναν τα πλοία τους γύρω στα $ 16 Κ + 600Κ ballast bonus. Τα πλοία που ανοίγουν εντός του Μαρτίου προσπαθούν να βρουν φορτία, παρόλο που υπάρχουν πολλές μεταφορές για τον Απρίλιο. Διατηρούμε μια θετική άποψη γι’ αυτή την εβδομάδα.

Βόρειος Ατλαντικός

Στις Υπερατλαντικές διαδρομές είδαμε περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ανατ. Ακτής της Αμερικής. Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα γύρω στα $ 15Κ/ ημέρα. Ωστόσο, η αγορά εξακολουθεί να έχει μεγάλη προσφορά και χρειάζεται περισσότερα φορτία για να κινηθεί ανοδικά.

Νότιος Ειρηνικός

Εξακολουθεί να υπάρχει στενότητα της χωρητικότητας και δραστηριότητα σ’ αυτή την περιοχή. Τα πλοία που ανοίγουν στην Ινδία /Νοτιοανατολική Ασία εξακολουθούν να επιτυγχάνουν ναύλα ύψους $ 15Κ /ημέρα για τα δρομολόγια από Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Παρατηρήσαμε την προηγούμενη εβδομάδα συνεχιζόμενη πίεση, λόγω των φορτίων σιτηρών από το Β. Ειρηνικό και τον ικανοποιητικό όγκο άνθρακα από την Αν. Ακτή Αυστραλία. Τα κυκλικά δρομολόγια NOPAC πληρώνουν λίγο λιγότερο από $ 14Κ /ημέρα με τους πλοιοκτήτες να αντιδρούν αργά. Αναμένουμε ότι τα επίπεδα θα παραμείνουν υποστηριζόμενα και αυτή τη εβδομάδα.

ULTRAMAX / SUPRAMAX

Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά εμφάνισε θετικό πρόσημο για άλλη μια εβδομάδα, χωρίς όμως μεγάλη βελτίωση στους ναύλους. Όμως διατηρείται το θετικό αίσθημα ότι τα επίπεδα θα αυξηθούν ίσως και αυτή την εβδομάδα.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) / Βορ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (NCSA)

Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε καλή ροή φορτίων και σταθερές τιμές στην περιοχή του Αμερικάνικου κόλπου. Τα SUPRAMAXes από τον Κόλπο πετύχαιναν ναύλους έως και $ 20Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια και τα ULTRAMAXes έως $ 22K/ημέρα. Προς Άπω Ανατολή (FH) τα ULTRAMAXes έφτασαν στα $ 27-28Κ/ ημέρα και τα SUPRAMAXes στα $ 24-25Κ /ημέρα. Για αυτή την εβδομάδα περιμένουμε μια πιο σταθερή αγορά.

Μεσόγειος

Η Μαύρη Θάλασσα ήταν ακόμα πιο δυναμική στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας. Τα ULTRAMAXes έφτασαν ακόμη και στα $ 23Κ /ημέρα bss Canakkale. Ωστόσο, στο τέλος της εβδομάδας καλύφθηκαν τα περισσότερα φορτία FH του Μαρτίου.

Ευρώπη

Δεν σημειώθηκε μεγάλη αλλαγή στη Βορ. Ευρώπη και δεν αναφέρθηκε μεγάλη δραστηριότητα, κατά την προηγούμενη εβδομάδα.

Νοτ. Αφρική

Εκτός από τα ταξίδια πίσω στην Ινδία-Ιαπωνία, κάποια πολύ καλά κλεισίματα αναφέρθηκαν για ταξίδια από τη Ν. Αφρική προς τον Ατλαντικό.

Περσικός Κόλπος (PG) / Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας παρέμεινε ισχυρή την προηγούμενη εβδομάδα. Η γενικότερη αίσθηση είναι ότι η αγορά θα παραμείνει σταθερή.

Νοτ. Ανατ. Ασία (SE ASEA)

Την τελευταία εβδομάδα η αγορά της Ν.Α. Ασίας εμφάνισε καλή ροή φορτίων κυρίως στην περιοχή της Ινδίας. Τα SUPRAMAXes στη Σιγκαπούρη έκλεισαν στα $14Κ/ημέρα για ταξίδια προς την Δυτ. Ινδία (WCI) και στα $ 15Κ/ημέρα προς την Ανατ. Ακτή (ECI) ή την Κίνα.

Βόρεια Κίνα

Η μόνη περιοχή που δεν παρουσίασε σημαντικά επίπεδα ναύλων, την προηγούμενη εβδομάδα, είναι της Βορ. Κίνας. Τα SUPRAMAXes έφτασαν στα $ 11Κ/ημέρα για κυκλικά δρομολόγια στο Βορ. Ειρηνικό και στα $ 9Κ /ημέρα για φορτία χάλυβα στη Ν.Α. Ασία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter