Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σταθερή παραμένει η αγορά Ξηρού Φορτίου

dry bulk 554n

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η Coal India δείχνει να αποκλίνει κατά 5% από τον ετήσιο στόχο της, για την παραγωγή 600 εκατ. τόνων, δεδομένου ότι δεν κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή της τον Φεβρουάριο.

Επίσης, η εταιρεία έχει χάσει τους μηνιαίους στόχους της, για τους 9 από τους 11 μήνες, της οικονομικής περιόδου 2017-18.

Ωστόσο, οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 5% τον Φεβρουάριο, φτάνοντας τα 49,97 εκατ. τόνους, αλλά και πάλι ήταν μειωμένες κατά 4%, από τον στόχο της που ήταν στα 52,14 εκατ. τόνους.

Η παραγωγή της CIL κατά το 11μηνο Απριλίου –Φεβρουαρίου του οικονομικού έτους της Ινδίας αυξήθηκε κατά 1% σε ετήσια βάση. Όμως, αν και έφτασε στους 495,09 εκατ. τόνους (από 488,06 εκατ. τόνους, που ήταν το αντίστοιχο διάστημα το προηγούμενο έτος), ήταν 7% χαμηλότερα από τον στόχο των 531,32 εκατ. τόνων, που είχε τεθεί.

Παράλληλα, οι πωλήσεις για το ίδιο διάστημα εμφάνισαν αύξηση 7%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας στα 525,09 εκατ. τόνους. Ωστόσο ο στόχος της εταιρείας ήταν υψηλότερος κατά 3%, δηλαδή 541,60 εκατ. τόνους.

Τέλος, η CIL αύξησε τα αποθέματα της κατά 13% το Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο (38,42 από 33,93 εκατ. τόνους). Τα αποθέματά της έφθασαν στο υψηλότερο επίπεδο τον Απρίλιο (68,42 εκατ. τόνους), αλλά μειώθηκαν τον Οκτώβριο στο χαμηλότερο επίπεδο (29,14 εκατ. τόνους).

Ας δούμε, όμως, πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά τύπο πλοίου και περιοχή:

CAPES
Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 24K /ημέρα, μειωμένα κατά $ 1K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω του περιορισμένου εμπορίου φορτίων και στις δύο περιοχές, αλλά και της αύξησης της διαθέσιμης χωρητικότητας του Βόρειου Ατλαντικού. Ωστόσο, πρέπει να δούμε περισσότερα φορτία TA / FH για να κινηθεί η αγορά σε καλύτερα επίπεδα.

Βραζιλία / Νότια Αφρική

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 14K /ημέρα, με μείωση κατά $ 0.5K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένη δραστηριότητα σχεδόν όλη την εβδομάδα. Προβλέπουμε μια μικρή έλλειψη πλοίων για την περίοδο 10-20 Μαρτίου, αλλά τα κενά πλοία αναμένεται να αυξηθούν στα τέλη Μαρτίου, γεγονός που θα περιορίσει την άνοδο των ναύλων.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 14 K /ημέρα την περασμένη εβδομάδα (μείωση κατά $ 1,5K σε σχέση με την προηγούμενη), με περιορισμένη δραστηριότητα από τους ανθρακωρύχους, αν και στα τέλη της εβδομάδας είδαμε περισσότερα φορτία άνθρακα.

Αναμένουμε από τους ανθρακωρύχους να μετακινηθούν στο παράθυρο 12-18 Μαρτίου και περιμένουμε περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία αυτή την εβδομάδα. Επιπρόσθετα, η χωρητικότητα στην Άπω Ανατολή φαίνεται να είναι σχετικά ισορροπημένη. Οι καιρικές συνθήκες στην Κίνα και την Αυστραλία παραμένουν βασικό στοιχείο για τους δείκτες της συγκεκριμένης αγοράς.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Την περασμένη εβδομάδα, οι ναύλοι στην Αν. Ακτή της Νοτ. Αμερικής (ECSA) υποχώρησαν. Έτσι ένα πλοίο KAMSARMAX κλείνει γύρω στα $ 15,5 Κ + 500Κ aps bss. Τα κλεισίματα που αφορούν φορτώσεις Απριλίου κινούνται σε καλύτερα επίπεδα και εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική ζήτηση για μεταφορές σιτηρών, στην Κίνα. Οι προοπτικές για αυτή την εβδομάδα παραμένουν μέτρια αισιόδοξες.

Βόρειος Ατλαντικός

Στο Βόρειο Ατλαντικό δεν παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα. Την πλειοψηφία των φορτίων άνθρακα την περιμένουμε από τη Βαλτική. Επίσης, τα φορτία σόγιας από τον Αμερικάνικο κόλπο δεν είναι ακόμα ανταγωνιστικά ένταντι των βραζιλιάνικων και αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει ούτε αυτή την εβδομάδα.

Νότιος Ειρηνικός

Εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική ποσότητα άνθρακα που μεταφέρεται από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας στην Ινδία. Παράλληλα, η Ινδονησία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει συμφόρηση και υψηλές τιμές άνθρακα, στοιχεία που διατηρούν τη ζήτηση της Κίνας σχετικά χαμηλή. Ωστόσο, η Αν. Ακτή της Νοτ. Αμερικής απορροφά σημαντικό αριθμό πλοίων, διατηρώντας σταθερές τις τιμές των ναύλων.

Βόρειος Ειρηνικός

Ο Βόρειος Ειρηνικός παρουσίασε αύξηση των διακινούμενων φορτίων στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω των περισσότερων φορτίων σιτηρών από τον Β. Ειρηνικό και των ικανοποιητικών φορτίων άνθρακα από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας.

Τα κυκλικά δρομολόγια του Β. Ειρηνικού κλείνονται στα $ 12Κ / ημέρα, με τους πλοιοκτήτες να αντιδρούν αργά. Αναμένουμε ότι οι ναύλοι θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα αυτή την εβδομάδα.

ULTRAMAX / SUPRAMAX

Ανατολική Ακτή Νοτίου Αμερικής (ECSA)

Τα πλοία αυτού του μεγέθους που ανοίγουν από τα μέσα Μαρτίου και ύστερα μπορούν να πετύχουν ναύλους στα $ 16Κ /ημέρα για υπερατλαντικά ταξίδια. Τα SUPRAMAXes θεωρούνται πιο ελκυστικές επιλογές, καθώς η πλειονότητα των φορτίων έχουν προορισμό στην Αλγερία, όπου ο περιορισμός του μήκους καθιστά τα ULTRAMAXes μη λειτουργικά.

Όσον αφορά τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή δεν υπήρξε μεγάλη δράση την προηγούμενη εβδομάδα. Τα SUPRAMAXes κλείνουν στα $ 13Κ + 300bb. Για τις επόμενες 2 εβδομάδες φαίνεται ότι η χωρητικότητα θα είναι πιο σφιχτή καθώς τα κενά πλοία από τη Ν. Αφρική έχουν μειωθεί σημαντικά.

Αμερικάνικος Κόλπος /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (USG /NCSA)

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν σχετικά ήσυχη. Τα φορτία για την περίοδο 1-10 Μαρτίου καλύφθηκαν σε επίπεδα παρόμοια με της προηγούμενης, ενώ στην περιοχή της NCSA λίγο χαμηλότερα. Για το δεύτερο μισό του Μαρτίου δε βλέπουμε ιδιαίτερη κίνηση προς την Άπω Ανατολή. Γι’ αυτή την εβδομάδα δεν περιμένουμε σημαντικές αλλαγές και φαίνεται πως η αγορά θα μείνει σε ισορροπία.

Μεσόγειος

Άλλη μια θετική εβδομάδα για την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, με τους ναύλους να αυξάνουν σημαντικά. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων αφορούν ταξίδια προς την Άπω Ανατολή και όχι τόσο υπερατλαντικά. Γενικότερα, υπάρχει αισιοδοξία, καθώς λόγω των επιβαλλόμενων περιορισμών της κινεζικής κυβέρνησης στην εισαγωγή σιτηρών από τις ΗΠΑ, οι αγοραστές αναμένεται να στραφούν στη Μαύρη Θάλασσα και οι δείκτες να βελτιωθούν περαιτέρω.

Ευρώπη

Σταθεροί είναι οι ναύλοι στην Ευρώπη και κινούνται στα $ 15,5Κ /ημέρα για SCRAP φορτία στη Μεσόγειο. Η εκτίμησή μας είναι ότι οι δείκτες θα κρατηθούν και θα υπάρξει περισσότερη δραστηριότητα με το λιώσιμο των πάγων.

Νότια Αφρική

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν αρκετά ενεργή, με τους δείκτες να αυξάνονται για τις φορτώσεις του πρώτου μιού του Μαρτίου. Ωστόσο, τα κενά πλοία έχουν αρχίσει να αυξάνονται, έτσι αναμένουμε τα επίπεδα να παραμείνουν στα επίπεδα της περασμένης εβδομάδας.

Ν.Α. Ασία

Οι δείκτες της Ν.Α. Ασίας βελτιώθηκαν περαιτέρω την προηγούμενη εβδομάδα. Έως την Παρασκευή τα περισσότερα φορτία καλύφθηκαν και οι ναυλωτές προσπάθησαν να μειώσουν τους ναύλους, αλλά χωρίς επιτυχία. Παραμένουμε να δούμε ποια είναι η ροή των φορτίων αυτή την εβδομάδα, αλλά η γενικότερη αίσθηση είναι καλή.

Βόρεια Κίνα

Οι πλοιοκτήτες στη Βόρεια Κίνα κατόρθωσαν να πετύχουν καλύτερους ναύλους. Ο όγκος των φορτίων από την Άπω Ανατολή ήταν ικανοποιητικός, χωρίς όμως σημαντική μεταβολή στους δείκτες. Θα πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις όσον αφορά τις ΗΠΑ που θέλουν να επιβάλλουν φόρο επί του χάλυβα και του αλουμινίου και οι οποίες, εάν υλοποιηθούν, θα έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην αγορά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter