Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η αγορά των Containers κινείται στο κλίμα της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς

container 004353

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Παρά το γεγονός ότι διανύουμε την εορταστική περίοδο της κινέζικης πρωτοχρονιάς, η αγορά εμφανίζεται ενεργή. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως πάνω από το 50% των κλεισιμάτων της προηγούμενης εβδομάδας αφορούν νέες δουλειές. Άξια ανάφοράς είναι η αύξηση που σημειώθηκε στα Post-Panamax πλοία, ενώ ο δείκτης συνεχίζει την ανοδική πορεία που έχει τις τελευταίες 13 εβδομάδες.

Η ετήσια αύξηση της ζήτησης των ταξιδιών προς την Άπω Ανατολή για το 2017 έφτασε στο 4,6%, με ιδιαίτερα έντονους ρυθμούς τόσο στον Ατλαντικό όσο και τον Ειρηνικό.

Γενικότερα, οι προοπτικές ζήτησης είναι παραπάνω από θετικές, αφού για τα επόμενα δύο χρόνια προβλέπεται αύξηση 4,8%. Εάν ισχύσουν αυτές οι προβλέψεις, τότε θα υπερκαλυφθεί η προσφορά, θα αξιοποιηθεί ο στόλος και θα στηριχθεί περαιτέρω η ναυλαγορά.

Για τα πλοία χωρητικότητας άνω των 3000 TEUs, παρατηρείται για ακόμα μία εβδομάδα άνοδος των δεικτών. Αναμένουμε ότι τα επόμενα κλεισίματα των πλοίων χωρητικότητας 8000 TEUs θα καθοριστούν σε υψηλότερα επίπεδα, σε σύγκριση με τα επίπεδα των μικρότερων πλοίων των 6000-7000 TEUs, αλλά και των 9000 TEUs.

Τα πλοία χωρητικότητας έως 5000 TEUs δείχνουν χαμηλότερη δραστηριότητα, καθώς δεν υπήρξαν σημαντικά κλεισίματα εντός της προηγούμενης εβδομάδας. Η αίσθηση που επικρατεί είναι ότι η αγορά κάνει ένα «διάλειμμα» λόγω της κινέζικης πρωτοχρονιάς και στη συνέχεια θα εξακολουθήσει την ανοδική της πορεία.

Οι ναυλοδείκτες για τα πλοία των 3500 TEUs συνεχίζουν ανοδικά. Πιστεύουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχίσει και μετά τις κινέζικες διακοπές, καθώς η προσφερόμενη χωρητικότητα παραμένει εξίσου σφιχτή.

Όσον αφορά τα πλοία των 2800 TEUs, οι ναύλοι στην αγορά της Ασίας είναι ακόμα πιο κοντά στα $ 9Κ, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για πλοία τέτοιου μεγέθους. Περιμένουμε σύντομα οι δείκτες να αυξηθούν.

Δεν υπήρξε κάτι αξιοσημειώτο, για τα πλοία μεγέθους 2500 TEUs, όπως επίσης και για αυτά των 1700 TEUs, αφού είναι ελάχιστα τα διαθέσιμα πλοία. Αυτή την εβδομάδα σημαντικές αλλαγές, ωστόσο το κλίμα παραμένει θετικό για την περίοδο μετά την κινέζικη πρωτοχρονιά.

Τέλος, για τα μικρά Containerships των 1100-700 TEUs, η συνολική ζήτηση είναι ισχυρή, ειδικά στην περιοχή της Καραϊβικής, όπου οι πλοιοκτήτες προσδοκούν σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων. Αλλά και στην Άπω Ανατολή, οι ναυλωτές είναι πολύ δραστήριοι και προσπαθούν να εξασφαλίσουν χωρητικότητα για μετά την κινέζικη πρωτοχρονιά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter