Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σταθερή η Αγορά Ξηρού φορτίου μετά την περίοδο των γιορτών

dry bulk 554n

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Τα τελευταία δύο χρόνια, η συμφόρηση των λιμανιών δεν έχει παίξει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό της κατεύθυνσης της αγοράς ξηρού φορτίου.

Ωστόσο, η κυκλοφοριακή συμφόρηση στον Ειρηνικό που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, είτε λόγω των κακών καιρικών συνθηκών στην Κίνα το Νοέμβριο, είτε λόγω των έντονων βροχοπτώσεων κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου στην Ινδονησία, οδήγησε τους εμπόρους άνθρακα να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές άνθρακα στην Αυστραλία και αυτό με τη σειρά του ώθησε τη ζήτηση, ιδίως στα λιμάνια του Κουίνσλαντ.

Επιπλέον, η ζήτηση άνθρακα έχει ωθήσει τις τιμές FOB από Αυστραλία, από 180 $/mt, στις αρχές Νοεμβρίου, στα 260 $/mt την προηγούμενη εβδομάδα.

Ως προς τις προβλέψεις μας γι’ αυτή την εβδομάδα, δεν περιμένουμε σημαντικές μεταβολές στους δείκτες ανά μέγεθος και περιοχή, καθώς οι αγορές δε βρίσκουν ακόμα το ρυθμό τους. Αναλυτικότερα:

CAPES

Ατλαντικός -Δυναμική

Μετά από μια πτώση κατά τη διάρκεια των διακοπών, αυτή την εβδομάδα ο Ατλαντικός αυξήθηκε πολύ, κυρίως λόγω της δραστηριότητας στα Υπερατλαντικά ταξίδια. Τα Transatlantic ταξίδια έκλεισαν στα $ 28K /ημέρα (+$6K) και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή στα $ 35K /ημέρα (+$6K). Η χωρητικότητα του Βόρειου Ατλαντικού μειώθηκε περαιτέρω, καθώς μόλις 17 σκάφη μεταφέρουν φορτία προς Άπω Ανατολή και μόνο 5 επιστρέφουν από Άπω Ανατολή γιατις επόμενες 2 εβδομάδες. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται ότι η αγορά θα προωθηθεί περαιτέρω, δεδομένου ότι η χωρητικότητα είναι πολύ σφιχτή.

Βραζιλία / Νότια Αφρική – Σταθερή /Δυναμική

Το Time Charter Equivalent TCE από Βραζιλία κινείται στα $ 16K /ημέρα, (- $ 3K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) με την VALE να απουσιάζει, αλλά παρατηρείται περισσότερη δράση από τους Operators. Επίσης, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παραμένει σχετικά ισορροπημένος. Προβλέπουμε κάποια έλλειψη προς τις 25 Ιανουαρίου-10 Φεβρουαρίου, όπου θα πρέπει να δούμε την κίνηση της αγοράς.

Ειρηνικός -Σταθερή

Το TCE για κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό φτάνει στα $ 14,5K /ημέρα (-$ 8,5K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) με τους ανθρακωρύχους να απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό, λόγω των διακοπών των Χριστουγέννων –Πρωτοχρονιάς.

Ωστόσο, την προηγουμενη εβδομάδα είδαμε τους ανθρακωρύχους να επιστρέφουν με αρκετές κρατήσεις και μάλιστα και για άμεσα ταξίδια. Αναμένουμε από τους ανθρακωρύχους να συνεχίσουν αυτή την δραστηρίοτητα και περιμένουμε περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία αυτή την εβδομάδα. Οι διαταραχές του καιρού σε Κίνα και Αυστραλία - που διανύουν την εποχή των κυκλώνων - θα αποτελέσουν ρυθμιστικό παράγοντα για τη συνέχεια.

KAMSARMAX
Νότιο Ατλαντικό – Σταθερή /Δυναμική

Η Ανατ. Ακτή της Νοτ. Αμερικής παρουσίασε μια αύξηση των φορτίων σόγιας προς την Άπω Ανατολή λόγω της ανταγωνιστικής τιμολόγησης έναντι του Κόλπου των ΗΠΑ. Τα Kamsarmaxes πληρώνονται περίπου στα $15.5Κ + 550Κ για ταξίδα προς Άπω Ανατολή. Αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και αυτή την εβδομάδα, δεδομένου του σχετικά χαμηλού αριθμού διαθέσιμων πλοίων.

Βόρειος Ατλαντικός -Σταθερός

Οι τιμές στο Βόρειο Ατλαντικό έχουν ανακάμψει λόγω των περισσότερων φορτίων άνθρακα από την Αν. Ακτή της Αμερικής και τη Βαλτική. Τα Υπερατλαντικά ταξίδια από την Αν. Ακτή της Αμερικής πληρώνουν τώρα περίπου $12Κ και τα κυκλικά ταξίδια από και προς τη Βαλτική, επίσης, στα $12Κ (+ 2Κ σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα).

Τα ταξίδια από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Άπω Αντολή για τα τέλη Ιανουαρίου έχουν καθοριστεί γύρω στα $16.5Κ + 650Κ. Πιστεύουμε ότι ο Βόρειος Ατλαντικός θα παραμείνει στηριζόμενος αυτή την εβδομάδα λόγω του μικρού αριθμού διαθέσιμων πλοίων και της συνεχιζόμενης ροής φορτίων από την USEC και τη Βαλτική.

Ωστόσο, ο Κόλπος των ΗΠΑ ενδέχεται να μην παρέχει επαρκές φορτίο για να ωθήσει τους δείκτες σημαντικά υψηλότερα λόγω των προβλημάτων υλικοτεχνικής υποστήριξης και γενικά ευνοϊκότερης διαιτησίας σόγιας έξω από την ECSA.

Νότιος Ειρηνικός - Σταθερή

Ο Νότιος Ειρηνικός έδειξε κάποια δειλά σημάδια ανάκαμψης μέχρι το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας. Βλέπουμε περισσότερα φορτία άνθρακα να εξάγονται από την Ινδονησία για τον Ιανουάριο Τα Kamsarmaxes είναι τώρα σταθερά σε περίπου $10Κ για τα κυκλικά ταξίδια της Ινδονησίας. Στο επόμενο διάστημα αναμένουμε μέτρια βελτίωση.

Βόρειος Ειρηνικός – Σταθερή /Αδύνατη

Περισσότερα κλεισίματα στο Βόρειο Ειρηνικό χάρη στην εμφάνιση φορτίων σιτηρών. Ωστόσο, η επίδραση στους δείκτες ήταν ελάχιστη, με τα κυκλικά ταξίδια από Β. Ειρηνικό και Αν. Ακτή Αυστραλίας να πληρώνουν περίπου $10Κ /ημέρα για τα Kamsarmaxes που ανοίγουν στην Άπω Ανατολή.

ULTRAMAX / SUPRAMAX

ECSA – Σταθερή / Δυναμική

Η αγορά για το πρώτο μισό του Ιανουαρίου έχει μειωθεί σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο, όμως όχι τόσο όσο οι περισσότεροι θα περίμεναν, και πολύ λιγότερο σε σύγκριση με τον περσινό Ιανουάριο. Οι δείκτες για τα υπερατλαντικά ταξίδια κυμαίνονται στα $ 15.5Κ. Για το δεύτερο μισό είμαστε λίγο αισιόδοξοι, αφενός επειδή οι δείκτες των PANAMAXES έχουν αυξηθεί και αφετέρου περιμένουμε να δούμε περισσότερα φορτία το 2ο μισό του Ιανουαρίου. Ως γενικό σχόλιο, λόγω της νέας κινεζικής ρύθμισης σχετικά με τους κόκκους σόγιας από τον Αμερικάνικο Κόλπο, που περιέχει περισσότερο από 1% ξένου υλικού, υπάρχει η άποψη ότι οι κινέζοι θα στραφούν προς την περιοχή της ecsa.

USG / NCSA –Σταθερή /Δυναμική

Παρατηρούμε την ίδια εικόνα με την ECSA, με πτώση της αγοράς σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο, κυρίως για το άνοιγμα των πρώτων ημερών μετά τις διακοπές, αλλά και πάλι διατηρείται σε αξιοπρεπή επίπεδα. Για κάποιο λόγο, που δεν γνωρίζουμε αν σχετίζεται με την κινεζική ρύθμιση σχετικά με τους κόκκους σόγιας από την USG, βλέπουμε περισσότερα φορτία σιτηρών στην Άπω Ανατ. για τα ULTRAMAXES που μας κάνει αισιόδοξους για αυτή την εβδομάδα.

Μεσόγειος -Σταθερή

Η αγορά της Μαύρης Θάλασσας εξακολουθεί να υποφέρει και για άλλη μια εβδομάδα είναι η ασθενέστερη περιοχή στον Ατλαντικό. Οι τελευταίες δύο εβδομάδες ήταν πολύ κακές και μόνο τις τελευταίες μέρες είδαμε κάποια σημάδια εξισορρόπησης. Αναμένουμε αυτή την εβδομάδα να είναι σταθερή και κάποια βελτίωση να έρθει μέχρι το δεύτερο μισό του Ιανουαρίου.

Ευρώπη –Σταθερή/Δυναμική

Η αγορά της Ευρώπης είναι υγιής με καλή ροή του SCRAP φορτίου και Λιπασμάτων και πιστεύουμε ότι οι επόμενες δύο εβδομάδες θα συνεχίσουν σε αυτά τα καλά επίπεδα.

Νότια Αφρική –Σταθερή/Δυναμική

Η Νότια Αφρική ήταν σταθερή με λίγο φορτίο για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, αλλά με περισσότερο για το δεύτερο. Αυτή η εβδομάδα θα κρίνει προς τα που θα κινηθεί η αγορά, αν και υπάρχει η αίσθηση ότι εάν αυτή η εβδομάδα ξεκινήσει θετικά για τα ecsa, οι πλοιοκτήτες θα διατηρήσουν τα επίπεδα των ιδανικών ναύλων και τελικά οι ναυλωτές θα πρέπει να ακολουθήσουν.

Περσικός Κόλπος /Ινδία -Σταθερή

Για άλλη μια εβδομάδα, ο Περσικός Κόλπος και η Δυτ. Ακτή της Ινδίας απολαμβάνουν υγιή επίπεδα σε σύγκριση με την Αν. Ακτή, όπου διαπραγματεύεται $ 1-2Κ χαμηλότερα. Ως εκ τούτου, τα πλοία που κινούνται στην Αν. Ακτή ψάχνουν είτε για παράκτια ταξίδια (στα $9-10Κ), είτε προς Νότ. Αφρική (στα $8 Κ).

Ν.Α. Ασία- Σταθερή

Κάποια σημάδια βελτίωσης εμφανίστηκαν μετά από τα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας με καλή ροή φορτίων που παρείχαν υποστήριξη στην αγορά. Θα ήμασταν πιο αισιόδοξοι για αυτή την εβδομάδα εάν βλέπαμε περισσότερα φορτία από το βόρειο τμήμα της Κίνας τα οποία προς το παρόν είναι σπάνια.

Βόρεια Κίνα –Σταθερή /Αδύναμη

Τα ταξίδια από Β. Κίνα προς Άπω Ανατολή είναι σαν εκείνα από την Ανατολική Μεσόγειο προς τον Ατλαντικό, παρέχει μόνο κενά πλοία. Ακόμα το βόρειο τμήμα δεν μπορεί να βρει υποστήριξη και πιθανότατα μέχρι τα μέσα Μαρτίου, όπου τα εργοστάσια χάλυβα θα λειτουργήσουν και πάλι με πλήρη ρυθμό, πιστεύουμε πως δε θα καλυτερεύσει η εικόνα.

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter