Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ναυτιλία: Σε τρεις άξονες η κυβερνητική στρατηγική

simaia

Να φτάσει σε μία τριετία τα 1.000 πλοία το ελληνικό νηολόγιο, από 750 που είναι σήμερα, θέτει ως στόχο το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) με βάση σχετική εισήγηση του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, σημεία της οποίας αποκαλύπτει σήμερα η «Ναυτεμπορική». 

Το ΚΥΣΟΙΠ σε συνεδρίασή του αρχές του καλοκαιριού, με αντικείμενο την κυβερνητική πολιτική στη ναυτιλία, υπογράμμισε ότι βασικοί στόχοι της πολιτικής αυτής είναι η διασφάλιση του σταθερού θεσμικού ναυτιλιακού πλαισίου και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του ελληνικού μοντέλου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου με 1.000 πλοία από 750 που είναι σήμερα, η κατακόρυφη αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών ποντοπόρου ναυτιλίας συνολικά κατ’ ελάχιστον στους 10.000 από την ένταξη νέων πλοίων στην ελληνική σημαία, εκ των οποίων οι 2.000 θα είναι ανώτερα πληρώματα και οι 2.000 άλλες ειδικότητες και η κάλυψη ενός σημαντικού μεριδίου της παγκόσμιας ζήτησης (150.000 την επόμενη δεκαετία) για στελέχη πρώτης γραμμής για τις ανάγκες της παγκόσμιας ναυτιλίας από Έλληνες κυβερνήτες, μηχανικούς και τεχνικούς.

Οι παραπάνω στόχοι βέβαια τίθενται εν αμφιβόλω εάν δεν λήξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα η διελκυστίνδα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για πλευρές του θεσμικού πλαισίου της ελληνικής ναυτιλίας. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως αναγνωρίζει η εισήγηση, θα πρέπει να εξασφαλίσει τη σταθερότητα του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας. Παράλληλα, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι, θα πρέπει να διασφαλίσει, όπως αναφέρει η εισήγηση, μία ισορροπία αμοιβών σε ικανοποιητικά, αλλά και ανταγωνιστικά πλαίσια, συμβάλλοντας στην αύξηση της απασχόλησης και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού τόσο στα ανώτερα όσο και στα κατώτερα πληρώματα.
Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Ναυτιλίας, προστίθεται, θα εντείνει τις προσπάθειες διαμεσολάβησης μεταξύ ΠΝΟ και Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την υπογραφή ΣΣΕ, η οποία είναι σε εκκρεμότητα από το 2010. Στόχος είναι να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση στο πρότυπο του γερμανικού μοντέλου αμοιβών που προβλέπει επιβολή ενός premium (20%-30%) πάνω από τις συμβάσεις της διεθνούς ομοσπονδίας ITF. Επιπλέον θα πρέπει να εξετάσει τη μείωση της φορολόγησης των ναυτικών και να διερευνήσει τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για αξιοποίηση συνταξιούχων ναυτικών σε πλοία, όταν υπάρχει διαπιστωμένη έλλειψη ενεργών ναυτικών, αμφότερα σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και Απασχόλησης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter