Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Προς αναβολή η εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για την Διαχείριση του Θαλασσίου Έρματος

bwm

Προς αναβολή για τον Σεπτέμβριο του 2019 φαίνεται να οδεύει η εφαρμογή της διεθνούς σύμβασης για την Διαχείριση του Θαλασσίου Έρματος (Ballast Water management Convention –BWM Convention) με απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Σχετικό ψήφισμα καταρτίσθηκε ήδη στην Επιτροπή Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ (MEPC71) που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο και την προσεχή Παρασκευή αναμένεται η επικύρωση του ψηφίσματος που θα προτείνει την εφαρμογή της συνθήκης από τις 8 Σεπτεμβρίου του 2019 αντί της 8ης Σεπτεμβρίου του 2017.

Λέγεται ότι η Ιαπωνία και η Δανία είναι υπέρ του να διατηρηθεί το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα ενώ η Βραζιλία, η Ινδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, Νήσοι Κουκ, και η Λιβερία έχουν υποβάλει προτάσεις για την αναβολή της σύμβασης.
Περιττό να αναφθεί ότι μία αναβολής την υλοποίηση εφαρμογής της σύμβασης BWM θα πλήξει τους προμηθευτές συστημάτων διαχείρισης.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην τελευταία έκθεση της που δημοσιεύθηκε πρόσφατα αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα ότι υποστηρίζει τη θεσμοθέτηση ενός ρεαλιστικού προγράμματος χορήγησης παρατάσεων που θα μπορούσε να επεκτείνει χρονικά υφιστάμενες ημερομηνίες συμμόρφωσης για τα υπάρχοντα, αλλά και να παράσχει περισσότερη ευελιξία για τα νεότευκτα πλοία.

Η θέση της ΕΕΕ

Διαχείριση Θαλασσίου Έρματος

Μετά την κύρωση την 8/9/2016 από τη Φιλανδία της Διεθνούς Σύμβασης (ΔΣ) του ΙΜΟ για τη Διαχείριση Θαλασσίου Έρματος πλοίων (BWM Convention), η ΔΣ θα τεθεί σε ισχύ ένα χρόνο αργότερα.

Η έγκριση των αναθεωρημένων Κατευθυντήριων Γραμμών (2016) από τον ΙΜΟ (MEPC 70) ως υποχρεωτικού Κώδικα αναμένεται να οδηγήσει σε αυστηρότερες εγκρίσεις τύπου συστημάτων διαχείρισης θαλασσίου έρματος “δεύτερης γενιάς”, καθιστώντας τα πιο εύρωστα και κατάλληλα για το σκοπό που προορίζονται.

Με τη θέση σε ισχύ της ΔΣ, όλα τα πλοία υποχρεούνται να εγκαταστήσουν συστήματα διαχείρισης θαλασσίου έρματος “πρώτης γενιάς” – τα νεότευκτα στην παράδοσή τους και τα υπάρχοντα στην πρώτη ανανέωση του Διεθνούς Πιστοποιητικού Πρόληψης Ρύπανσης από Πετρέλαιο (ΙΟΡΡC).

Τέτοια συστήματα ενδέχεται να μη συμμορφώνονται με τα αυστηρά πρότυπα που προβλέπει η αμερικανική νομοθεσία και/ή είναι πιθανό να πρέπει να αντικατασταθούν σε σύντομο χρόνο μετά από ένα κατάλληλο για το πλοίο σύστημα “δεύτερης γενιάς”, όπως περιγράφεται στις προαναφερθείσες αναθεωρημένες Κατευθυντήριες Γραμμές του ΙΜΟ.

Επί του παρόντος, μόνο τρία συστήματα επεξεργασίας έρματος που παράγονται από ευρωπαίους κατασκευαστές έχουν λάβει έγκριση τύπου από την Αμερικανική Ακτοφυλακή και θεωρούνται ότι πληρούν τόσο τις απαιτήσεις της ΔΣ όσο και τα πρότυπα της σχετικής αμερικανικής νομοθεσίας, γεγονός που αυξάνει την αβεβαιότητα.

Οι διαχειριστές πλοίων δε μπορούν πλέον να προβάλουν ως αιτιολογία την έλλειψη διαθέσιμων συστημάτων κατά την υποβολή αιτήματος χορήγησης παράτασης στην Αμερικανική Ακτοφυλακή για την εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης θαλασσίου έρματος σε πλοίο τους.

Καθώς πρόσθετα συστήματα αποκτούν έγκριση τύπου, η Αμερικανική Ακτοφυλακή αναμένεται να αυστηροποιήσει τη διαδικασία χορήγησης παρατάσεων για πλοία που απαιτείται να συμμορφωθούν με τους αμερικανικούς κανονισμούς διαχείρισης θαλασσίου έρματος.

Ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός κρατών μελών του ΙΜΟ προχωρούν στην αποσύνδεση της επιθεώρησης ανανέωσης του πιστοποιητικού IOPP από το εναρμονισμένο σύστημα ελέγχου και πιστοποίησης (Harmonized System of Survey and Certification - HSSC) του ΙΜΟ.

Αυτό επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να ανανεώσουν το πιστοποιητικό IOPP νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία, ώστε να τους παρασχεθεί πρόσθετη χρονική περίοδος έως 5 χρόνια, ωσότου να υπάρξει στην αγορά εξοπλισμός συμμόρφωσης νέας τεχνολογίας.

Η ΕΕΕ υποστηρίζει τη θεσμοθέτηση ενός ρεαλιστικού προγράμματος χορήγησης παρατάσεων που θα μπορούσε να επεκτείνει χρονικά υφιστάμενες ημερομηνίες συμμόρφωσης για τα υπάρχοντα, αλλά και να παράσχει περισσότερη ευελιξία για τα νεότευκτα πλοία.

Η MEPC 71 (Ιούλιος 2017) αναμένεται να συζητήσει μια ενδεχόμενη εναλλακτική πρόταση η οποία θα επιτρέπει λογικές προσαρμογές στο χρονοδιάγραμμα συμμόρφωσης και θα αντιμετωπίζει περιορισμούς, τεχνικής και λειτουργικής φύσης, ειδικότερα σε υπάρχοντα πλοία ξηρού χύδην φορτίου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter