Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Πονάει» overcapacity; «Κόψει»... overcapacity

asiatika nafpigeia 12

Μία «επαναστατικού περιεχομένου» πρόταση, την οποία μάλλον δεν θα υιοθετήσουν τα Ασιατικά ναυπηγεία γενικώς κατέθεσε πρόσφατα ο Γερμανός shipowner Claus-Peter Offen. Ο οποίος πρότεινε, στο πλαίσιο τοποθέτησής του στο Marine Money της Ν. Υόρκης στα εν λόγω ναυπηγεία να περικόψουν στο μισό το ναυπηγικό δυναμικό τους στο τμήμα της κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Μάλιστα τεκμηρίωσε τη πρότασή του με το επιχείρημα ότι η Γερμανική ναυπηγική βιομηχανία βρέθηκε στο ίδιο δίλλημα την δεκαετία 1980-90 σημειώνοντας ότι ήταν μία επώδυνη επιλογή.

Ωστόσο η «επαναστατικού περιεχομένου» πρόταση, που δεν απευθύνεται στους εντολείς αλλά στους εντολοδόχους, δεν είναι η μόνη που διατυπώνεται αυτή την περίοδο.

Πρόσφατα report του Fitch ανέφερε μεταξύ άλλων ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να παραμείνουν ιδιαίτερα προσεκτικές το τρέχον έτος καθώς το θέμα του capacity εξακολουθεί να αποτελεί το «κλειδί» για την εξισορρόπηση προσφοράς ζήτησης και κατά συνέπεια στη διαμόρφωση της σχετικής ναυλαγοράς αλλά και συνακόλουθα των τιμών διαμετακόμισης.

Με δεδομένο ότι μέσα στη διετία 2017-18 θα εμφανιστεί στον τομέα overcapacity εκτιμάται ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η πλεύση «στο μαύρο» και όχι στο κόκκινο για τα έσοδα των εταιριών με τις μικρότερες να «πιέζονται» σε τέτοιο βαθμό που μάλλον δεν θα γίνει κατορθωτό το «μαύρο» στα έσοδα με τους «μεγάλους» να έχουν τη δυνατότητα αναδιαμόρφωσης τιμών ανά γεωγραφική ζώνη.

Για τους αναλυτές πάντως εκτός του overcapacity αστάθμητος παράγοντας εξακολουθεί να είναι το κόστος των καυσίμων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter