Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αναζητούνται άμεσες λύσεις για την Πλοηγική

1 ploigida

Στραμμένο το βλέμμα στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από την οποία προσδοκούν άμεσες λύσεις για τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την Πλοηγική Υπηρεσία στο λιμάνι του Πειραιά παραμένουν οι χρήστες των εγκαταστάσεών του τόσο του εμπορικού όσο και του τμήματος που είναι αφιερωμένο στην κρουαζιέρα.

Να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum όπου εξετάστηκαν ζητήματα του τομέα της κρουαζιέρας «καυτηριάστηκαν» οι ελλείψεις στην εν λόγω υπηρεσία αλλά αι το γεγονός ότι δέσμες προτάσεων που έχουν κατατεθεί, αρχής γενομένης από την Διεθνή Ναυτική Ένωση, αλλά και άλλους φορείς της ναυτιλίας, δεν έχουν ληφθεί υπόψη ούτε έχει γίνει διαβούλευση επ αυτών και παρά το γεγονός ότι έχει ζητηθεί η άμεση παρέμβαση του ΥΝΝΠ.

Μάλιστα με αφορμή το περιστατικό κατά το οποίο 3.000 επιβάτες κρουαζιερόπλοιου παρέμειναν επί 4 ώρες εγκλωβισμένοι στο πλοίο, έξω από το λιμάνι του Πειραιά, λόγω της έλλειψης πλοηγού που θα οδηγούσε το πλοίο στον προβλήτα ο Τομέαρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την ηγεσία του με την οποία αναδεικνύει τις αρνητικές συνέπειες στην κρουαζιέρα, στη λειτουργία των λιμανιών και τη ναυτιλία, λόγω της υποστελέχωσης και της έλλειψης υποδομών της πλοηγικής υπηρεσίας με αφορμή το περιστατικό που συνέβη την Κυριακή 21.5 στο λιμάνι του Πειραιά, με 3.000 επιβάτες κρουαζιερόπλοιου να παραμένουν επί 4 ώρες στο πλοίο εγκλωβισμένοι, λόγω της έλλειψης πλοηγού, που θα οδηγούσε το πλοίο στον προβλήτα.

Τόσο στην σχετική ερώτηση όσο και σε συζητήσεις που είναι σε εξέλιξη μεταξύ κύκλων των χρηστών στα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι η παροχή αυτονομίας στην πλοηγική υπηρεσία, η οποία θα πρέπει να αναλάβει και την απόλυτη ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και αυτονομία ακόμη και της ιδιωτικοποίησής της.

Αντίδραση ΥΝΝΠ σε δηλώσεις για την Πλοηγική

Με αφορμή δηλώσεις του βουλευτή Ηρακλείου Σπύρου Δανέλλη στη Βουλή, για καθυστέρηση δύο ωρών στην πλοήγηση μεγάλου κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι του Πειραιά, μέχρι να φτάσουν ρυμουλκό και πλοηγός, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέλει να υπενθυμίσει ότι:
"1. Με ευθύνη παλαιότερων κυβερνήσεων μειώθηκε ο αριθμός των οργανικών θέσεων στην Πλοηγική Υπηρεσία. Ο εξοπλισμός της Υπηρεσίας ήταν παλαιός και χωρίς την απαιτούμενη συντήρηση. Η τελευταία φορά που είχαν γίνει προσλήψεις στην Πλοηγική Υπηρεσία ήταν το 2008. Κατά συνέπεια η Υπηρεσία υποβαθμιζόταν συστηματικά. Τα τελευταία δύο χρόνια, ολοκληρώθηκαν διαδικασίες για την πρόσληψη έξι στελεχών της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ενώ το επόμενο διάστημα ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την πρόσληψη 4 πλοηγών, δύο εκ των οποίων θα διατεθούν στον Πειραιά, για την κάλυψη του συνόλου των κενών οργανικών θέσεων.
2. Μετά από συντονισμένες ενέργειες, η ΓΓΛΛΠΝΕ προωθεί την αύξηση των οργανικών θέσεων στην Πλοηγική Υπηρεσία. Οι περισσότερες θα διατεθούν στον Πειραιά όπου οι ανάγκες είναι μεγάλες.
3. Από τις αρχές του 2016 έχει ξεκινήσει μεγάλη προσπάθεια για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Πλοηγικής Υπηρεσίας, με την αγορά 10 μηχανών και την ναυπήγηση επτά νέων πλοηγίδων, μία εκ των οποίων προτείνεται να είναι παντός καιρού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που είχε γίνει προμήθεια για την ανανέωση σκαφών, ήταν το 2003.
4. Η μόνη αναφορά, στην οποία ίσως στηρίζεται η δήλωση του κ. Δανέλλη, είναι δημοσίευμα για καθυστέρηση κρουαζιερόπλοιου μήκους 300 μέτρων, το πρωί της περασμένης Κυριακής. Όμως, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά, το πλοίο ήταν υποχρεωμένο να παραμείνει αρόδο, γιατί, βάσει του ΔΚΑΣ, είχαν προτεραιότητα τα πλοία της Ακτοπλοΐας, τα οποία αναχωρούσαν εκείνη την ώρα και έβγαιναν από το λιμάνι. Ο διαθέσιμος πλοηγός πήγε εγκαίρως στο συγκεκριμένο πλοίο και ενημερώθηκε από το Κέντρο Θαλάσσιας Κυκλοφορίας ότι θα υπήρχε καθυστέρηση, λόγω του απόπλου των πλοίων της ακτοπλοΐας, που έβγαιναν από το λιμάνι. Έτσι ο πλοηγός διατέθηκε στα εμπορικά πλοία που περίμεναν πλοήγηση στον εμπορικό σταθμό. Όταν, στις 07.35 πμ, βγήκαν από το λιμάνι τα πλοία που είχαν προτεραιότητα βάσει του ΔΚΑΣ, ο πλοηγός επιβιβάστηκε στο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο έδεσε στις 08.21 πμ.
Επί χρόνια κανείς δεν ασχολιόταν με την Πλοηγική Υπηρεσία. Για πρώτη φορά γίνονται τέτοιες προσπάθειες αναβάθμισής της, σε εξοπλισμό και προσωπικό, και για πρώτη φορά ασκούνται τέτοιες πιέσεις . Το προσωπικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας Πειραιά, παρά τις δυσκολίες της υπηρεσίας, εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα την κρουαζιέρα, για τους γνωστούς λόγους. Τυχόν καθυστερήσεις, αφορούν στις πλοηγήσεις των εμπορικών πλοίων, ιδιαίτερα στην περιοχή της Ελευσίνας, αλλά θα αντιμετωπιστούν πλήρως με την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης της Πλοηγικής Υπηρεσίας από την ΓΓΛΛΠΝΕ.
Κατά συνέπεια, η προσπάθεια του κ. Δανέλλη να στηρίξει την επιχειρηματολογία του για δήθεν αδυναμία της κυβέρνησης να δημιουργήσει φιλοεπενδυτικό κλίμα, είναι ατυχής. Αν ο κ. Δανέλλης δεν είναι ικανοποιημένος από αυτά, θα ήταν χρήσιμο να καταθέσει μία επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, για να πάρει κι άλλες απαντήσεις".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter