Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Έρχεται νέο κύμα παραγγελιών νεότευκτων πλοίων;

shipyard big1

Όλα δείχνουν ότι οι εφοπλιστές θα αρχίσουν συχνές συναντήσεις στα ναυπηγεία.

Η αλλαγή καυσίμων το 2020 είναι σύμφωνα με ανώτατα στελέχη ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια ναυτιλία η αιτία για νέες παραγγελίες πλοίων τους επόμενους μήνες. 

Η πλοιοκτησία αρχίζει να συνειδητοποιεί τη νέα κατάσταση αν και πολλοί ελπίζουν ότι θα δοθεί μία παράταση (μέχρι το 2023;) για την εφαρμογή των νέων κανονισμών που απαιτούν μειωμένες εκπομπές θείου από τα καύσιμα (Το όριο περιεκτικότητας σε θείο θα μειωθεί στο 0,5% από 3,5%) άρα νέου τύπου καύσιμα με μειωμένο θείο ή χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως είναι π.χ. το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) με την εγκατάσταση ανάλογων μηχανών, η την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσίμων (scrubbers) επί των πλοίων!

Μία ακόμη εναλλακτική που έχουν οι πλοιοκτήτες είναι η παραγγελία νέων σύγχρονων πλοίων που θα μπορούν να καίνε και LNG ως καύσιμο. Ο κάθε πλοιοκτήτης θα κάνει τις επιλογές ανάλογα και με τον στόλο που έχει καθώς κατά τεκμήριο σε πλοία μεγάλης ηλικίας δεν είναι συμφέρουσα η οποιαδήποτε επένδυση είτε αλλαγής μηχανών είτε συστημάτων καθαρισμού.

Εξ αυτού του λόγου αλλά και για λόγους ανταγωνισμού καθώς όποιος κινηθεί πρώτος θα επιτύχει καλύτερες τιμές στα ναυπηγεία και θα είναι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές του, εκτιμάται ότι το επόμενο διάστημα μπορεί να υπάρξει ένα κύμα νέων παραγγελιών πλοίων. Ένας ακόμη λόγος που ενισχύει αυτή την άποψη είναι ότι οι τιμές ναυπήγησης παραμένουν ακόμη σε χαμηλά επίπεδα..

Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές στα καύσιμα σημαίνουν κόστος δισεκατομμυρίων για τη ναυτιλία καθώς τα νέα καύσιμα που θα είναι πολύ πιο ακριβά θα στοιχίζουν όπως εκτιμά ο οίκος Wood Mackenzie Ltd. μέχρι και 60 δις. δολ σε ετήσια βάση

Σύμφωνα με την Bimco θα υπάρξει το ‘απόλυτο χάος» καθώς 2,5- 4 εκατομμύρια βαρέλια μαζούτ ημερησίως θα μετατοπισθούν σε ένα διαφορετικό προϊόν. ημερησίως μαζούτ που ουσιαστικά μετατοπίζεται σε ένα διαφορετικό προϊόν".

Ο Bloomberg ανέφερε πρόσφατα ότι σύμφωνα με την International Energy Agency μόλις το 2,2 % του παγκοσμίους στόλου θα έχει εγκαταστήσει συστήματα καθαρισμού, μέχρι το 2020 που θα τους επιτρέψει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα υφιστάμενα συμβατικά καύσιμα

Η τεχνολογία καθαρισμού θα μπορούσε να κοστίσει μέχρι και 4 εκατομμύρια δολάρια ανά κινητήρα, ανάλογα με το μέγεθός της, δήλωσε ο Nick Confuorto, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CR Ocean Engineering.

Πάντως η Wood Mackenzie υπολογίζει ότι η συμμόρφωση της ναυτιλίας με τους νέους κανονισμούς θα φτάσει το 70% μέχρι το 2020 και μέχρι το 2025 θα έχει συμμορφωθεί πλήρως περίπου το 70% της παγκόσμιας συμμόρφωσης μέχρι το 2020 και την πλήρη συμμόρφωση μέχρι το 2025 μετά από μια μεταβατική περίοδο.

Το υψηλό κόστος προσαρμογής σε συνδυασμό με τις κακές ναυλαγορές δυσκολεύουν τους πλοιοκτήτες να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση για τις επενδύσεις προσαρμογής που πρέπει να κάνουν και δεν αποκλείεται ο Ιinternational Maritime Organization (IMO) και τα κράτη μέλη του θα επιτρέψουν πιθανώς κάποια μεταβατική περίοδο μετά το 2020.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter