Lloyd's Register – Fairplay: Σε ιστορικά υψηλά μεταφορικής ικανότητας ο ελληνόκτητος Στόλος
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016 12:47
Νέο ρεκόρ μεταφορικής ικανότητας σημείωσε ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων Lloyd's Register – Fairplay.
Ειδικότερα, μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.092 πλοία με μεταφορική ικανότητα 320.597.574dwt και 188.904.194 gt.
Date | Ships | DW |
GT |
|
March | 1988 | 2,487 | 85,047,436 | 47,269,018 |
March | 1989 | 2,428 | 81,928,296 | 45,554,419 |
February | 1990 | 2,426 | 84,439,159 | 46,580,539 |
March | 1991 | 2,454 | 87,102,785 | 47,906,852 |
March | 1992 | 2,688 | 98,218,176 | 53,891,528 |
March | 1993 | 2,749 | 103,958,104 | 56,918.268 |
March | 1994 | 3,019 | 120,650,373 | 66,342,046 |
March | 1995 | 3,142 | 126,128,352 | 71,666,943 |
March | 1996 | 3,246 | 129,737,336 | 75,156,763 |
March | 1997 | 3,204 | 127,782,567 | 74,982,110 |
February | 1998 | 3,358 | 133,646,831 | 78,900,843 |
March | 1999 | 3,424 | 139,255,184 | 83,454,890 |
March | 2000 | 3,584 | 150,966,324 | 90,227,491 |
March | 2001 | 3,618 | 168,434,370 | 100,220,348 |
March | 2002 | 3,480 | 164,613,935 | 98,195,100 |
May | 2003 | 3,355 | 171,593,487 | 103,807,860 |
March | 2004 | 3,370 | 180,140,898 | 108,929,135 |
March | 2005 | 3,338 | 182,540,868 | 109,377,819 |
March | 2006 | 3,397 | 190,058,534 | 113,603,803 |
February | 2007 | 3699 | 218,229,552 | 129,765,470 |
February | 2008 | 4,173 | 260,929,221 | 154,599,274 |
February | 2009 | 4, 161 | 263,560,741 | 156,214,619 |
February | 2010 | 3,996 | 258,121,898 | 152,616,046 |
March | 2011 | 3,848 | 261,675,981 | 153,128,919 |
March | 2012 | 3,760 | 264,054,167 | 155,904,976 |
March | 2013 | 3,677 | 265,336,520 | 155,988,384 |
March | 2014 | 3,901 | 290,847,132 | 170,984,684 |
March | 2015 | 4,057 | 314,456,451 | 184,063,875 |
February | 2016 | 4,092 | 320,597,574 | 188,904,194 |
Στις 23 Φεβρουαρίου 2016, σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία μειώθηκε κατά 30 στα 809 πλοία, 46.049.729 gt και 78.948.501 dwt, ωστόσο εξακολουθεί να αποτελεί το 25% του ελληνόκτητου στόλου με όρους μεταφορικής ικανότητας (dwt).
Country | Number of ships lost/gained | DW gained | GT lost/gained |
Bahamas | 18 | 697,297 | 636,479 |
Cyprus | 5 | 921,128 | 911,151 |
Greece |
-30 | -1,523,688 | -1,135,890 |
Liberia | 5 | 706,167 | 995781 |
Malta | 61 | 8,399,298 | 4,927,244 |
Marshall Islands | 20 | 743,640 | 793,071 |
Panama | -1 | 210,029 | 46,767 |
Singapore | -5 | -341,576 | -195,342 |
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 43 σημαίες.
Μετά την ελληνική σημαία, με 809 πλοία 78,948,501 DW στο νηολόγιο της, ακολουθεί η Liberiaμε 744 πλοία ελληνικών συμφερόντων των 54,740,247 DW, τα Νησιά Μάρσαλ με 717 πλοία 55,549,982 DW, η Maltaμε 667 πλοία 56,950,228 DW, ο Παναμάς με 397 πλοία 25,420,111 DW, οι Bahamas με 261 πλοία 18,224,672 DWκαι η Κύπρος με 258 πλοία 18,610,869 DW.
Aκολουθούν οι αυξήσεις / μειώσεις σε αριθμό πλοίων και DW
Type | Ships | Tons DW |
Oil tankers | +8 (106 on order) | +1,538,690 |
Chemical & Products tankers | +1 (37 on order) | +771,296 |
Liquefied Gas tankers | +22 (54 on order) | +1,084,641 |
Ore & Bulk carriers | -12 (112 on order) | +999,918 |
Container ships | +17 (32 on order) | +1,702,658 |
Cargo ships | 0 (0 on order) | -6,786 |
Other Cargo Ships | +6 (6 on order) | +71,795 |
Passenger ships | -7 (0 on order) | -21,089 |
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, οι μικρές αυξήσεις και μειώσεις είναι ενθαρρυντικές.
Από τη μία πλευρά, με εξαίρεση τα πετρελαιοφόρα, τα φορτηγά πλοία και τα επιβατηγά, παρουσιάζουν μικρή μείωση, ενώ οι άλλοι τύποι πλοίων παραμένουν σχεδόν αμετάβλητοι.
Από την άλλη πλευρά, τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα bulk carriers και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το 2015.
Τα στοιχεία διαφέρουν για τα chemical και products tankers, με το ποσοστό για την κατηγορία αυτή να μειώνεται από το 8 στο 7.8, ενώ ο συνολικός αριθμός DW αυξήθηκε στο 13,3 από το 13 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αναλυτικότερα, η κατάσταση έχει ως εξής:
Oil Tankers
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015: 27.1
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 25.2
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 26.6
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 24.8
Chemical & Products Tankers
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015: 8.0
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 7.8
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 13.0
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 13.3
Liquefied Gas Carriers
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015:10.9
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 11.7
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 10.4
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 11.4
Ore & Bulk Carriers
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015: 15.5
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 15.7
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 16.9
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 17.4
Container Ships
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015: 6.5
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 6.6
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 7.9
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 8.0
Cargo Ships
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015: 1.8
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 1.7
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 1.9
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 1.8
Άλλα φορτηγά πλοία
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015: 0.7
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 0.7
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 1.0
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 1.1
Passenger Ships
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2015: 4.9
Ποσοστό αριθμού πλοίων το 2016: 4.4
Ποσοστό συνολικού dw το 2015: 4.0
Ποσοστό συνολικού dw το 2016: 3.6
Η συμμετοχή των Ελλήνων ιδιοκτητών είναι ιδιαίτερα σημαντική στην κατηγορία του πλοίου που μεταφέρει που μετέφερε την πλειοψηφία του παγκόσμιου χύδην φορτίου. Συνολικά, ο Ελληνικός στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε 7,6 όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων, 13,5 σε GT και 15.8 σε DWT.
Στους επόμενους πίνακες παρουσιάζεται ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων.
Όπως παρατηρούμε, ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου, παρέμεινε αμετάβλητος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρ 'όλα αυτά, εξακολουθεί να είναι 2,8 χρόνια κάτω από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σήμερα στα 10 έτη, έναντι 12,8 του παγκόσμιου στόλου.
Σε όρους GT και DW, είναι 8,1 χρόνια.
Οι έξι διεθνείς νηογνώμονες που ακολουθούν, έχουν τη πλειοψηφία του ελληνόκτητου στόλου στα βιβλία τους:
-Lloyd’sRegister, με 856 πλοία, έναντι 830 το 2015
-ABSμε 779 πλοία έναντι 761 το 2015
-NipponKaijiKyokai (ClassNK) με 732 πλοία έναντι 721 το 2015
-Det Norske Veritas Germanischer Lloyd (DNV GL) με 702 πλοία, έναντι 705 το 2015
- BureauVeritasμε 681 πλοία έναντι 650 το 2015
-RINA με 165 έναντι 169 πλοίων το 2015