Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Υγροποίηση φορτίων και διαφθορά στα MOU ψηλά στην ατζέντα της Intercargo

Intercargo logo 11

Η υγροποίηση φορτίων και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν για την ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων αλλά και τα φαινόμενα της διαφθοράς που έχουν καταγραφεί σε ελέγχους λιμένων στο πλαίσιο του ΙΜO ανά τον κόσμο, βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις της ατζέντας των συζητήσεων της Τεχνικής και Εκτελεστικής Επιτροπής της Intercargo που ολοκληρώνεται σήμερα το μεσημέρι στην Αθήνα.

Ο Πρόεδρος της Intercargo, Γιάννης Πλατσιδάκης, αναφέρθηκε και στα δύο ζητήματα, σημειώνοντας για το καθένα ξεχωριστά, τι σημασία του και τις επιπτώσεις ενώ όσον αφορά sτα ατυχήματα που έχουν σημειωθεί από τις υγροποιήσεις φορτίων αποκάλυψε τον προβληματισμό των τεχνικών αλλά και των πλοιοκτητών, καθώς όπως είπε αναζητείται η χρυσή τομή, ώστε να αποφευχθεί μια νέα απώλεια που θα στοιχίσει τη ζωή σε ναυτικούς και βέβαια θα έχει και υλικές επιπτώσεις με τον χαμό του πλοίου και του φορτίου.

Τόσο ο κ. Πλατσιδάκης όσο και ο Γενικός Γραμματέας της Intercargo D. Tongue, αναφέρθηκαν διεξοδικά στο θέμα αναφέροντας τεχνικές παραμέτρους που αποτελούν και το πεδίο διερεύνησης τόσο από την πλευρά των πλοιοκτητών αλά και των λοιπών εμπλεκομένων στη διακίνηση φορτίων της κατηγορίας εκείνης που έχει παρουσιάσει αυτά τα προβλήματα.

Όσον αφορά στους ελέγχους, προβληματισμός επικρατεί για την διαφθορά που αλλοιώνει ουσιαστικά τα στοιχεία και συνολικά την εικόνα με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Ο κ. Πλατσιδάκης τέλος επεσήμανε ότι η Intercargo με την δύναμη την οποία αντιπροσωπεύει και στα στοιχεία της οποίας αναφέρθηκε, συνεισφέρει στον ΙΜΟ και βέβαια στην Στρογγυλή Τράπεζα την οποία απαρτίζουν και άλλοι φορείς της ναυτιλίας όπως η Intertanko, η Intercargo, η ICS και η BIMCO.

Αναλυτικότερα, στη συνάντηση της Τεχνικής και Εκτελεστικής Επιτροπής της Intercargo στην Αθήνα, που πραγματοποιείται το διήμερο 12-13 Οκτωβρίου στην Αθήνα, τα μέλη της συζήτησαν και συμφώνησαν σε ορισμένες στρατηγικές αναφορικά με τεχνικά θέματα και ζητήματα που αφορούν στον κλάδο του dry bulk, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος, των εκπομπών Co2, ανυψωτικών μηχανημάτων, της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών, του ελέγχου Αρχής Λιμένα και της διαφθοράς.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και πάλι σε συζητήσεις που αφορούν στην ασφάλεια του φορτίου που μπορεί να υγροποιηθεί, ακολουθώντας τις απώλειες που περιλαμβάνουν απώλειες ανθρώπινων ζωών και τα μέλη συμφώνησαν για την Intercargo, να συνεχίσουν ενεργά το έργο τους με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου και στον ΙΜΟ προκειμένου να διατηρηθούν υψηλά στην ατζέντα συζητήσεων οι κίνδυνοι που συνδέονται με τη μεταφορά χύδην φορτίων που διαθέτουν δυναμικό για την υγροποίηση.

Η απώλεια του "Bulk Jupiter" στις αρχές του έτους, η οποία συνοδεύτηκε από την απώλεια 18 εκ των 19μμελών του πληρώματος του ενώ μετέφερε φορτίο βωξίτη από το Kuantan στην Ινδονησία, υπογράμμισε την ανάγκη για αυξημένη προσοχή και επαγρύπνηση ενώ τα χύδην φορτία, που έχουν τη δυνατότητα για υγροποίηση, αυτό ακολουθήθηκε από την απώλεια του «Alum Manis» τον Ιούλιο με τον θάνατο ενός ναυτικού κατά τη διάρκεια του περιστατικού.

Η πιο πιθανή αιτία των δύο αυτών απωλειών έχει συμβάλει στην υγροποίηση του φορτίου.

Η Intercargo έχει επιτύχει μέσω του ΙΜΟ, από βελτιωμένες δοκιμές και επαλήθευση των προϋποθέσεων για τη μεταφορά στερεών φορτίων και συνεχίζει να παραμένει δεσμευμένη να εργάζεται με τον ΙΜΟ, το International Group of P&I Clubs και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου για τη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου.

Προς το σκοπό αυτό, η Intercargo εξέδωσε την τελευταία της έκθεση καλύπτοντας θέματα που αφορούν σε απώλειες bulk cargo τα προηγούμενα δέκα χρόνια.

Μόνο με σωστό προσδιορισμό και αντιμετώπιση της αιτίας του ατυχήματος μπορεί να αντιμετωπιστεί η απώλεια των ανθρωπίνων ζωών και των πλοίων.

Η έγκαιρη σύνταξη τέτοιων εκθέσεων αποτελεί ουσιαστική συμβολή στην ασφάλεια.

Οι στατιστικές των επιδόσεων flag state για τη διερεύνηση ατυχημάτων με απώλειες bulk carriers κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 ετών είναι γενικά ανεπαρκείς καθώς για 69 απώλειες έχουν υποβληθεί στον ΙΜΟ μόνο 24 εκθέσεις, οι οποίες είχαν μέσο χρόνο υποβολής τους 20 μήνες.

Η πρόσφατη έκθεση για την απώλεια του " Bulk Jupiter", αποτελεί ένα παράδειγμα για το πώς θα πρέπει να διενεργείται η έρευνα σε περίπτωση ατυχήματος. Έγκαιρη και σε βάθος, με σαφείς συστάσεις.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι στην έκθεση αυτή, οι φορτωτές να αναγνωρίζονται ως μη συνεργάσιμοι στην απάντησή τους όταν τους ζητήθηκαν πληροφορίες.

Μόνο όταν έχουμε πλήρη διαφάνεια και συνεργασία από τους φορτωτές με ακριβείς δηλώσεις σχετικά με τις συνθέσεις των χύδην φορτίων χύδην, θα είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε πλήρως τις αιτίες και να μετριαστούν οι κίνδυνοι για την ασφαλή μεταφορά των φορτίων και τη διασφάλιση της προστασίας των ναυτικών μας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter