Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τι είπε ο Δρίτσας στη Βουλή για οργανικές συνθέσεις στην ακτοπλοΐα και για τον ΟΛΠ

dritsas 10

Σε δύο βασικές υποχρεώσεις που απορρέουν από τα μνημόνια 1 και 2 αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίστας μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης εστιάζοντας στις αποκρατικοποιήσεις των λιμένων, τη ναυτική εργασία στην ακτοπλοΐα ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη ναυτική εκπαίδευση.

Ο υπουργός δήλωσε ότι η πρώτη υποχρέωση πρώτη, είναι η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την πώληση του 51% των μετοχών του Ο.Λ.Π. (εν συνεχεία και του Ο.Λ.Θ.), με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον Ο.Λ.Π. εντός Οκτωβρίου για την οποία δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι δεσμευμένη.

Ωστόσο πρόσθεσε ότι η ίδια η διαγωνιστική διαδικασία, όμως, περιλαμβάνει ζητήματα, για τα οποία επιβάλλεται κοινωνική διαβούλευση, για τη χρήση εκτάσεων και εγκαταστάσεων, όπως και για τη ρύθμιση λειτουργιών του λιμανιού, με βάση κοινά παραδεκτούς διεθνείς κανόνες δημοσίου συμφέροντος. Μάλιστα σημείωσε ότι σε αυτά, δεν υπάρχει θεσμική δέσμευση με ότι αυτό συνεπάγεται.

Σε αυτή την κατεύθυνση, είπε θα επιδιωχθεί, μεταξύ άλλων να γίνουν:

- Συμβάσεις παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τον Ο.Λ.Π. και τον Ο.Λ.Θ., με τρόπο που να κατοχυρώνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συμφέροντα του Δημοσίου και οι ανάγκες των εργαζόμενων, των τοπικών κοινωνιών και των Δήμων.
- Εποπτεία και έλεγχος της λειτουργίας των λιμανιών, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.
- Δημιουργία Δημόσιων Λιμενικών Αρχών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
- Ολοκλήρωση της δομής και των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Όσον αφορά στα της ακτοπλοΐας ο υπουργός έκανε λόγο για σκληρό αγώνα που δόθηκε με τους δανειστές για να σημειώσεις ότι δεν ήταν στις προθέσεις η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής τονίζοντας ότι τώρα βρισκόμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης και θα επιδιωχθεί διάλογος μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς, όπως είπε, ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική-εργασιακή διάσταση.

Για τη ναυτική εργασία ανέφερε ότι σε εξέλιξη είναι στοχευμένες πρωτοβουλίες, για την κατοχύρωση και αύξηση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, στην ποντοπόρο ναυτιλία. Διερεύνηση των δυνατοτήτων αύξησης της απασχόλησης, με τρόπο που θα είναι επωφελής για ναυτικούς και επιχειρήσεις, αλλά και για την Ελληνική οικονομία, με όρους που θα λαμβάνουν υπόψη τους τις παραδόσεις, τις προσδοκίες, αλλά και τις κοινά παραδεκτές συνθήκες, που πρέπει να διέπουν την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών.

Αντίστοιχα για τη ναυτική εκπαίδευση είπε ότι απαιτείται:

- Ανασχεδιασμός και αναβάθμιση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και εξασφάλιση πόρων, για την αντιμετώπιση ελλείψεων σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό.
- Σχεδιασμός πολιτικών, για την ενίσχυση του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.
- Αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων ΕΣΠΑ, για τη δημιουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης.
- Υποστήριξη των σπουδαστών ΑΕΝ, μέσω της δημιουργίας Γραφείου Σταδιοδρομίας
Στους στόχους για την ποντοπόρο ο υπουργός είπε ότι απαιτείται:
- Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας και σχεδιασμός πολιτικών, για τη μεγέθυνση των ωφελειών στην απασχόληση στα πλοία και στην ξηρά, καθώς και στα δημόσια έσοδα.
- Δημιουργία των προϋποθέσεων, για την αύξηση των πολλαπλασιαστικών επιδράσεων της ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία, κυρίως μέσω μέτρων που θα επιτρέψουν την παραπέρα ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster.
- Ενίσχυση των υποδομών και των λειτουργιών του Πειραιά, με στόχο την παραπέρα ανάπτυξή του ως ναυτιλιακού κέντρου και διαχειριστικού κέντρου της Ελληνικής ναυτιλίας.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι ο υπουργός αναφέρθηκε αναλυτικά στους επί μέρους τομείς που είναι υπό τον έλεγχο του υπουργείου κάνοντας ειδική αναφορά στο Λιμενικό Σώμα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter