Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εμπορευματοκιβώτια: Συζητήσεις για «εξυπνότερους» στόλους

Container 00

Συζητήσεων συνέχεια στους κόλπους των αναλυτών του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι παραγγελίες για τα μεγαθήρια σε μεταφορική ικανότητα πλοία καλά κρατούν.

Ωστόσο στο επίκεντρο δεν είναι τα πλοία αυτά αλλά εκείνα με τις μικρές πλέον μεταφορικές ικανότητες και ο ρόλος τους καθώς αλλάζουν δραματικά τα δεδομένα ως προς τον καθορισμό των κατηγοριών (μικρό, μεσαίο, μεγάλο) ελέω των νέων ναυπηγήσεων για πλοία 20.000 TEU.

Οι συζητήσεις δεν γίνονται σε θεωρητικό επίπεδο αλλά με αυστηρά τεχνοκρατικά δεδομένα και μάλιστα με εκείνα που αφορούν στις δυνατότητες πλέον των λιμένων να ανταποκρίνονται εξ ίσου καλά σε μικρά και μεγάλα πλοία.

Από τα μέχρι σήμερα συμφραζόμενα τα μεσαίας μεταφορικής ικανότητας πλοία μάλλον θα συνεχίζουν να εξυπηρετούν τους «κάθετους άξονες» στις μεγάλες γραμμές αλλά και το short sea ενώ για τα μικρά διαφαίνεται ένας νέος ρόλος.

Εκείνος της γρήγορης διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις «κλειστές» αγορές, όπως το ενδο-ασιατικό εμπόριο, στη Μ. Θάλασσα ακόμη και σε δρομολογήσεις εντός της Μεσογείου παρά το γεγονός ότι έχουν υποσκελιστεί από τα μεγαλύτερα πλοία. Αναλυτές κατατείνουν πάντως στο ενδιαφέρον συμπέρασμα ότι ένας «εξυπνότερος» στόλος που θα περιέχει το «ιδανικό μείγμα» που θα απαντά στον ανταγωνισμό μεν αλλά θα διασφαλίζει πληρότητες, ταχύτητες και τιμές μάλλον είναι το ιδεατό μοντέλο.

Όμως το «ιδανικό μείγμα» φαίνεται ότι δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί αν και εικάζεται ότι δεν θα προσδιοριστεί ποτέ αφού ήδη έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για ναυπηγήσεις μεγαλύτερων των 20.000 TEU's πλοίων που θα αλλάξουν εκ νέου τις κατατάξεις.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter