Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στο τραπέζι της Γ.Σ. του ICS θέματα που επηρεάζουν το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο

UK International Chamber of Shipping Supports IMO Agreement

Ένα μεγάλο αριθμό θεμάτων πολιτικών και οικονομικών που επηρεάζουν το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, εξέτασε το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο στο πλαίσιο της ετήσιας Γ.Σ. των μελών του στο Ρότερνταμ την περασμένη εβδομάδα. Στις εργασίες έλαβαν μέρος εθνικές ναυτιλιακές ενώσεις από 37 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης του Ρωσικού Ναυτικού Επιμελητηρίου. Πολλά από τα θέματα που εξετάστηκαν αναφέρονται και στο Annual Review του ICS που δημοσιοποιήθηκε παράλληλα με την ετήσια Γ.Σ.

Μεταξύ των θεμάτων ήταν και αυτό της διάσωσης μεταναστών στις θάλασσες, θέμα για το οποίο ως γνωστόν και όπως έχει αναφέρει το TheSeaNation, ο ΙΜΟ έχει εκδώσει σχετικές οδηγίες σε 7 βασικές γλώσσες.

Τα μέλη του ICS χαιρέτισαν τις πρόσφατες προσπάθειες των κρατών – μελών της ΕΕ να αυξήσουν τους πόρους για έρευνα και διάσωση των μεταναστών που κινδυνεύουν στη Μεσόγειο.
Ωστόσο, τα μέλη του ICS συμφώνησαν ότι το σημερινό επίπεδο των κρατικών πόρων για έρευνα για διάσωση είναι ακόμη θλιβερά ανεπαρκές και χρειάζεται επειγόντως να αυξηθεί σημαντικά.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος του ICS, Masamichi Morooka, δήλωσε: «Απλά δεν είναι αποδεκτό ότι τα εμπορικά πλοία εξακολουθούν να καλούνται τακτικά από τα Κέντρα Συντονισμού Διάσωσης για να βοηθήσουν, έχοντας ήδη συμμετάσχει στη διάσωση περισσότερων από 50.000 ανθρώπων.

Εκτός από το γεγονός ότι τα εμπορικά πλοία είναι εντελώς ακατάλληλα για τη διάσωση εκατοντάδων ανθρώπων σε μια στιγμή, η αναζήτηση και οι υποχρεώσεις διάσωσης που υπάρχουν στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου δεν δημιουργήθηκαν με βάση την τρέχουσα κατάσταση».

Τα μέλη του ICS συμφώνησαν ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να βρουν επειγόντως μια λύση στην κρίση. Εν τω μεταξύ, ενώ εξακολουθεί να είναι απαραίτητο για τη διεθνή κοινότητα να σώσει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, η ενίσχυση των πόρων κρίνεται απαραίτητη.

"Είναι παράλογο για τις κυβερνήσεις να συνεχίσουν να βασίζονται στα εμπορικά πλοία ως μια μακροπρόθεσμη λύση, θέτοντας ναυτικούς σε σημαντικό κίνδυνο. Η τρέχουσα κατάσταση δεν είναι ούτε βιώσιμη, ούτε ευσταθεί, είπε ο κ Morooka.

Επίσης εξετάστηκαν πτυχές του ζητήματος που αναφέρονται στη διαχείριση του έρματος στις ΗΠΑ.

Τα μέλη του ICS χαιρέτησαν την πρόσφατη πρόοδο που σημειώθηκε από την Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, φέτος τον Μάιο, για την επίλυση πολλών προβλημάτων εφαρμογής που σχετίζονται με τη σύμβαση του έρματος.

Τα μέλη του ICS συμφώνησαν ότι αυτό μάλλον θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι η Σύμβαση θα λαμβάνει πλέον επαρκείς επικυρώσεις από τις κυβερνήσεις για να τεθεί σε ισχύ νωρίτερα παρά αργότερα.

Όσον αφορά το θέμα των εκλογών ο Masamichi Morooka (Ιαπωνία) συνεχίζει να υπηρετεί ως πρόεδρος του ICS, έχοντας εκλεγεί για δεύτερη διετή θητεία το 2014. Στην ετήσια Γ.Σ. του 2015, επανεξελέγησαν οι:

-Ιωάννης Λύρας (Ελλάδα)
- Karin Orsel (Ολλανδία)
- Gerardo Borromeo (Φιλιππίνες) και
-Esben Poulsson (Σιγκαπούρη)

Τα μέλη του ICS τιμήθηκαν με την παρουσία της Αυτού Υψηλότητας, Πριγκίπισσας Margriet των Κάτω Χωρών, σε ένα εορταστικό δείπνο στο κρουαζιερόπλοιο «Jules Verne», που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ετήσια Γενική Συνέλευση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter