Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Απέχουν ακόμη από το «on-time» τα boxships

container 00

"Απόσταση"  της τάξης σχεδόν του 20% έχουν να διανύσουν οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων προκειμένου να πετύχουν τον «ιδεατό στόχο» των κατάπλων «on-time».

Με βάση τα νεότερα στοιχεία Φεβρουαρίου η 2Μ έχει αγγίξει το 76% η Cosco το 66%, η Evergreen το 65% και η K Line με 63%, ενώ ακολουθούν κοντά σε αυτά τα ποσοστά και οι άλλες εταιρίες.

Αν και ουσιαστικά ο λόγος γίνεται για καθυστερήσεις που «παίζουν με ώρες » επί του θέματος των κατάπλων «on-time» ειδικοί αναλυτές συνεχίζουν να διασταυρώνουν τα ξίφη τους για τις αιτίες με την πλειοψηφία όμως να «φωτογραφίζει» τα λιμάνια ως προς την βασική υπαιτιότητα. Γεγονός που χαροποιεί μεν τα επιτελικά στελέχη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων προκαλεί δε προβληματισμό στα επιτελικά στελέχη των λιμένων.

Με πρόσφατα τα γεγονότα στα Αμερικανικά λιμάνια και τις εκτροπές σε «κυκλικές προσεγγίσεις» που συνέβησαν λόγω των λιμενεργατικών κινητοποιήσεων τα ερωτήματα που καταγράφονται αφορούν στο κατά πόσο γρήγορα τα λιμάνια θα αναδιαρθρώσουν τα προγράμματά τους ώστε να έχουν διασφαλισμένους εκείνους τους όγκους εμπορευματοκιβωτίων που απαιτούνται από τα νέα μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας πλοία για την φόρτωσή τους και ταυτόχρονα της ταχύτητας εκφόρτωσης και διασποράς των εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων.

Μία τελευταία ματιά στα στοιχεία δείχνει ότι τα μεγάλα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης δεν έχουν βρει ακόμη «τον χρονισμό τους» παρά το γεγονός ότι εξελίσσονται ταχύρυθμα προγράμματα επενδύσεων κυρίως στα πεδία διαχείρισης των φορτίων και στους αυτοματισμούς ενώ τα Αμερικανικά λιμάνια βρίσκονται προ του διλήμματος για το εύρος των επενδύσεων και του χρονικού ορίζοντα δεδομένου ότι στις γραμμές Ασίας-ΗΠΑ, Ασίας-Ευρώπης-ΗΠΑ έχουν δρομολογηθεί τα mega boxships.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter