Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μεγάλες ζημιές γράφουν τα επενδυτικά funds στο ξηρό χύδην φορτίο

kymata1

Φλερτάρει με τις 499 μονάδες ο Baltic Dry Index ο οποίος συνεχίζει την πτωτική του πορεία και χθες Τετάρτη έκλεισε λίγο πάνω από τις 500 μονάδες στις 509.

Βέβαια ακόμη και αν πέσει κάτω από τις 500 μονάδες ο BDI δεν θα σημάνει ουσιαστικές μεταβολές στα ημερήσια έσοδα των πλοίων τα οποία έχουν ήδη «γκρεμιστεί» αλλά από θέμα ψυχολογίας θα δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Πάντως η κατάρρευση των ναύλων έχει φέρει σε απόγνωση και τα επενδυτικά κεφάλαια τα οποία «μπήκαν» στη ναυτιλία το 2013 περιμένοντας δυο επόμενες καλές χρονιές, οι οποίες ποτέ δεν ήρθαν. Σήμερα τα επενδυτικά κεφάλαια μετράνε μεγάλες ζημιές. Χαρακτηριστική είναι η σχετική δήλωση του Paddy Rodgers, CEO της Euronav, ο οποίος είπε ότι είναι εύκολο να γίνεις πλοιοκτήτης αλλά είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις να είσαι, εννοώντας να αποκομίσεις γρήγορα κέρδη και να βγεις από τη ναυτιλία.

Για άλλη μία φορά, σημειώνει ο οίκος «G. Moundreas», αποδεικνύεται το πόσο πολύ-παραγοντικός είναι ο κλάδος της ναυτιλίας και πόσες μεταβλητές πρέπει να εξετασθούν και αναλυθούν πριν κανείς αποφασίσει να εισέλθει στην ναυτιλία, όπως τα επενδυτικά κεφάλαια, η ακόμη και παραδοσιακές εταιρείες οι οποίες λαμβάνουν την απόφαση ανάπτυξης του στόλου τους πιστεύοντας σε βελτίωση της αγοράς.

Ο οίκος φέρνει το παράδειγμα της ναυτιλιακής εταιρείας Scorpio Bulkers η οποία παρά το γεγονός ότι μετράει σχεδόν 20 μήνες «ζωής» έχει ένα τεράστιο βιβλίο παραγγελιών.

Χαρακτηριστικά, έχει 5 πλοία ήδη στο νερό και 68 παραγγελίες – 22 Capes, 19 Kamsarmaxes και 27 Ultramaxes- που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το Q3 του 2016. Δεδομένης της πτωτικής αγοράς του Dry, η εταιρεία προχώρησε στην αλλαγή των 9 από τα παραγγελθέντα πλοία σε Product Tankers ώστε να γίνει «διάχυση» του ρίσκου.

Το αποτέλεσμα όμως είναι ότι η Scorpio αναμένεται να παραλάβει ένα μεγάλο αριθμό πλοίων σε μία αρνητική και κορεσμένη αγορά από θέμα προσφοράς πλοίων, έχοντας σαν αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρείας από τα $ 9,75 που είχε κατά την εισαγωγή της πριν περίπου ένα χρόνο, σήμερα να βρίσκεται σχεδόν στα $ 2, απογοητεύοντας έτσι τους επενδυτές, αλλά και υποχρεώνοντας την εταιρεία προς αναζήτηση κεφαλαίων σε μία δύσκολη εποχή.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter