Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Φρενίτιδα» λόγω over-capacity (;)

haifa-0

«Των φρονίμων τα παιδιά...» κλπ. Για επικείμενη πτώση των spot τιμών στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων κάνουν λόγο στοιχεία μελετών που είδαν το φώς της δημοσιότητας λίγο μετά τις επισημάνσεις της Drewry για το τι θα συμβεί και συμβαίνει ήδη στα λιμάνια από το over-capacity.

Με τις τιμές να βρίσκονται κατά περίπτωση σε αρνητική περιδίνηση σύμφωνα με τα στοιχεία δεν αποκλείεται η περεταίρω επιδείνωση καθώς περισσότερα από εξήντα νεότευκτα πλοία με μεταφορική ικανότητα από 14.000-19.000 TEU's πρόκειται να πέσουν στο νερό το 2015.

Κατά τους αναλυτές η εικόνα καθίσταται εξαιρετικά θολή και από την εμφάνιση των alliances Ο3 και 2Μ με τη δεύτερη να αντιμετωπίζει εκτός των Αμερικανικών αρχών και «νέο κύμα αμφισβήτησης» από το European Shippers' Council ως προς τις επιδράσεις στη διεθνή αγορά με τον καθορισμό τιμών δεδομένης της δύναμης των δύο εταιριών που συνθέτουν την 2Μ.

Μάλιστα λόγος γίνεται και για τον επηρεασμό στις διαπραγματεύσεις για τα κόστη εξυπηρέτησης στα λιμάνια καθώς οι διοικήσεις των λιμένων προσβλέπουν σε αύξηση των διακινούμενων όγκων για τους δικούς τους λόγους. Άλλες αναλύσεις πάντως κάνουν λόγο για ολική αναδιαμόρφωση της παγκόσμιας αγοράς από του χρόνου όπου οι alliances έχουν ανακοινώσει την ενεργοποίηση των σχεδίων τους γεγονός που έχει προκαλέσει «φρενίτιδα» εξοπλισμών και αναβάθμισης των προσφερόμενων προς τα πλοία υπηρεσιών από τα λιμάνια.

Βέβαια στις όποιες φοβίες έχουν καταγραφεί και κατατεθεί επισήμως και μη υπάρχει ο βασικός αντίλογος που θέλει «τα πράγματα να διατηρούνται σε μία λογική βάση» δεδομένου ότι ουσιαστικά ο ανταγωνισμός θα «παιχτεί» μεταξύ των οι alliances υπό το πρίσμα των «επιταγών» του διεθνούς εμπορίου που αναζητά τις συμφερότερες, και οικονομικά, θαλάσσιες διακινήσεις των εμπορευμάτων με ότι αυτό τελικά θα συνεπάγεται για πλοία και λιμάνια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter