Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τουρισμός, ναυτιλία και εξαγωγές: Ποιος παίρνει τι και ποιος δίνει πόσα!

naftilia-5701

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Από την εποχή που άρχισε η διεθνής οικονομική κρίση το 2008 μέχρι και σήμερα, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισήχθη στην χώρα μας (2008-2013) ανήλθε σωρευτικά στα 87.632,8 εκατ. ευρώ.

Το σύνολο των εξαγωγών (εξαιρουμένων καυσίμων και πλοίων) ανήλθε στα 78.087,8 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο του ταξιδιωτικού συναλλάγματος ανήλθε το ίδιο διάστημα στα 64.589,4 εκατ. ευρώ. (Στοιχεία: Τράπεζα της Ελλάδος).

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αναφερόμαστε σε μία περίοδο που η ναυλαγορά «βολοδέρνει» γύρω από τις 1.000-2.000 μονάδες και η παγκόσμια ναυτιλία γνωρίζει μία πολύ μεγάλη κρίση με αποτέλεσμα να είναι μειωμένα και τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών.

Η υπεροχή της ναυτιλίας όμως είναι αναμφισβήτητη, συγκρινόμενη με τους άλλους δυο κλάδους και μάλιστα χωρίς να διεκδικεί ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ από την άλλη δισεκατομμύρια επιδοτήσεων και κοινοτικών κονδυλίων κατευθύνονται σε βιομηχανία και τουρισμό. Και όμως κάποιοι μηδέ μέλη της κυβέρνησης εξαιρούμενα κάνουν ότι είναι δυνατόν να χάσει η χώρα μας αυτά 87 δις ευρώ....

Η σύγκριση δεν γίνεται για λόγους "εγωιστικούς", απλώς για να αποκτήσει ο αναγνώστης μία ουσιαστική εικόνα των μεγεθών.

Λαμβανομένων λοιπόν υπόψη των παραπάνω αριθμών αποκτούν άλλη διάσταση και τα όσα υποστηρίζει μελέτη του ΙΟΒΕ για την ποντοπόρο ναυτιλία, στοιχεία της οποίας δημοσίευσε το «TheSeaNation».

Με ορισμένες απλές κινήσεις (όχι επιδοτήσεις, αλλά πραγματικές μεταρρυθμίσεις) η προσφορά της ναυτιλίας στον τόπο θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Για παράδειγμα σύμφωνα με την μελέτη η υποκατάσταση των ξένων ναυτικών με κατοίκους Ελλάδος θα μπορούσε όχι μόνο να προσφέρει θέσεις εργασίας που ήδη υπάρχουν και καταλαμβάνονται από κατοίκους αλλοδαπής, αλλά παράλληλα να ενισχύσει το σύνολο της οικονομίας.

Εάν τα εισοδήματα των εργαζομένων επιστρέφουν στη χώρα για να στηρίξουν νοικοκυριά που κατοικούν στην Ελλάδα, αντί να κατευθύνονται στο εξωτερικό, το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την εγχώρια οικονομία ενισχύεται σημαντικά, τονίζει το ΙΟΒΕ στην μελέτη του, στην οποία αναφέρεται ότι η πλήρη αντικατάσταση των αλλοδαπών ναυτικών, σε όλα τα πλοία του στόλου, με έλληνες ναυτικούς θα δημιουργούσε 309 χιλ. θέσεις απασχόλησης (82 χιλ. άμεσα) και επιπλέον ετήσιο εθνικό εισόδημα από εργασία της τάξης των 5,0 δισ. Ευρώ.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter