Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Ούτε σεντς δε χρωστά ποντοπόρο φορτηγό πλοίο κάθε τύπου σε ΝΑΤ ή άλλο ασφαλιστικό οργανισμό ναυτικών» - Λάθος στοιχεία έδωσε ο υπουργός Εργασίας Ι. Βρούτσης

thalassa 2013 8 1 12 56 36 b2

«Ούτε ένα σεντς δεν χρωστά στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο ή άλλο ασφαλιστικό οργανισμό της Ελληνικής ναυτιλίας ποντοπόρο εμπορικό πλοίο, κάθε τύπου (φορτηγά, δεξαμενόπλοια, κ.ο.κ.) , που ανήκει σε Έλληνα διαχειριστή», τονίζουν οι πηγές του TheSeaNation από την ποντοπόρο ναυτιλία, με αφορμή την απάντηση την οποία έδωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιάννης Βρούτσης σε ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ για τις οφειλές των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ, το ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Προνοίας τους.

Σύμφωνα με την απάντηση του κ. Βρούτση προς τους βουλευτές του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης και Νίκος Καραθανασόπουλος, «οι συνολικές οφειλές προς το ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών, οι οποίες έχουν αποσταλεί προς βεβαίωση στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ, ανέρχονται στο ποσό των 101.065.625,15 ευρώ».

Στη συνέχεια ο κ. Βρούτσης προχωρά σε μια ανάλυση των οφειλών από την οποία προκύπτει ότι οι οφειλές αυτές προέρχονται:

- Κατά 35.022.675,39 ευρώ από πλοία εσωτερικού.
- Κατά 48.151.651,78 από οφειλές προς το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων, και
- Κατά 17.891.324,98 ευρώ από ποντοπόρα πλοία.

Ως προς την τρίτη κατηγορία, αυτή των ποντοπόρων πλοίων ο χαρακτηρισμός είναι τυπικά ορθός, μιας και αφορά πλοία που εκτελούν ποντοπόρους πλόες, πλην όμως στην πραγματικότητα, μεταξύ των πλοίων αυτών συμπεριλαμβάνονται τόσο τα κρουαζιερόπλοια, όσο και τα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία διεθνών πλοών.

Όπως επισημαίνουν οι πηγές του TheSeaNation "ο γενικός χαρακτηρισμός που χρησιμοποιεί ο κ. Βρούτσης στην απάντηση του μοιραία προκαλεί σύγχυση μιας και δεν δίνει περισσότερα στοιχεία για το σε τι είδους πλοία αναφέρεται με τον όρο ποντοπόρα.

Σύμφωνα λοιπόν με τις ίδιες πηγές αυτά τα 17,9 εκατ. Ευρώ που εμφανίζεται να χρωστούν ποντοοπόρα πλοία στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτικών, τα 15 εκατ. Ευρώ προέρχονται από πλοία της κρουαζιέρας τα οποία εκτελούν διεθνείς πλόες, αλλά και από τα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία Ελληνικών εταιριών που εκτελούν διεθνή δρομολόγια".

Εξάλλου, σημειώνουν, "ένα πολύ μικρό αμελητέο ποσό, προέρχεται από οφειλές πολύ μικρών εταιριών που διαθέτουν μικρής χωρητικότητας φορτηγά πλοία κάθε τύπου που ταξιδεύουν στην Μεσόγειο Θάλασσα. Πλοίο που ανήκει σε Έλληνα και θεωρείται ποντοπόρο με την κλασσική έννοια του όρου, δεν χρωστά σε ασφαλιστικά ταμεία ναυτικών, ούτε ένα σεντς", καταλήγουν.

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter